{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.559 visninger | Oprettet:

syg datter :( {{forumTopicSubject}}

Min datter er næsten lige blevet 1 år (18.sep) Hun har aldrig rigtig været syg andet end haft feber efter hver vaccinationer, fik sit 1 års stik den 15.sep.

Men sagen er den at der jeg hentede hende i DP i torsdags havde hun pludselig fået diarré (hun havde skiftet hende 3 gange på 20 minutter) hun har stadigvæk diarré på 4 dag nu og hendes numse er knald rød samt helt ødelagt Hun skriger lige fra hun bliver lagt på pulsebordet og ca.5 minutter efter

I nat var hun meget sløv og skreg sindssygt - hendes temperatur var der 38,8 - hun faldt i søvn igen og kl.8 stod vi op ..

Da jeg skifter hende blødte hun lidt fra hendes "sår" på numse og jeg tænkte at jeg ville gå ovenpå igen og bade hende - lod hende gå uden ble på mens jeg lige skiftede lillebror ligesom jeg skulle til at tage hende op af trappen ;

Krøllede hun sig sammen og skreg/græd helt vildt (det gjorde virkelig ondt - hun har aldrig grædt/skreget så meget før) og hun tissede lidt på gulvet ..

Vi har løbende af hele dagen taget hende temperatur og den falder ikke (har givet hende is, masser af vand, yoghurt og ristet brød med lidt smør på) men hendes temperatur er nu 39.1, hun er ikke som hun plejer (smilende, glad, render rundt og leger samt griner) hun gå os i lændene og leger meget lidt - i korte perioder ca.5-10 minutter er hun "mere" frisk .. Men hun er ikke fjern (staves?)

Hvad kan der være galt med hende? Skal jeg være bekymret ?

Hvor længe er det "okay" at have diarré?

Mvh en meget pylret mor..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syg datter :(
  • #1   3. okt 2010 Har i overvejet evt at ringe til lægen?? Er ikke selv læge så kan desværre ikke hjælpe dig med hvad der kan være galt..

  • #2   3. okt 2010 sabrina har og diarre. og var til læge med hende i fredags der sagde han at hun godt kunne ha det en uge, og der var mange små børn der havde det.

  • #3   3. okt 2010 Giv hende bananer og kiks det plejer og hjælpe på diarre...;0)


  • #4   3. okt 2010 min læge siger mere end 3 dage lægen hver 2 dag ig tjækkes

  • #5   4. okt 2010 Børne afd siger de gerne må tynd mave i op til 4 uger...

    Vi kører på 3 uge og de vil ikke gøre mere før end de har svar på hans aff prøver. Grunden til de overhovedet har taget alle de blod prøver og aff prøver, er at vi bliver fulgt hver 2. mdr på børne amb. Så de ville gerne se ham pga det, at han står stille i vækst og tynd i forvejen. Ellers ville vi være blevet sendt hjem med at vende tilbage hvis det bliver ved i 4 uger..

    Så længe hun drikker godt og kommer af med våde ble'er... Det lyder til hun spiser og drikker sådan nogenlunde.

    Det er klart hun vil hænge mere når hun er syg, hvem ville ikke gøre det? Grunden hun sidder hos jer er at hun lader op. Frederic lægger sig også ned og siger; freder er en smule træt. Beder selv om at komme i seng mm.


  • #6   4. okt 2010 Linda..

    Det står der også i alle børne sygdoms bøger. Ved blot hvad de sagde til os da vi ude og få taget prøver.

    Frederic stivner også og siger av mave, når der kommer aff. Ligeledes når han kaster op siger han også av mave, før end det står ud af ham..


  • #7   4. okt 2010 Linda...
    Frederic har et andet sygdoms billed end andre har.
    Han reagerer på tilsætningstoffer med bla. hård hård mave og 30 min senere tynd tynd mave - bleg - mat - træt - udslet mm.. Han får også aff pulver hver dag og har fået det i 11 mdr.
    Så da han begyndte med tynd mave troed vi at det var en stærkere reaktion end før og turde ikke sætte ham ned i aff pulver eller give ham noget mod tynd mave. Snakked med hans sygeplejeske en mandag, da han havde haft tynd mave i 8 dage og hun sagde vi skulle prøve at holde pause med aff pulver og så snakke sammen om torsdagen. Ringer sammen om torsdag - ingen bedring. Hun vil tage den med børne lægen og hun ville ringe tilbage. Det gør hun også og beder os komme ud på børne afd om fredagen til nye blodprøver og test. Så de har nogle nye da de andre er ved at være 1 år gamle.

    De første mange blodprøver er fine; infektions tal - lever - iltning - stofskifte mm. Så vi venter blot på svar på blodprøver ang hvede - æg - mælk og cøilaki + aff prøver.


  • #8   4. okt 2010 Det er altså meget normalt at de skriger og er mere pyller når de har dårlig mave..... Og at de har feber er også en naturlig ting :0) .... Malthe har haft det nogen gange nu så jeg er vand til det efterhånden !!!!

    Et godt råd vi sidst fik fra vores læge var at de skulle ha noget der var let fordøjelig og det kan være alt fra youhurgt, is for den sags skyld ! Og nu er malthe godt nok snart 2 år men min læge sagde også cola.... så skal man jo bare huske deres tænder :0) ...... Man får ikke noget imod det pencilin eller ligende .... deres imunsystem skal selv bekæmpe det medmindre det er farlige baktierier de har ...... Ellers ta til lægen og få taget en aff. prøve på din datter men ellers er det kun tiden der kan få det til at gå væk !!!!!!

    Til rød numse : tjæresalve den virker rigtig godt her :0)


  • #10   9. okt 2010 Har lige været igennem noget lignende med min datter, og jeg fik at vide at det vigtigste er at de får noget væske så ikke de dehydrerer (vand, juice, is) hvad du nu kan få i hende smiley
    Og så saltkiks. Det var de råd jeg fik af lægen, og de hjalp..


Kommentér på:
syg datter :(

Annonce