{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.878 visninger | Oprettet:

Kejsersnit {{forumTopicSubject}}

Hej piger

Vil gerne høre fra jer der har fået pks. HVordan har i fået lægerne med på det? Jeg har et skævt bækken, og min egen læge mener at jeg skal have pks. men lægerne i Herning + min jm mener bare at jeg skal prøve og føde normalt og hvis det så går galt så er det jo bare sådan.. det har kunne skubbe sig 7 cm. men lige i tiden er det kun 4..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kejsersnit
  • #1   7. okt 2010 det tror jeg da ikke at der er eftersom de siger til mig at de ikke vil udføre det?? skal til en ny samtale med en læge den 18 /10 men man kunne tydeligt hører at han synes det var noget pjat..

  • #2   7. okt 2010 Jeg syntes ikke det er en god løsning din JM kommer med..

    Nu har jeg ikke fået Pks, men aks, og det er IKKE sjovt at ligge og presse og presse og bruge meget energi på det, og så skulle have kejsersnit..

    Jeg lå i 4 timer og pressede, men Katja havde et for stort hovedet til at komme forbi bækkenet, så det nedte med aks


  • #3   7. okt 2010 nej det kan vi hurtig blive enige om.. men hun mener det er typisk uge piger at de vil slippe let om ved det.. og hun synes det er noget pjat jeg ikke bare vil prøve.. Vil hellere end gerne føde selv men så vil jeg have lovning på at mit bækken ikke tager mere skade.. synes virkelig det er svært.. Og jeg har hørt fra flere at aks simpelthen er det værdste..

  • #4   7. okt 2010 Pyha, det er godt nok svært at få et pks...
    Jeg har også en smule skævt bækken, plus min symfyse ligger så langt nede at det nærmest er en umulighed for mig at få et barn derud igennem, da de støder mod symfysen i stedet for udgangen, og derved åbner...

    Så ved min første fødsel endte jeg i akut kejsersnit eefter en 18 timers lang fødsel, hvor de jo så konstaterede at det er noget nær en umulighed for mig at føde...

    Da jeg blev gravid denne gang, blev jeg så automatisk indkaldt til en samtale, fordi jeg havde fået et kejsersnit tidligere, og skulle der snakke med en læge angående mine forventninger til den kommende fødsel...
    Og jeg var jo overbevist om at kejsersnit var den eneste mulighed for mig, da jeg jo en gang af lægerne havde fået afvide det ville være nær en umulighed for mig at føde selv, og jeg var derfor utroligt bange for at de ville insistere på jeg skulle prøve...
    Og jeg fik jo så ganske ret, den første læge jeg talte med, var overbevist om jeg skulle føde selv, for de kunne jo altid under forløbet stoppe, og give mig et kejsersnit, de kunne prøve under fødslen at "ryske" ham på plads i bæknet, og jeg skal komme efter dig med gode ideer han havde... han endda skrev i min journal som jeg selv havde bedt om at føde selv...

    Da jeg kom til anden samtale, var det en ferie vikar da ham jeg normalt skulle tale med var på ferie, og hun lagde nærmest ud med at der jo ikke var så meget at tale om, da jeg jo i følge mine papir ønskede at føde selv... kiggede meget forbavset på hende og forklarede hende det så fra mit synspunkt, og hun fortalte så at hun skulle forklare mig nogen risikoer ved begge dele, og de fordele der var ved begge dele samt hvilke ulemper der var, og da hun var færdig med det, så sagde hun til mig at hvis jeg var sikker i min sag, så ville hun gerne planlægge det med det samme (29/7-10) og jeg har så fået en tid her i okt til det forestående kejsersnit...

    Så der skal virkeligt være en god grund til man får et kejsersnit, og hvis din læge mener det er det bedste for dig, så synes jeg du skal bede ham indstille dig til en samtale oppe på svangre ambulatoriet, så du kan snakke med dem om det, og bed din læge om en udtalelse fra ham om hvorhan han mener at kejsersnit er netop det rigtige valg for dig....


  • #5   7. okt 2010 jeg fik pks fordi min datter lå forkert og ikke om jeg nogensinde ville ha det igen, det er jo noget være bøvl derefter og det tror jeg altså ikke folk tager med i deres overvejelser, og det er slet ikke sundt for dit barn.

  • #6   7. okt 2010 pu ha sikke et forløb Sonne.. frygter bare at mit bækken bliver endnu mere ødelagt inden de stopper mig også er det jo lige som for sent.. Jeg skal til samtale her den 18 /10 en samtale som jeg selv har fået på plads da min jm mener det er total åndsvagt.. skal snakke med min egen læge i dag igen om det.. også må jeg se..

    Men mange tak for jeres svar, og ja ved godt det bliver nærmest umuligt at få ført igennem..


  • #7   7. okt 2010 Mona - ja, det er et værre forløb jeg var igennem, men jeg endte med at få det som jeg mente det var bedst.... også fordi jeg jo faktisk fra start af ved at jeg ender der....
    Jeg frygter os bare for mit bækken, hvis jeg både skulle igennem det ene og det andet som han foreslog, den første læge der, for ikke nok med jeg har en smule skævt bækken, jeg har også bækkenløsning i en ret høj grad oven i... så det sku lige passe som du siger at det bliver opdaget NÅR skaden er sket...

    Jeg håber på det bedste for dig, og at det går lidt nemmere, hvis det igen er det lægerne mener er bedst for dig...
    For som Sabrina skriver, så er det bedste både for dig og for barnet at føde selv... men det skal ikke være for en hver pris...


  • #8   7. okt 2010 Ved godt der er en maase bøvl bagefter, men det er da altså også for mig hvis mit bækken rykker sig mere ved at komme under sådan et pres.. jeg har de sidste 8 år bøvlet med mit bækken og nu er det endelig så "godt" at jeg har smidt alle mine piller.. og kunne arbejde 30 timer.. Har en søster som fik aks så ved godt hvor meget bøvl der er bagefter..

  • #9   7. okt 2010 Her vil de bare give mig så meget bedøvelse at jeg ikke mærker noget under fødslen, da jeg så spurgte ja tak men hvad med bagefter hvis det skubber sig 7 cm? ja så må du bare spise en masse piller igen, og lade være med at arbejde... Ja som om jeg vil gå hjemme resten af mit liv, er trods alt kun 25.. og har indtil nu brugt 20000 på div. læger som mener at de lige kan fikse det.. er bare så nervøs for den samtale den 18..

  • #10   7. okt 2010 Mit bækken er også ret så skævt, men jeg fødte min første datter helt selv så det kan jo lade sig gøre, ved jeg så ikke om det kan for dig, men synes da du skal kæmpe for at få pks hvis det er det du helst vil..

  • #11   7. okt 2010 Mona - det var ikke ment som noget negativt at jeg skrev det... mere som en mindre reminder smiley
    Jeg har som sagt fået et aks med min søn, men der foregik det nok snare som et pks, da det var sådan lidt the-stue hygge agtigt... altså det var ikke så akut som man ellers har hørt om, og jeg var vågen da han kom ud og alt sådan noget, og det gik ganske glimrende og alt sådan noget...
    Men jeg vil da gerne skrive min oplevelse af at få et pks, om det er anderledes eller den samme oplevelse jeg havde første gang, hvis du da er interesseret i det smiley


  • #12   7. okt 2010 Skumtrold: hvor skævt er dit bækken og har du ikke mange gener i din hverdag så?

    Sonne: nej nej sådan var det heller ikke forstået.:-) og nej det behøver du skam ikke, har læst en masse om begge dele.. og hvis det ikke var for at jeg frygter for mit bækken bagefter, ja så ville jeg helt klart føde selv for frygter ikke smerter eller noget er jo så vant til det, men frygter at det tager så meget skade at jeg igen skal gå hjemme og have alt for mange smerter til hverdag..


  • #13   7. okt 2010 Mona - det kan jeg udemærket godt sætte mig ind i....
    Derfor synes jeg bestemt du skal gå efter at få din "vilje", forstået på den måde at det du føler dig mest tilpas med, det skal du selvfølgelig stile efter at få lov til...
    det er gdot du har læst en del om for og imod, det har jeg godt nok også gjord, trods jeg en gang har fået kejsersnit.... men igen, lige som 2 fødsler ikke er ens, så er 2x kejsersnit det vel heller ikke? smiley


  • #14   7. okt 2010 hehe nej det tror jeg bestemt heller ikke at de er.. tror også at det vil føles anderledes 2 gang end første gang.. og ja håber jeg kan få ført det igennem, så det ikke tager mere skade, ellers aner jeg ikke hvad jeg gør..:-) men tak for dit svar, virkelig noget jeg kunne bruge :0)

  • #15   7. okt 2010 Mona - bare hold fast i dit standpunkt, og hold fast i at det er det DU mener er bedst for dig smiley
    i hvert fald held og lykke med det, og du må meget gerne lige opdatere når du har været til samtale her d. 18 smiley


  • #16   7. okt 2010 tusind tak, og det skal jeg nok smiley

  • #17   7. okt 2010 jeg kan ikke føde normalt og derfor er mine født med ks. kan godt forstå du er nervøs for dit bækken og sys du skal holde fast i du vil have ks, hvis de ikke kan garantere dit bækken går fri - det er jo dig der skal leve med efterfølgerne hvis det går galt :s

  • #18   7. okt 2010 Jeg har selv fået pks. Og det er lidt noget pjat det de siger til dig lægerne, for du kan selv vælge... Det kan godt være de syntes det er noget pjat og alt muligt andet.. Men det er dit valg!!

  • #19   7. okt 2010 jamen kan jeg godt gå ind og forlange det??

  • #20   7. okt 2010 Nu har jeg læst loidt af jeres fortællingerne.. og undskyld jeg kommer udenfor men jeg har dårlig hoft og kan ikk side ned anden 30 min af gangen ellers skal jeg ligger strukken lige ud.. og min læge ved det.. kommer jeg så til og få kejsersnit??

  • #22   7. okt 2010 Havde slet ikke noget valg her - da han lå i tværleje.

    hvilket han gjorde til alle scaninger - jm - egen læge mm. Vendes ville han ikke . men ud det skulle han.

    I min verden er ks til for dem hvor der er risiko for mor/barn tager skade - et stresset barn og lign.


Kommentér på:
Kejsersnit

Annonce