{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.904 visninger | Oprettet:

vandfødsel??? {{forumTopicSubject}}

nu er der jo laaaaaang tid til jeg skal føde endnu, men tænker da lidt på fødslen, og er kommet til at tænke på om jeg måske skulle prøve en vandfødsel, da jeg fødte marcus ville jordmoren meget gerne jeg skulle have født i vand, da hun mente det ville være rigtigt godt for mig, men det havde jeg ikke lyst til fordi jeg ikke helt var klar over hvordan det ville være, og det slet ikke havde været i mine overvejelser dengang..

men nu tænker jeg så om jeg måske skulle prøve det denne gang..

så jeg tænkte om ikke der var nogen herinde der havde født i vand, og kan forklare hvordan det foregår??? og er det ikke noget med der er nogle krav til om man må???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vandfødsel???
  • #1   24. mar 2011 Min datter blev født i vand, og sikke en skøn fødsel : )

    Jamen kravene er at man har en graviditet der er uden problemer. og at man kan holde til at være i vandet : )

    Da jeg 2 år senere skulle føde min søn måtte jeg ikke føde i vandet da hans fosterand var grønt.


  • #2   24. mar 2011 men jeg tænker så også lidt, (ved godt det er lidt sippet) men bliver vandet ikke lidt ulækkert hvis vandet går dernede og med blod og det???
    og må man gå i bad kort efter??

    skal man selv tage mod baby så eller er det stadig jordmoren??

    vil rigtigt gerne høre om det.


  • #3   24. mar 2011 ved ikke med vandet men ved man gerne må tage imod barnet selv smiley tror dog det kan ses på vandet at man har født. du skal dog over på briksen og føde moderkagen det gør man ikke i vandet på sygehuset, ved ikke om det er ens for alle..

  • #4   24. mar 2011 Da jeg arbejde på fødegangen fødte man moderkagen oppe på briksen og ikke i vandet.

    Vandet bliver da lidt "beskidt" men ikke sådan ulækkert syntes jeg og tro mig...det tænker du ikke over!


  • #5   24. mar 2011 Min søster fødte i vand for tre uger siden.
    Hun synes det var en helt vildt god oplevelse, og råder mig stærkt til at gøre det samme!..

    Det var helt fantastisk siger hun..

    Så jeg vil klart overveje at føde i vand smiley

    Hendes vand gik inden hun kom hjemmefra, og ikke i karret, men på billederne ser vandet pænt og rent ud - også det hvor hun holder sin nye datter.
    Det bliver helt sikkert ulæks bagefter, og man skal jo ikke blive siddende, men du søvser ikke rundt i dit eget skidt.. og gør du, jamen, så kommer du op, og så var det det..


  • #6   24. mar 2011 okay, på den måde..

    nej det tænker man nok ikke så meget på når man har det lille vidunder i armene, og hvis man "kun" føder barnet i vandet så bliver det måske nok heller ikke helt så slemt..

    hvordan er det hvis man får feks epiduralblokade, drop eller noget, kan man så stadig godt føde i vandet??


  • #7   24. mar 2011 Man må ingen form for smertelindring eller blive sat i gAng, så må må man heler ikk, sagde min jordemoder

  • #8   24. mar 2011 Jeg fødte Magnus i vand, jeg kom på sygehuset kl 22. kom i vand kl 22.30. Fik presseveer kl 23.30. kl 23.32 gik mit vand midt i en presseve og det var klart fint vand. kl 23.39 fødte jeg min skønne søn i vandet. Jordmoder tog imod ham og lagde ham op til mig bagefter som man gør på briksen.. bagefter kom jeg op og ligge på briksen hvor jeg fødte moderkagen.. Super god fødsel.. Kan klart anbefalde det.. smiley

  • #9   24. mar 2011 Du må intet smertelindrende på hvis du skal i badekar... du skal bla selv være i stand til at komme op og ned.

  • #10   24. mar 2011 Jeg fødte min søn i vand og jeg syntes det var en helt fantastisk oplevelse.

    Jeg havde det simpelthen så godt i det fødekar og egentlig ville jeg ikke føde deri til at starte med, jeg ville kun være deri som smertelindring og så op og føde på briksen..
    Jeg havde lidt de samme tanker som dig - bliver vandet ikke ulækket osv men da jeg stod i det og det pludselig gik stærkt (2 en halv time) kunne jeg slet ikke overskue at komme op ad badet så jeg valgte at blive deri.

    Jeg havde en rigtig god oplevelse og fik både lov til at se i et spejl da lillemand kronede og var selv med til at tage imod ham da han kom ud :o)

    Jeg kan slet ikke mindes at vandet var ulækkert eller noget og jeg kom jo hurtigt op efter jeg havde født da moderkagen skal fødes på briksen :o)

    Da jeg lige var blevet tjekket og havde fået et enkelt sting gik jeg mens bettemanden lige var i varmekasse ud og fik mig et hurtigt bad inden jeg smed mig på sengen og fik min dejlige lille søn ned til mig :o)


  • #11   24. mar 2011 okay, fik heller ikke noget sidst, og gik selv i fødsel, så var måske derfor hun mente det havde været godt for mig, også ved det at jeg var i badekar indtil jeg var 9 cm åben...

    overvejer det stærkt, men skal jo selvfølgeligt snakke med jordmoren om det, jeg havde også en super fødsel sidst, men har bare tænkt meget på det.


  • #12   27. mar 2011 Jeg har også bedt min jordmor om, at skrive at jeg gerne vil have mulighed for vand. Et varmt bad har altid virket mirakuløst på alle former for smerter og ubehag for mig.

Kommentér på:
vandfødsel???

Annonce