{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.036 visninger | Oprettet:

Bekymret mor, :( {{forumTopicSubject}}

Min søn på 8 mdr fik i går sådan nogenrøde pletter over alt. Nakke, kinder, øre, hænder, mave og ben lidt over det hele også ryggen. Var til lægen med ham idag men hun vidste ik hvad det kunne være.... Men men er altså stadig bange for hvad det er. Tænker jo det væreste.. Nogen der har måske prøvet det samme??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bekymret mor, :(
  • #1   7. maj 2012 Kan ikke lige hjælpe dig...
    Er han ellers frisk udover det? Ingen feber, græder eller andet du har lagt mærke til?

    Men syntes lige jeg ville sige, at det da lyder som rigtig skidt behandling fra din læges side, at i bare er sendt hjem uden svar, og andre tilbud om hjælp til udredning :S


  • #2   7. maj 2012 Min første tanke er skoldkopper... Det nævnte din læge ikke noget om??

  • #3   7. maj 2012 Nej han har ik feber eller noget. Der hvor han er rød er han lidt varmere. Ja hun sagde bare vi skulle komme på torsdag igen og så måtte vi se. Men synes bare det så lang tid til. Og når man ik rigtig ved om det er noget alvorligt. Jo hun sagde at det ik var skoldkopper.

  • #4   7. maj 2012 Men burde hun ik have sagt noget om næle feber. Når nu hun er læge.. Og hva kommer det af? Hvordan/hvornår går det væk? Er det farligt ?

  • #5   7. maj 2012 Nældefeber er en allergisk reaktion.

    Den kan komme af berøring af noget man ikke kan tåle - men så er det normalt kun på det besøste område der er udslet.

    Eller det kan komme af noget man har spist - f.eks hvis han har fået tomat i dag og han ikke kan tåle det, kan han godt slå ud af det.

    Så længe det bare er udslet er det ikke farligt - men det kan give hævelser, og det kan være farligt hvis disse kommer i hovedet, i form at læber / tunge o.l. der kan lukke for luftvejene. Men det kommer normalt samtidig med udslettet...

    Nældefeber forsvinder normalt af sig selv, stille og roligt over et par dage - men det kan også behandles væk med f.eks prednisolon (tror dog ikke små børn får dette) eller med andet allergipræperat.

    Under mig dog hvis lægen så ikke har kunnet se det var en allergisk reaktion...


  • #6   7. maj 2012 Okay tak for svar. For sidder jo faktisk næsten og tænker det værste der kunne ske. Men hun sagde at det ik var allergi eller eksem. Men har lige været på Google og set nogen billeder af det. Og ja vil nok give jer ret at det ligner det godt kunne være det. Det håber jeg i hverfald

  • #7   7. maj 2012 syntes det lyder som skarlagensfeber det har min søn ogsålige haft og det skal behandles med pencelin google det og syntes helt klartdu skal nævne den mulighed for hende. vi fik ogsså afvide af min egenlæge hun troede det var noget allergi fra noget perfume eller nældefeber men at vi skulle komme tilbage nogle dage efter dagen efter var det værre og vi tog til vagtlægen og fik oencelin

  • #8   7. maj 2012 Ja når jeg læser om det kunne det godt lyde lidt som det men ik når jeg ser på billederne . Men vil da lige nævne begge ting for hende på torsdag.

  • #9   7. maj 2012 Scarlandsfeber ?

  • #10   7. maj 2012 hvis han ellers er frisk, sys jeg ikke du skal bekymre dig(nemmere sagt end gjort), det kan også bare være varmeknopper smiley eller noget allergisk reaktion, måske i har skiftet vaskepulver eller lignende smiley

  • #11   8. maj 2012 Lyder som 3 dages feber. Min pige har lige haft det

  • #12   8. maj 2012 3 dages feber - der kommer knopperne/prikkerne først på tredje dagen og har for det meste overstået feberen....

  • #13   8. maj 2012 han har ik haft feber så kan ik være det

  • #14   9. maj 2012 Så var min søn ved lægen idag. Og han fik medicin for nælderner , for hun troede det var det og nok fordi han ik kunne tåle kiwi. Og hvis det ik hjælper skal han på børne afdelingen. Men men det har heldigvis hjulpet meget... Så det dejligt . Skal til tjek imorgen igen med ham

Kommentér på:
Bekymret mor, :(

Annonce