{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

hård mave {{forumTopicSubject}}

Min datter har virkelig hård mave, hun presser og presser og kommer der noget skriger hun for det er virkelig hårdt... Bare ved prutte skriger hun... Hun får laktulose det kan ikke bløde det op og i går gav jeg hende noget sveske/pære mos... Når hun bliver meget ked kan jeg trykke på hendes mave i urets retning og det hjælper og hun prutter, men ikke længe... Hun har været ret påvirket af det i nat (sover normalt igennem om natten)

Hvad kan vi gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hård mave
  • #1   8. mar 2012 hvor meget laktulose gir du hende og sveske mos af gangen??

har nemlig haft samme problem som dig men fik det løst

• #2   8. mar 2012 og hvordan gir du laktulosen

• #3   8. mar 2012 Hun får 3 ml af gangen og 3 tsk mos...

• #4   8. mar 2012 Hun får laktulosen i en lille smule mme,

• #5   8. mar 2012 undsyld de dumme spørgsmål men da vi startet gav jeg kun 2 ml 2 gange om dagen og det hjalp slet ikke så fik afvide af sundhedsplejesken hvordan jeg skulle gøre

• #6   8. mar 2012 Vi har været stoppet med det i en mdr ca også har vi måtte starte op igen i weekenden.. fra sp fik jeg af vide hun skulle have det i lidt af sin mme og måtte få de der 6 ml, hun vejer 7100

• #7   8. mar 2012 okay vi måtte give emma 4 ml morgen og aften og 4 ml om aften og hun startet da hun var 1 mdr og får det stadigvæk,

du må ikke bare stoppe da tarmen ikke kan finde ud af det man skal trappe stille ud over lang tid emma er nede på 0.9ml 2 gange om dagen nu.

men så gir du hende 3 ml morgen og 3 ml aften, og gerne i mælken ellers blir det halvvejs kvalt, i det tykke klister men vis du kan få det i hende med en sprøjte rent så vil det være bedre,,

jeg ved ikke hvor gammel din pige er men 3 spk sveske er ikke nok prøv med et halv glas vis du køber det til middag s maden laver du det selv så virker det noget bedre men stadig 10-15 mundfulde og lidt mere for det virker ... emma får hjemmelavede svskemos hun får et halv glas hver aften og laktulosen og det virker her

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #8   8. mar 2012 Her var vi oppe på 8 ml for at holde det igang... Når hun er så forstoppet vil jeg anbefale at give hele dags dosis på en gang...

• #9   8. mar 2012 jeg laver det selv og kommer i de glas fra købe grød det kan godt holde sig 3-4 dage nemlig

• #10   8. mar 2012 theas mor det bedst og dele for holde en kuve hele dagen vis man gir det hele på engang så stiger kurven kun en gang får man det over flere gange køre kurven ligeud

ved ikke hvordan jeg skal forklare det uden og tegne

det ligesom folk der får smerte medicin de får af flere gange for holde sig smertefri..

forstår du mig hehehe

• #11   8. mar 2012 Jamen hun blev trappet ud af det, vores sp mente ikke det var nødvendigt mere også er hun startet igen... Hun vil ikke have min egen sveske mos så det er det man køber...

• #12   8. mar 2012 så skal du osse give mere ind 3 mundfulde . op til et halv glas før det virker og vis hun er forstoppede så skal hun sikkert have mere for at få hul på det, vis hun skal spise her i formiddag så giv hende et halv glas så det kan virke .. for jeg har selv været forstoppede i 3 uger og det virkelig ubehageligt ....

• #13   8. mar 2012 Jeg har haft det samme problem med Emma, hvor hun virkelig skreg når der skulle noget ud.
    Jeg synes du skal tage en snak med din læge, og høre om du ikke kan komme over og give hende Movicol Junior istedet for.
    Det er et andet middel mod hård mave, som de skal have i lidt vand. Dog er det kun noget læger må give.
    Det er jeg gået over til, og det virker 20 gange bedre. Vi er gået fra at der kommer aff. hver 7. dag, til at hun nu har ca hver 3.

• #14   8. mar 2012 Movicol er lidt skrappere, det får axl

• #15   8. mar 2012 og giv rigtig meget vand det hjælper osse.. men vis et barn får MME skal de af med aff hver dag et barn der blir ammet er det okay der går et par dage mellem det fik jeg afvide da vi var på børne afd for et par mdr siden af en børne læge

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #16   8. mar 2012 Jeg ved godt det med kurver er udd inden for det her, og jeg siger at hvis hun er så forstoppet er det bedre at give dagsdosis på en gang for at få gang i det men Self skal man ikk blive ved med det.

• #17   8. mar 2012 mange læger og sp går væk fra laktolose da det bare giver luft i maven óg det kunne godt lyde som om det som der sker for dit barn prøv og giv hende et hekt glas i to dage og derefter et halv glas i en periode til der er styr på det og trap så ned. det gjorde viog det hjalp fantastisk vi har både prøvet movicol , lactoulose og andet

• #18   8. mar 2012 Har lige snakket med lægen og vi skal være der kl 10 da de godt vil tjekke hende da hun har været syg og stadig ikke er helt rask... Og ellers snakkede de om vi skulle kontakte en zonetetapeut for at få gang i det nu..
    Movicol er da på recept ikk?

• #19   8. mar 2012 ja det rigtig nok .. men man må bare ikke blive ved med give det hele en gang, super så skal de nok gå, er nemlig osse inden af aff område hi held med få maven igang på hende det rigtig træls men skønt over der kommer hul på proppen...

• #20   8. mar 2012 movicol er bedt på reps. for det meget dyrt.. så snak med din læge

• #21   8. mar 2012 det er sveske mos jeg mener når jeg skrive glas heh det smuttede lige

• #22   8. mar 2012 Vi gjorde det når vores var forstoppede at vi gav en flaske med camille the og lidt sukker i. ca 15 til 30 min senere var der gevinst.

Og vi gav en overgang en sådan flaske hver dag for at sikre os at der var gang i maven.

• #23   8. mar 2012 movicol er ik på rept længere og 30 breve koster 133 kr uden tilskud

• #24   8. mar 2012 Du kan godt bare købe det selv uden recept,, men snak alligevel med lægen hvis du vil give det mht dosis osv..
    Sim regel siger man et gram pr kilo, men axl får fx kun 1 gram selvom han snart vejer 5 kilo, så det er lige med at få det rigtigt reguleret

Kommentér på:
hård mave

Annonce