{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.308 visninger | Oprettet:

* Mama1304 *
* Mama1304 *
Følger: 1 Emner: 113 Svar: 259

Barn syg. Akut hjælp :( {{forumTopicSubject}}

Min søn er syg smiley

Det starter med han får feber i lørdags, og vi finder ud af dagen efter at det er fordi der er mindst to tænder på vej.
De første to dage tager han imod havregrød om morgen, resten af dagen og de andre dage har han NÆGTET mad. Vi gav så sutteflaske med almindelig letmælk i. Som han tog imod.

Tirsdag eftermiddag forsvinder feberen, og jeg kan få noget yoghurt i ham, igår får jeg så to gange havregrød i ham, yoghurt og resten sutteflaske. Han har fået det værre

Onsdag (igår) ser jeg han har to røde knopper på hagen med noget gult i (ligner bumser), og spørg hos lægen (sekretæren), som siger jeg bare skal holde øje med at der ikke kommer sår.
Min mand opdager at min søns tandkød er HELT hævet og rødt

Idag, har min søn fået flere knopper om munden og ser at hans tunge har hvide knopper også. Hans søde ånde er begyndt at lugte rigtig dårligt. (Vi har ikke kunne få lov at børste hans tænder siden i søndags, af smerte).
Vi kommer ind til lægen idag som siger at han har fået børnesår på hagen (vi får creme med hjem til at smøre) og det på tungen er herpes. Men vi får intet imod det da lægen siger det noget som går væk af sig selv.
Min søn er begyndt at bløde ud af munden, det ligner det er fra tænderne og hans tandkød er nu HELT hævet, så meget at man næsten ikke kan se hans tænder

Hvad skal jeg gøre???? Kan det virkelig være rigtig at min søn skal skrige i smerte, at han intet kan spise, at han skal bløde fra tænderne og være hævet??? Vi har givet ham panodil, alt det vi må, men det hjælper IKKE !!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barn syg. Akut hjælp :(
  • #1   26. jul 2012 Jeg ville kontakte vagtlægen.. Få det tjekket igen og sig at det i har fået mod det ikk virker.. Stå fast ved at der er noget galt ind til du har ro i kroppen omkring det svar du har fået og lad være med at finde dig i af blive "fejet af" på den måde..

• #2   26. jul 2012 Jeg ville give vagtlægen et kald hvis jeg var dig...

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#3   26. jul 2012 Jeg har ikke fået noget imod det som er inde i munden, kun det på hagen smiley

Problemet er bare at de vagtlæger her ikke er noget at råbe hurra for ! Men jeg vil prøve alligevel. Har nu mest lyst bare at troppe op på skadestuen og sige nu har i at hjælpe !

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#4   26. jul 2012 Men synes i det lyder normalt med så MEGET smerte i munden?

• #5   26. jul 2012 Som de andre siger ring til lægevagten. Det lyder ikke normalt og lægerne må da kunne gøre noget ved det når det er så slemt.
    Tænker også om det måske kan være mund, hånd og fodsyge. Det kan godt kun være i og omkring munden.

• #7   26. jul 2012 Ville ringe til Vagtlægen og være meget bekymret / pylret og håbe på du tages seriøst eller evt henvises til børnemodtagelsen...
    Blev jeg sidst min søn havde en slem halsbetændelse, da Vagtlægen sagde han ikke fejlede noget selvom han stank ud af munden... Og han nægtede at pode ham... Så fik jeg sagt at han var ikke en optimal læge og jeg gerne ville have hans navn og hvor han var læge, så jeg kunne klage over ham... Han henviste mig til børnemodtagelsen og ganske rigtig havde min søn en meget slem halsbetændelse...
    Pøj pøj med din søn...

• #8   26. jul 2012 jeg tænker måske en isterning eller sodavandsis til at køle lidt med måske smiley men helt klart kontakte vagtlægen smiley god bedring med ham

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#9   26. jul 2012 Har ringet til vagtlægen, og som ingen overraskelse siger hun der er ikke noget at gøre.

Hun siger når det er herpes, kan man ikke gøre noget andet at give panodil (som IKKE hjælper). Min søn er så sulten, men kan ikke få noget ind i munden af smerte.

Det kan simpelthen ikke være rigtig det her !

• #10   26. jul 2012 Vil han hellere ikke evt spise kolde ting ?
    Ellers må du tage til din egen læge igen imorgen...

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#11   26. jul 2012 Nej intet smiley Lige så snart han ser maden foran sig vender han hovedet og græder.

Jeg har så varmet mælk (letmælk) i sutteflaske, og han rækker ud efter den. Men så snart den røre hans læber græder han og skubber den væk smiley

ja må prøve at ringe igen til lægen.

Tak for alle jeres svar piger, det var pænt af jer.

• #12   26. jul 2012 Du har sikkert søgt på nettet men fandt dette link - hvori der stør at barnet ofres ikk vil drikke / spise pga smerterne...
    http://www.sygeboern.dk/sygdom/mundbetaendelse

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#14   26. jul 2012 Ja har faktisk lige læst det. Jeg forstår ikke at lægerne siger man intet kan gøre, når der står på det link, at der er noget medicin? Og at barnet kan få paracetamol som kan lindre smerterne så barnet måske kan spise.

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#15   26. jul 2012 Mor til Emil & Lilje
    Var det også herpes? Kan det være paracetamol medicin?

• #16   26. jul 2012 Det var netop det jeg også sad og tænkte så ville kontakte lægen igen imorgen...
    Ved ikke om du evt har en engangssprøjte - så du kan få lidt væske i ham...
    Rigtig god bedring med ham.

• #17   26. jul 2012 Hvis det er herpes i munden er der desværre ingen behandling med mindre man opdager dem før de kommer nærmest.

Min mand fik det i december 2009, startede med sår ved munden, mandag kom der lidtnpå tungen og om onsdagen da jeg (endelig!) fik ham til lægen, var det for sent at behandle ham. Så han levede af vand med c-vitamin juleaften.

• #18   26. jul 2012 Og ja, det gør afsindigt ondt ifølge manden min.

• #20   26. jul 2012 prøv at gå på apoteket i morgen og hør om de har noget nu når lægen ikke vil hjælpe dig smiley

• #21   26. jul 2012 Øv det lyder ikke rart.. Nu ved jeg ikke hvad for noget panodil du har givet men prøv med stik piller så han ikke skal havde den gennem munden..

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#22   26. jul 2012 Tusind tak smiley

Han har ikke noget imod at få flydende panodil, det hjælper bare intet. Tror jeg vil finde ud af hvad det der bedøvende noget er for noget.

Synes virkelig det er forfærdelig at man ikke kan gøre noget smiley

Det der vand med c vitamin, hvad er det for noget?

• #25   27. jul 2012 Det er vand med c-vitamin brusetabletter i, men jeg ved ikke om børn må få det. Men det skulle fremskynde helingsprocessen.

• #26   27. jul 2012 Havde dee ham inde, eller sagde du til dem at det var herpes?? Af ren og skær erfaring har jeg lært at man IKKE skal fortælle vagtlægen hvilken dignose man har fået ved egen læge, for de taler bare en efter munden og vil ikk se patienten så..

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#27   27. jul 2012 Kom desværre til at sige at det var herpes smiley

Men er det normalt at man skal lugte så dårligt ud af munden når man har herpes?

Vi kan jo som sagt ikke børste hans tænder overhovedet smiley Så ved ikke om hans mund lugter fordi det eller??

Igen tusind tak for jeres hjælp, det varmer.

• * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

#28   27. jul 2012 Jeg har prøvet at smøre med al det der kan bedøve gummerne, det hjælper lidt.

Nogle gange kan vi få lidt yoghurt i ham så det er dejligt

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #29   27. jul 2012 Nu ved jeeg ikke, om det er helt hen i vejret, men når du siger, at han hæver omkring gummerne, så prøv måske at spørg en tandlæge? Bare for at få en ny synsvinkel... smiley

GOD BEDRING!!!

• #30   27. jul 2012 Du kan jo prøve at kontakte egen læge igen i dag og sige det ikk har hjulpet, og at du faktisk er i tvivl om at det er herpes..

Kommentér på:
Barn syg. Akut hjælp :(

Annonce