{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

Hvornår skal man gøre mere? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dreng, der er på 4. dag med feber.
Han har de sidste 3 nætter grædt og været meget ulykkelig, og utrøstelig. I nat fik han marie kiks og saftevand, og det hjalp på humøret.

Jeg har hele tiden troet at han "bare" var ved at få tænder, for han savler en smule.
Men i nat synes jeg han virkede til at pive i lungerne. Han får en spacer forebyggende mod astma.
Vi var ved vagtlægen i formiddags, og vi fik nyt astma medicin til Christian.

Nu sidder jeg bare her og tænker "jamen hvad med feberen?" Hvorfor tænkte jeg ikke på det hos lægen? Jeg lagde jo vægt på at jeg synes den var gal med vejrtrækningen. Men han kan jo sagtens fejle to ting på en gang?

Hvad skal jeg gøre, når han vågner og er ulykkelig i nat? Ville i give lægevagten et kald igen?
Har i nogle fif til, hvordan man kan få ham beroliget, og slappet af igen?

Hjælp en ulykkelig mor, der er helt grædefærdig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal man gøre mere?
  • #1   11. feb 2012 Så længe han ikke er fjern så skal man ikke tage feberen så alvorligt. Bare giv ham masser af væske, og lad ham spise hvad han har lyst til. Dog vil jeg nok holde øje, og har han stadig feber på tisdag så ville jeg tage afsted igen.

    Hvordan du beroligere ham, er lidt svært. Måske det hjælper at putte med ham? Det kan godt hjælpe på vores datter, hvis hun er meget syg. Så får hun lov til at putte inde ved os, og der sover hun igennem uden at vågne.


  • #2   11. feb 2012 Ellers prøv at ring til egen læge i morgen tidlig, når de har telefon tid. Det kan være han gerne vil se ham, ellers kan han da vejlede dig smiley

  • #3   11. feb 2012 Han kommer ind til os. smiley Nogle gange hjælper det at putte med mor, den det virker kun en times tid desværre.

    Altså han er ikke fjern og dagen, overhovedet. Han er bare meget pyller og ked. smiley
    Men om natten, der ligger han med flimrende øjne, så man er i tvivl om han er vågen eller sover.
    Og ja han får jo masser af væske og bliver tilbudt mad, men han spiser stort set kun morgenmad.


  • #4   11. feb 2012 Mia, kan jo først ringe mandag. smiley

  • #5   11. feb 2012 Gud ja, sad og tænkte på at det var søndag i dag.. UPS min fejl smiley

    Hvis han virker fjern om natten og er svær at komme i kontakt med, så ville jeg ringe til vagtlægen og sige det, så må de kigge på hans feber. Han må jo ikke være fjern. Kan godt se det er lidt svært at bedømme når i ikke rigtigt ved om han sover.


  • #6   11. feb 2012 vores læge siger, at som tommelfingerregel skal ungerne tjekkes, hvis de har haft uforklarligt feber i mere end tre dage... altså forstået sådan at da mine her for nyligt havde skoldkopper, fik jeg dem jo ikke tjekket pga feber, for der var jo en grund til det..

    så hvis du ikke er tryg ved det, ville jeg ringe til vagtlægen imorgen og høre, om de vil tjekke ham, og ellers egen læge mandag...

    god bedring med ham:)


  • #7   11. feb 2012 Mia - ja jeg tænkte at jeg ikke ville vække ham, hvis han sov, men ellers græd han jo i søvne. Jeg vælger nok at prøve at vække ham i nat, hvis han gør det samme.

    Natten til fredag lavede han også opkast lyde, og jeg skyndte mig at hive ham ud af sengen, men han brækkede sig aldrig.


  • #8   11. feb 2012 Louise, han er jo tjekket ved lægevagten idag. Men problemet er også bare at Christian er så glad hver gang vi er ved lægen, og ser overhovedet ikke syg ud. Men lige så snart vi kommer hjem, så er han dårlig igen.

  • #9   11. feb 2012 Pernille - Ja, prøv at væk ham og se om du kan komme i kontakt med ham. Hvis ikke, så kontakt vagtlægen, og forlang at de kigger på ham/tager det seriøst.

  • #10   11. feb 2012 Ja det tror jeg også jeg gør.

    Vi har ikke bil og kan ikke komme derind om natten, og det er en fordel for han er altid glad derinde. smiley


  • #11   11. feb 2012 bare husk væske da vi var indlagt med emma for en lille mdr siden sagde de på sygehuset om det vand eller tynd saft det lige meget så længe hun fik noget så hun fik faktisk kun saft et par dage der ude og der osse lidt enerig i, men jeg plejer kunne trøste emma ved putte hende ind i dynen og gå med hende og nynne for hende og dyppe sutten i vand hun så osse kun 8 mdr ved ikk hvor gammel din er, og hjølper det iike så plejer jeg gå ned i stuen og skifte hende for se om hun er vågen eller halv sover og halv sover hun så varmer jeg en flasker og sætter mig i mærket og givr hende den så plejer hun falde til ro også sover hun ved siden af mig

  • #12   12. feb 2012 Pernille - Hvordan er natten gået? Har han fået det bedre?

  • #13   12. feb 2012 Min er 13, snart 14 mdr. smiley

    Natten er gået fint. Manden og jeg lå og hyggede og så begyndte han at græde, men vi prøvede at putte ham i sin egen seng igen. Det lykkedes ikke, så han kom ind i vores seng omkring kl 1, og så sov han lige til kl. 06.30 i morges.
    Det var bare så SKØNT!
    Hans feber er faldet og nu hedder hans temperatur 37,9 og hans normal er 37,6 smiley


  • #14   12. feb 2012 Dejligt at høre... Godt det går den rigtige vej.. smiley

Kommentér på:
Hvornår skal man gøre mere?

Annonce