{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.870 visninger | Oprettet:

hjælp forstoppelse (movicol) {{forumTopicSubject}}

hej

min pige er for stoppet og får movicol men det virker bare ik så nu vil jeg høre hvor meget får jeres små og hvad vejer de

jeg har ringet til egen læge og ik kunne gøre andet end at skrive en henvisning og de har først en tid til hende på tirsdag og så længe skal hun sq ik gå og ha ondt og ingen aff ha så tager til lægevagten og håber de indlægger hende igen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp forstoppelse (movicol)
  • #1   9. nov 2011 åh det er vi også igennem lige i tiden... Hjalte vejer 8400 og får movicol junior 2 breve om dagen. Vi endte i Herning mandag nat fordi han havde så ondt og her gav de ham sådan lige som lavment og det hjalp.. Det er noget man kan få i håndkøb med ved ikke om du må give det uden at snakke med lægen..

• #2   9. nov 2011 altså ved godt de på sygehus osv vil bruge mivicol men det er ikk et særlig godt mild og bruge vis man er forstoppede det faktisk et midk til holde maven i gang med hos ældre der ligge ri sengen eller ikk rør sig. jeg syntes du skal ringe til din SP og snak med hende om laktuloce da det er et afførings midl der virker efter 12 timer.. min emma får nu 2 ml morgen og 2 aften fra hun blev født og til hun har hun fået 4 ml morgen og 4 ml aften er først nu begyndt og kunne trappe hende rolig ud af det det har taget langt tid og trap hende ud da hun har fået det i snart 5 mdr men ring i dag for din og barnet skyld så der ro på i morgen vis du må og kan starte op idag

• #3   9. nov 2011 Movicol

• #4   9. nov 2011 øh sorry alle mine fejl hi

• #5   9. nov 2011 Nu er min datter 3 ved ikke hvor stor din er. Hun vejer 14 kg og få 0.5 brev om dagen eller 1 helt hvis hun for eksempel har fået banan eller det bare er gået i stå. Men hvis din datter er forstoppet ville jeg gå på apotek og købe microlax det har jeg selv brugt til mine inden jeg fik movikol og det må bruges til alle også de helt små. Det er en tube som man føre op i numsen og som virker inden for ganske kørt tid.

• #6   9. nov 2011 det må man ikk bare give uden og få en snak med læge eller sp du nød til ringe først inden du gir noget..... så det virker rimmelig hurtig og tømmer tarmene helt så ..

• #7   9. nov 2011 min er fortidlig født så hun er nu 13 uger og vejer 3100 hun får 0,25 af et brev om dagen hvilket bare ik er nok hun har været ude og få lagt salt vand op og det virker os epar dage men så er det galt igen hende mave er helt hård og hun vil ik rigtig spise og skriger bare. jeg aner ik hvad jeg skal stille op mere for sys bare ik hun skal ha mere aff midel men kan heller ik ha hun skriger fordi hun har ondt, vi har forsøgt lacktolose uden held

• #8   9. nov 2011 hippo det kunne jeg heller aldrig drømme om bare at sætte hende op jeg har ringet til lægen min egen har fri og fik bare beked du må vente til de indkalder dig ringer så til hospitalet som først ha en tid til os på tirsdag hvis min læge ik vil akut indlægge hende og det vil de ik da min egen læge har fri øv må til vagt lægen med hende efter kl 16

• #9   9. nov 2011 min er også født for tidligt 28+5 hun havde også problemer med forstoppelse og vi fik så lactolose og det havde ingen efekt så vi blev indlagt på c1 i herning og der fik hun movicol først et kvart brev og da det ikke havde den store efekt blev hun sat op til et halvt brev og så kom der styr på det smiley håber vagtlægen vil se jer og så måske indlægge jer så der kan komme styr på det smiley

• #10   9. nov 2011 Hvis det var mig ville jeg ringe direkte til sygehuset, de er som regel gode til at hjælpe når man har født for tidlig.. Hjalte har også fået lactuloce uden held.. De gav ham Glyoktyl Klysma på sygehuset det er noget der tømmer tarmen..

• #11   9. nov 2011 ring til sygehus eller din sundhedsplejske hun kan osse råde dig.. men det da noget pjat lægen ikk vil give dig en tid evt ved en anden

• #12   9. nov 2011 har ringet på børne afdelning og de kan ik ta os ind da min åben indlæggelse ik glæder mere og min læge kun har sendt en henvisning og derfor kan de først ta mig på hospitalet tirsdag hvis de skal ta mig i dag skal læge akut indlægge mig men det er hun ik syg nok til får jeg af vide da det kun er en forstoppelse så nu må jeg igen til at banke i bordt og forlange lægevagten vil se hende og indlægge hende til en ud redning

• #13   9. nov 2011 min sundhedsplejeske er intet værd hun ved intet overhovedet hun er bare snot dum altså

• #14   9. nov 2011 jeg siger det samme som mor til fantastiske hjalte... min datter bliver 2 til februar og vi har fået afvide vi bare skal ringe til c1 i herning også nu hvor hun er så gammel smiley vi skal bare ringe hvis der er noget vi mener skal tjekkes

• #15   9. nov 2011 føler med jer for det er bare slet ikke sjovt smiley krydser alt hvad der krydses kan for at lægevagten gør noget

• #16   9. nov 2011 hold op hvor er i heldige gid vi boede der oppe da jeg blev udskrevet fik vi en åben indlæggelse i 14 dage og nu glæder den ik mere så nu skal jeg kæmpe for at hun kan få hjælp er så negativ gal og d og ik mindst træt

• #17   9. nov 2011 hold da op vildt de slet ikke vil hjælpe dig.. Vi har heller ikke en åben indlæggelse mere men derfor tager de os altid ind med det sammen hvis vi mener det er nødvendig... Håber lægevagten vil hjælpe dig selvom jeg tvivler, ham her i Holstebro ville i intet gøre da vi kom i lørdags..

• #18   9. nov 2011 Ved ikke om du evt. må give hende en smule sveskejuice, Hjalte får det som mos og det kan hjælpe en smule..

• #19   9. nov 2011 Har du sagt til din læge at hun ikke rigtig vil spise ?? Synes virkelig det er dårligt de ikke vil tage jer ind..

• #20   9. nov 2011 aner det faktisk ik. jamen hjælp det skal jeg skam nok få for går ik får hun er tilset af en læge og som kan hjælpe hende den er ik længere er bare gal over at man skal kæmpe sådan for det her i sønderborg

• #22   9. nov 2011 har sagt hun skriger ik har haft aff i 1 ½ døgn har udspiltet mave/hård mave ik spiser ret meget og presser og presser men der intet kommer har cyklet med benene haft hende bad masret mave gået og og ned af gulvet haft et termometer med vaseline i ende på hende og trykket lidt på mave på samme tid og intet kommer og for 1 ½ døgn siden kom der en del helt grønt tyk og det lugtede som om det var ved at gå i forrådelse og der tog jeg til lægen som sagde det endelig var den prop af aff der var kommet ud såp hun skulle alt være godt igen min bare røv er så gal

• #23   9. nov 2011 det sku osse for dårlig at ingen vil hjælp det da mega synd for bette min sp sagde til mig at baby ikk måtte prees for komme af med aff altså hårdt pres i længere tid da de presser i hovdet og ikk maven som man skal

• #24   9. nov 2011 ja det er virkelig dårligt forstår sku ikke systemet nogle gange.. Jeg ville høre lægevagten til om du må give hende det Hjalte fik på sygehuset..

• #25   9. nov 2011 bliv nu 16

• #26   9. nov 2011 ja og bare skru bissen på overfor dem smiley

• #27   9. nov 2011 så har jeg ringet til sp og ved i hvad hun sagde så ænge hun får movicol skal det nok komme men hun har jo ta´get movicol i 8 dage nu uden den helt stor effekt hvad kan man bruge det til så ville hun kigge us i morgen men hvorfor når hun alligevel ik kan gøre noget

• #28   9. nov 2011 hmm tja det hjælper jo ikke rigtig her og nu.. forstår virkelig ikke at de ikke vil hjælpe..

• #30   9. nov 2011 her er lactulose udelukket da det bare gør alt værre. min søn får 1 brev om daggen altså halv morgen og halv aften og det har han fået fra han var ca 1 mrd gammel ligeså snart vi trapper lidt ned får han det som du beskriver med dit barn jeg vil ikke mene at 0,25 del om dagen er nok overhovedet men snak med vagt lægen om det

• #31   9. nov 2011 Jeg siger igen det samme og kan se tania også støtter op om det microlax kan fåes i hånd køb og må bruges af alle. Min læge har også sagt at det er helt fint lige meget hvad. Og synes da det er bedre at give det når nu ingen vil hjælpe dig og dit lille barn har så ondt.

• #32   9. nov 2011 så fik man hjælp hun skal sætgtes op og så har idioten til læge sagt det skal i mælken hvilket det ik må så tror da pokker det ik virker så nu får hun kun syrnet og et halv brev om dagen håber det virker

• #34   9. nov 2011 det har jeg gjort og å godt gi hende det men helst ik hver dag

• #36   9. nov 2011 det må altså godt komme i mælken jeg har snakket med 5 uvilkårlige læger altså nogen som ikke har snakket sammen og de siger alle at det godt må komme i mælken

Kommentér på:
hjælp forstoppelse (movicol)

Annonce