1.895 visninger
|
Oprettet:
Kejsersnit {{forumTopicSubject}}
Hej piger
Vil gerne høre fra jer der har fået pks. HVordan har i fået lægerne med på det? Jeg har et skævt bækken, og min egen læge mener at jeg skal have pks. men lægerne i Herning + min jm mener bare at jeg skal prøve og føde normalt og hvis det så går galt så er det jo bare sådan.. det har kunne skubbe sig 7 cm. men lige i tiden er det kun 4..
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Nu har jeg ikke fået Pks, men aks, og det er IKKE sjovt at ligge og presse og presse og bruge meget energi på det, og så skulle have kejsersnit..
Jeg lå i 4 timer og pressede, men Katja havde et for stort hovedet til at komme forbi bækkenet, så det nedte med aks
jul 2010
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Jeg har også en smule skævt bækken, plus min symfyse ligger så langt nede at det nærmest er en umulighed for mig at få et barn derud igennem, da de støder mod symfysen i stedet for udgangen, og derved åbner...
Så ved min første fødsel endte jeg i akut kejsersnit eefter en 18 timers lang fødsel, hvor de jo så konstaterede at det er noget nær en umulighed for mig at føde...
Da jeg blev gravid denne gang, blev jeg så automatisk indkaldt til en samtale, fordi jeg havde fået et kejsersnit tidligere, og skulle der snakke med en læge angående mine forventninger til den kommende fødsel...
Og jeg var jo overbevist om at kejsersnit var den eneste mulighed for mig, da jeg jo en gang af lægerne havde fået afvide det ville være nær en umulighed for mig at føde selv, og jeg var derfor utroligt bange for at de ville insistere på jeg skulle prøve...
Og jeg fik jo så ganske ret, den første læge jeg talte med, var overbevist om jeg skulle føde selv, for de kunne jo altid under forløbet stoppe, og give mig et kejsersnit, de kunne prøve under fødslen at "ryske" ham på plads i bæknet, og jeg skal komme efter dig med gode ideer han havde... han endda skrev i min journal som jeg selv havde bedt om at føde selv...
Da jeg kom til anden samtale, var det en ferie vikar da ham jeg normalt skulle tale med var på ferie, og hun lagde nærmest ud med at der jo ikke var så meget at tale om, da jeg jo i følge mine papir ønskede at føde selv... kiggede meget forbavset på hende og forklarede hende det så fra mit synspunkt, og hun fortalte så at hun skulle forklare mig nogen risikoer ved begge dele, og de fordele der var ved begge dele samt hvilke ulemper der var, og da hun var færdig med det, så sagde hun til mig at hvis jeg var sikker i min sag, så ville hun gerne planlægge det med det samme (29/7-10) og jeg har så fået en tid her i okt til det forestående kejsersnit...
Så der skal virkeligt være en god grund til man får et kejsersnit, og hvis din læge mener det er det bedste for dig, så synes jeg du skal bede ham indstille dig til en samtale oppe på svangre ambulatoriet, så du kan snakke med dem om det, og bed din læge om en udtalelse fra ham om hvorhan han mener at kejsersnit er netop det rigtige valg for dig....
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 203 Svar: 2.935
jul 2010
Men mange tak for jeres svar, og ja ved godt det bliver nærmest umuligt at få ført igennem..
mar 2008
Jeg frygter os bare for mit bækken, hvis jeg både skulle igennem det ene og det andet som han foreslog, den første læge der, for ikke nok med jeg har en smule skævt bækken, jeg har også bækkenløsning i en ret høj grad oven i... så det sku lige passe som du siger at det bliver opdaget NÅR skaden er sket...
Jeg håber på det bedste for dig, og at det går lidt nemmere, hvis det igen er det lægerne mener er bedst for dig...
For som Sabrina skriver, så er det bedste både for dig og for barnet at føde selv... men det skal ikke være for en hver pris...
jul 2010
jul 2010
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
mar 2008
Jeg har som sagt fået et aks med min søn, men der foregik det nok snare som et pks, da det var sådan lidt the-stue hygge agtigt... altså det var ikke så akut som man ellers har hørt om, og jeg var vågen da han kom ud og alt sådan noget, og det gik ganske glimrende og alt sådan noget...
Men jeg vil da gerne skrive min oplevelse af at få et pks, om det er anderledes eller den samme oplevelse jeg havde første gang, hvis du da er interesseret i det
jul 2010
Sonne: nej nej sådan var det heller ikke forstået.:-) og nej det behøver du skam ikke, har læst en masse om begge dele.. og hvis det ikke var for at jeg frygter for mit bækken bagefter, ja så ville jeg helt klart føde selv for frygter ikke smerter eller noget er jo så vant til det, men frygter at det tager så meget skade at jeg igen skal gå hjemme og have alt for mange smerter til hverdag..
mar 2008
Derfor synes jeg bestemt du skal gå efter at få din "vilje", forstået på den måde at det du føler dig mest tilpas med, det skal du selvfølgelig stile efter at få lov til...
det er gdot du har læst en del om for og imod, det har jeg godt nok også gjord, trods jeg en gang har fået kejsersnit.... men igen, lige som 2 fødsler ikke er ens, så er 2x kejsersnit det vel heller ikke?
jul 2010
mar 2008
i hvert fald held og lykke med det, og du må meget gerne lige opdatere når du har været til samtale her d. 18
jul 2010
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jul 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 10 Svar: 86
jul 2010
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
hvilket han gjorde til alle scaninger - jm - egen læge mm. Vendes ville han ikke . men ud det skulle han.
I min verden er ks til for dem hvor der er risiko for mor/barn tager skade - et stresset barn og lign.
Kejsersnit