5. sep 2008 Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Planlagt kejsersnit {{forumTopicSubject}}
Ja nu har jeg så været til JM for at tjekke om hun stod fast... Det gør hun men den forkerte vej blev sendt til scanning på sygehuset og de var ikke i tvivl som JM havde været Røven godt plantet i mit bækken, så godt at hun ikke kunne vendes... Så har fået tid til ks d 9 januar altså 10 dage før termin... Men har en masse spørgsmål....
Nogen af jer der har stået i samme situation?
Nogen af jeres der nåede at vende sig inden kejsersnittet?
Hvordan har man det efter ks?
Hvad fik i fuld eller lokal bedøvelse?
Hvor længe efter havde i gener?
Håber virkelig der er nogen herinde der kan hjælpe mig lidt da jeg er total grædefærdig over at skulle skæres istedet for normal og god fødsel
Ønsker ikke at høre hvis i har nogle slemme skrækhistorier for jeg har jo ikke selv valgt det og er pisse bange for det... Ønsker kun svar fra jer der har været det igennem ikke jer som kender nogen som kender nogen som har fået det og næsmest var ved at dø og aldrig helede og sådan
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 29 Svar: 225
Planlagt kejsersnit foregår i en god stemning, helt afslappet og kompetent. Du bliver højest sandsynligt rygmarvsbedøvet sådan at du er helt med og klar til at tage imod den lille når de tager hende ud, og imens du blver syet sammen får du hende i armene, hvos ikke far bliver sat til at give hende tøj på...
Jeg fik selv akut kejsersnit, men det foregik så stille og roligt fordi baby's hjertelyd var fin og der var ingen fare på færde, så det kunne næsten have været et planlagt. Jeg har siden snakket med en af sygeplejerskerne som sagde at hvis det denne gang skulle blive planlagt skulle jeg bare slappe af og glæde mig, for der var en helt anden ro. Jamen så måtte jeg sige at jeg da syntes den første gang var yderst positv, og hvis det endda kun bliver bedre såå
Men kan godt sætte mig ind i at du er ked af at "gå glip" at en god og naturlig fødsel - jeg føler mig en anelse snydt mht første fødsel men det kunne ikke være anderledes! Og så glæder jeg mig bare over at det trods alt stadig var en god og stor oplevelse
Jeg synes ikke jeg var så generet af sår osv, skulle selvfølgelig tage den med ro og min mand skulle hvae ladet en god gang tålmodighed op når vi skulle spadsere med barnevognen for jeg gik meeeget langsomt haha - men ellers har jeg intet negativt at komme med, ej heller et grimt ar. Der er en tynd streg at se, men den sidder så langt nede at trusser skal være meget små for ikke at dække
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 43 Svar: 416
Når alt det er sagt, so varer det ikke ret længe. ca. en halv time i alt. Baby kommer ud efter ti min og det er jo en kæmpe fantakstisk oplevlese! Du er jo vågen og kan høre den lille med det samme. Du får også baby at se, men hun kommer hurtigt ud og og bliver checket, vejet og målt. Nogle babyer født ved ks, har desuden lidt problemer med vejrtrækningen og skal lige suges en gang. Det er koldt på operationsstuen, så baby skal være pakket godt ind. Efter hun har været ude i børnerummet evt sammen med far, kommer hun ind til dig igen og far kan sidde med hende oppe ved dig mens du bliver lappet sammen (du bliver indkaldt til møde dagen før ks og får forklaret alting). Jeg kunne desværre ikke have min søn med på opvågningen, så faren måtte sidde med ham i tre stive timer til jeg kom ned på stuen
Jeg føler mig ikke snydt for noget som helst. Jeg føler ikke nogen trang til at presse en baby ud gennem mit... ja i ved hvad...
Jeg havde en del ondt bagefter, men det er meget forskelligt. Min veninde har lige fået ks og var bare super frisk bagefter. Vildt inponerende!
Men rigtig god fornøjelse med det hele. Det skal nok gå og forhåbenlig bliver det en super fantakstisk oplevelse for dig!
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 154 Svar: 1.216
jeg fik os kejsersnit med begge børn.
men patrick sys jeg ik det var så slemt med kejsersnit. selvfølgelig har du smerter, men med jack sys jeg det var slemmere..
det tog lidt længere tid at hele end med patrick.
men det går stille og roligt og er faktisk rigtig hyggeligt når man kommer på operationsbordet. der er ik noget at være bange for.
jeg fik ik fuld bedøvelse. heldigvis. 6 timer efter var jeg oppe og gå på toilet selv. jeg havde smerter ca 8-9 dage, men ik så jeg ik ku vaske tøj osv. det ku mærkes. men lyt til din krop.
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 96 Svar: 857
Jeg vil sige så meget at du har intet at frygte.. Jeg har fået 2 børn med fuld narkose og 2 med rygmarvsbedøvelse og jeg må nok tilstå jeg er glad for de 2 sidste som kom til ved rygmarvsbedøvelsen..
Bare det du er vågen under det hele og at du får den lille og se med det samme er super..
Det eneste jeg "brokkede" mig over denne gang, da Nadja kom til verden her den 10 november, var at ham der lavede mit kejsersnit ligesom trykkede for hårdt på min mave.. kunne virkelig mærke at han lagde alle kræfter i, men det er også det eneste jeg har og sige om det..
Men som sagt du kommer ind dagen før og får det hele forklaret *S*
mar 2008
mar 2008
mar 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 96 Svar: 857
Jamen spørg du bare ;o))
Første gang var i 1992.. havde en fødsel på 33 timer som endte i et akut kejsersnit pga en fødselssvulst på bækkenbunden (det er den forklaring der står i min fødselsjournal) og en knægt på 4,6 kg og 56 cm lang..
Og da det var akut så røg jeg i fuld narkose..
2 gang var i 1994 og det var så et planlagt kejsersnit men jeg forlangte selv at komme i fuld narkose pga jeg var bange for den rygmarvsbedøvelse.. Han er taget en uge før og han vejede 4,570 gr og var også 56 cm lang..
3 gang var i 1999 og allerede under graviditeten fandt de ud af jeg ikke havde nok fostervand til malthe.. det viser sig så idag at han er født med 1 nyre der er duer og en der slet ikk duer overhovedet..
Han er også taget en uge før ved planlagt kejsersnit og da bestemte jeg mig for at prøve rygmarvsbedøvelsen pga jeg de andre gange har sovet længe efter.. Malthe vejede 3,330 gr og var 50 cm lang da vi blev udskrevet..
og med Nadja var der slet ikke noget at gøre.. jeg måtte ikke føde normalt pga de 3 tidligere kejsersnit, så det var bare sådan..
Hun er så taget 1 uge før ved rygmarvsbedøvelsen og vejede 3950 og var 52 cm lang...
Sorry det blev lidt langt men er svær at korte ned.. smiler..
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
Man må slet ikke føde barnet når de vender den vej som 1 gangs i esbjerg åbenbart...Jeg er så panisk for ks fordi ejg frygter de siger jeg skal have rygmarv istedet for fuld narkose jeg er hurtig frisk efter narkose og ved hvordan det er så derfor jeg er mere trygg ved det. Jeg er så bange at jeg simpelthen er grædefærdig over det for er sååå bange for rygmarvsbedøvelse men samtidig vil jeg gerne se lille pigen med det samme men ikke nok til at jeg vil følge med i hvad der sker :S
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
deværre ikke, men har fået kjsersnit, dog akut...
Nogen af jeres der nåede at vende sig inden kejsersnittet?
------
Jeg havdedet ganske fint, var ikke træt eller noget som helt.. var oppe omkring kl. 11 hvor jeg fik kesersnittet 20.57 var han ude..
fik det lørdag aften 20.57, og mandag eftermiddag kl. 17.00...
Hvad fik i fuld eller lokal bedøvelse?
jeg vr bedøvet fra brystet og ned.. så var vågen mens ha om til verden..
har en veninde der var i fuld narkose som blev der 8 dage fordi hun ad esvært ved at komme oven på igen...
Hvor længe efter havde i gener?
en uges tid tror jeg, men var også oppe og gå rundt konstant, rendte faktisk fra familie til familie..
og 4 uger efter var det helet fudstændigt...
sep 2008
Hvorfor skal du have kejsersnit?
sep 2008
hvad mener du?
Jeg havdedet ganske fint, var ikke træt eller noget som helt.. var oppe omkring kl. 11 hvor jeg fik kesersnittet 20.57 var han ude..
fik det lørdag aften 20.57, og mandag eftermiddag kl. 17.00...
mar 2008
kejsersnittet foregik lørdag aften 2.57, og mandag eftermiddag kl. 17 tog vi hjem...
sep 2008
Hvorfor var din veninde længe om at komme sig?
Jeg ved jeg kommer mig hurtig ovenpå narkose hvis det ikke er flere timer jeg bliver opereret
sep 2008
Men de vil ikke lade mig føde pga jeg er 1 gangs
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 51 Svar: 396
jeg var også rigtig bange for og få den da jeg skulle føde, men havde så store smerter ved mine veer, at jeg slet ikke kunne slappe af til og åbne mig, og det var jeg bare rigtig glad for bagefter, ellers havde jeg nok endt med kejsersnit også.
så vær ikke bange for den rygbedøvelse.
sep 2008
sep 2008
Har du fået ks ved rygmarvsbedøvelse?
sep 2008
sep 2008
mar 2008