1.623 visninger
|
Oprettet:
planlagt kejsersnit {{forumTopicSubject}}
Nogle af jer der har fået planlagt kejsersnit... Vil gerne høre jeres historier, hvordan det er gået og fik i spinal bedøvelse eller i fuld narkose... Jeg skal vidst ha planlagt kejsersnit, og er lidt nervøs ved det...
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Det foregik sådan at jeg havde fået en tid jeg skulle komme, desværre kunne de ikke finde blodprøverne, så dem måtte jeg lige ned og få taget.
Så blev jeg vist ind på en stue, hvor jeg skulle skifte til hospitalstøj. Efter noget tid hentede de mig, så kom jeg ned på OP stuen og fik bedøvelse, jeg var vågen under hele forløbet. Sprøjten i ryggen synes jeg var ubehagelig, men det var ikke en engang et kvart sekund.
Så blev der lagt et "telt" ind over mig og manden hvor lægerne så gik igang.. Der gik ikke længe før Prinsessen kom ud og skreg, hun behøvede ikke engang at blive suget.
Så ordnede de hende, gav hende til far mens de lappede mig sammen.
Bagefter blev jeg kørt op på "opvågning" hvor jeg skulle blive ndtiljeg kunne bevæge mine fødder, tæer osv. Her fik jeg igen Prinsessen.
En time eller to senere kom jeg op på barselsgangen hvor jeg havde prinsessen selv, og gik igang med amning.
Alt foregik roligt, ingen problemer eller lign.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
http://www.babygalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=40380
men kan da tilføje at jeg begge gange fik spinal bedøvelse og det gik uden problemer, er psykobange for nåle, men man kan vitterligt ikke mærke man blir stukket, var virkelig overrasket, for var overbevist om jeg skulle dø - og er stadig det ved den næste jeg frygter mest :s men er klart at foretrække fremfor fuld narkose, da for det første påvirker barnet mere end spinal og dig selv også du er jo længere om at vågne, altså du er jo vågen under spinal, men første gang blev vi jo skilt ad og var klart bedre anden gang da jeg fik hende med det samme
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 50 Svar: 183
Jeg fik planlagt kejsersnit den 4 august i år.
Min baby lå forkert og var oppe på sygehuset, da jeg var i uge 37, da de ville prøve at vende hende. Men uden resultat, desværre. de spurgte om jeg ville være med i et projekt der hed planlagt kejsersnit, det ville ikke betyde det store for os andet end jeg skulle løbende svare på nogle spørgsmål om mig og babyen. og det ville jo hlet sikkert gavne lægerne
Vi takkede ja og fik med det ssamme en dato til kejsersnittet.
Lidt mærkeligt at have en fast dag babyen ville komme etil verden på
Jeg mødte op på dagen kl 9, fastende. blev først hentet kl 12.45 for at blive kørt op på operatinsstuen, Jeg fik lag den der bedøvelse i ryggen og vupti så var jeg klar. Min mand var med mig lige fra start til slut. hvis du kommer i fuld narkose, må manden ikke være ved dig og du er meget sløv de efterfølgende dage. Det hele gik utrolig stærkt, men meget fredeligt. Vores lille datter kom til verden 13.35
Så kom vi på opvågningen hvor vi låå i 5 timer og kiggede på vores lille vidunder.
Jeg har ikke haft nogle problemer efterfølgende, det er bare vigtigt man ikke begynder at løfte rundt på noget de efterfølgende uger.
Jeg kunne sagtens finde på at få kejsersnit igen, da det forgik meget fredeligt.
Mange gange held og lykke.
Hilsen Henriette
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 74 Svar: 206
planlagt kejsersnit