{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.170 visninger | Oprettet:

Kan han have væske i ørene? {{forumTopicSubject}}

Hej
Hvilke symptomer har en baby med væske i ørene?
Vores søn på 8 mdr er her til aften begyndt at tage sig til det ene øre - han har ikke feber og jeg har prøvet at mærke om han skulle være øm bag ved øret, det virker han ikke til
Han sover ikke igennem, det har vi endnu ikke oplevet, han bruger ikke sut (har læst at det kan hjælpe børn at sutte på sut med ondt i ørene) dog er han glad for at få hans flaske om natten, han virker ikke speciel sulten, men nyder at sutte på den
Jeg vil ringe til ørelægen imorgen og bestille tid
Han er lidt snottet i tiden og hoster - han har lige fået en tand for en uges tid siden - men ingen feber


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan han have væske i ørene?
  • #2   27. jan 2014 Ja han er ikke vild med at komme ned og ligge, så har hævet hans seng i hovedgæret men han er stadig ulykkelig og ikke til at trøste før han kommer op og sidde

  • #3   27. jan 2014 Min søn havde væske i ørene, faktisk så slemt at han intet kunne høre, overhoved! De tegn som der var hos ham, var at han i en lang periode efter han startede i dagpleje, var konstant snottet, og det var jo naturligt at de var mere syge ved start i dagpleje, så det tænkte vi ikke over. Hans sprog udviklede sig ikke rigtig, han begyndte at sove dårligt, og skulle have hovedet hævet for ikke at have ondt, og til sidst begyndte han at gå og slå hoved ind i alting, bl.a. mure, skabe ja alt hvad han kunne komme i nærheden af.. Ret ekstremt.
    Han havde aldrig haft mellemøres betændelse, men almindelig snot og feber.

    Tog ham til læge da han begyndte med at banke hoved ind i ting, for der blev jeg bange! Og det viste en helt flad kurve på begge øre, så ingen lyde kunne trænge ind. Så han var fuldstændig frustreret over at han ikke ku høre noget eller at jeg ikke snakkede til ham, hvilket jeg gjorde, men han kunne ikke høre det. Til gengæld er han ekstremt god til at aflæse ansigtet, og følelser i ansigtet.

    Han kom desværre til at gå yderligere 6 mdr. med væske, før han fik lagt dræn.. Vente tid ved ørelægen, væsken havde lettet lidt, så de vil se det an, og så endelig blev han opereret. Så kom af sted og få det tjekket!! Hellere i dag end i morgen. Min søn er bagud sprogmæssigt, og har lidt svært ved at kode lyde og bevægelser sammen, fx hvis der kommer en lyd bagfra, at der så også er en person bagved eller noget andet. Det skyldes at han ikke kunne høre da dette skete i hans udvikling, så det skal han først lære nu.
    Vi har nu været til kontrol igen og det ene dræn er faldet ud, men så længe at hans sprog stadig udvikler sig og han lytter, så er det okay, ellers skal han have det opereret i igen..


  • #4   27. jan 2014 Min søn, på 2, har lige haft væske i ørene..
    Han var pylret og ikke glad for at falde i søvn. det blev værre over et par dage og så gik der, heldigvis, hul af sig selv.

    Men ville klart kontakte en læge, din almindelige læge kan også sagtens se om det er væske, så hvis det er lettere at få en tid der end hos ørelægen, så ring til ham/hende smiley

    Jeg kan huske fra mig selv, har selv haft MEGET væske i ørene som barn, at det værste er når man skal flytte på sit hoved, altså når man bliver lagt ned fx. når først man ligger der så er det okay, men når man så skal vende sig, så kommer det hele frem igen. Når der er mest bliver man helt dårlig af det, får kvalme og sådan.. smiley


  • #5   28. jan 2014 kan godt være væske men så længe der ikke er feber eller på anden måde meget ubehag, så skal der gå 3 mdr på den måde før de gør noget ved det, medmindre selvfølgeligt at det forværres og evt bliver til mellemørebetændelse, vi går selv og venter på at få tjekket op på lillepige som nu snart 3 mdr har døjet med væske på ørene, dårlig søvn og let til feber, hvis der stadig er væske, så hedder det dræn i ørene, hvilket jeg på en måde håber da det har hjulpet storebror meget da han var virkeligt ørebarn som lille

Kommentér på:
Kan han have væske i ørene?

Annonce