{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

hvad gør i? {{forumTopicSubject}}

Halløj
Inspireret af en anden tråd.

Når vandet går hos jer, hvad gjorde i der har født?
Hvad gør i der skal føde første gang?
Og hvad tager i med derind?

Vores plan: tasken er pakket med en lille natdragt, to bodystockings, et par strømpebukser og en bluse. En sut, kontaktlinser, to stofbleer og en køredragt. Og self ekstra oplader til mobilen.

Når vandet går, ringer jeg til Morten og beder ham komme hjem til mig. På sin vej hjem, skal han gerne sørge for at købe chokolade, ostehaps, chips o.lign. han selv har lyst til mens vi er på sygehuset...det kan jo tage lang tid.
Så ringer jeg til min nabokone og mine forældre. Mine forældre skal så komme over og tage sig af hunden mens vi er på sygehuset. De skal self ikke komme før vi rent faktisk tager derind. Så skal Morten hjælpe med at tage tid på veer osv.


Men hvad gør i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør i?
  • #1   5. sep 2008 tja... min historie

    min kæreste tog på arbejde mandag morgen kl. 6.45 jeg gik på wc kl. 7 hvor jeg synes det var underligt jeg var meget fugtigt mellem benene.. jeg gik i bad og tøj tøj på men mine trusser blev våde ig så igennem til mine bukser.. jeg ringede til fødegangen hvor de sagde jeg skulle have et bind på og se vudere det der fra og ringe igen om 1 time. jeg får ned til den nærmeste tank efter bind da jeg ingen havde her hjemme og i mellemtiden havde jeg ringedet til manden som selvfølgelig ikke tog telefonene. jeg kommer hjem tager bindet på og sener evuderer jeg at det er vandet.. jeg pakker noget tøj, og så ringer jeg til en min kæreste arbejde med, at han skulle give mig min kæreste og det var NU hehhe, min kæreste kom hjem og jeg ringede til sygehuset som gerne ville se på mig.. Jeg pakker noget tøj til mig selv.. da det hele er vådt og klamt...
    Vi kommer der ud og jeg har veer hver 25min. og var slet ikke åben særlig meget så de sender mig hjem og siger jeg skal komme (ringe) når veerne tager fat.. det gjorde de så. kl. 12 og så føder jeg først 12 timer senere.

    var der noget du gerne vil vide ud over det jeg har skrevet?

    Tasken til min datter og liften stod der hjemme og var pakket, men den kom min kæreste først med efter jeg havde født der tog han hjem og sov og kom ud til mig igen.


  • #2   5. sep 2008 men hvad med mad til din mand på sygehuset? Fik af vide til fødselsforberedelse at det skulle vi selv sørge for.....

    Jeg har købt store bind..... noget always nat-halløj.

    Jeg er vidst ret overforberedt lige nu. Er 29+3 i følge termin.....men den tror jeg jo ikke på


  • #3   5. sep 2008 Uh din taske er tom i forhold til min .

    Husk bind og kamera ? "store" trusser, tøj til næste dag, deo og makeup , stofbleer & selvfølgelig autostol & vandrejournal ..


  • #4   5. sep 2008 jamen hun blev tilbudt noget der oppe på sygehuset , men mener føst det var efter jeg havde født.. men han gik ned og spiste , vi har jo en grilbar lige ved siden af sygehuset. der var han nede, for det var meningen de ville lægge mig til at sove, hvilket jeg ikke kom til fordi jeg var åbenfor meget så fik en blokade i ryggen det var han så ikke med til... og blev overrasket da han kom fordi han troede jeg fik noget til at sove på.. men han var jo også ude og ryge et par gange når det var ro over det.

  • #5   5. sep 2008 bind det har de på sygehuset tro mig de bind du kan købe hjælper slet ikke de første par dage efter fødslen da man bløde så meget..

    Men tit når vandet er gået bliver man sendt hjem igen hvis man ikke har veer... så vi tog ikke så meget med første gang


  • #6   5. sep 2008 ja hold da op man skal ikke lege med ilden hehehehehe han regner jo ikke med det var nu det er typisk mænd det skal først ske den dato det er sat til mener de hahhahaha

  • #7   5. sep 2008 mette + morten

    ja du skal jo ikke vente på vandet går, kan jo være veerne kommer først.


  • #8   5. sep 2008 Mariane: du godeste en historie.... Sådan behøver det nu ikke at være med mig....tak. Heldigvis bor vi meget tæt på sygehuset.

    Anna: TAK!!! Var lige ved at glemme kamera....ej det havde været ærgeligt! det er nu lagt i tasken. Fik i øvrigt også nogle net-trusser af en veninde...de er også puttet i nu. Og uld-ammeindlæg.

    Ej men hold da op...troede ikke man kunne have veer så vildt inden vandet gik.... hjælp. Hmm..er der mon mere jeg har glemt?

    Flere historier tak....


  • #9   5. sep 2008
    Ja ammeindlæg & tandbørste og tandpasta, pung, kontanter ,


  • #10   5. sep 2008 Min jordemoder siger at jeg selv skal have bind med & BLEER til den lille .
    Har købt de største natbind man ku få


  • #11   5. sep 2008 Ammeindlæg er lagt i.....tandbørste + pasta ligger i min toilet-taske der er up-dated med make-up o.lign. Den står på bordet ved vasken så den er lige til at tage med...

  • #12   5. sep 2008 Anna: skal man også selv have bleer med??? Hold da op! hvad har du købt for nogen? Har minus forstand på bleer til baby

  • #13   5. sep 2008 AAhhh...altså! Hvor er der bare meget..... amme-bh...hvordan kender i str?

  • #14   5. sep 2008 anne og hvorfor et sygehus har du? for aalborg sygehus der er boede tøj, bleer til den lille og tøj og bleer til moren... vi tog en del med hjem især de bleer til mig da de er noget storer og tager det meste

  • #15   5. sep 2008 mette tror kun pampers og libero laver bleer til de helt små babyer...

  • #16   5. sep 2008
    Amme Bh har jeg også pakket .
    på Kolding sygehus skal du selv have bleer med

    Har købt pampers new baby bleer
    Har valgt pampers fordi det har min mor altid brugt til mine søskende da de var små .
    Jeg har pakket dem jeg fik i min gratis babybox fra babysam ;
    (link fjernet)


  • #17   5. sep 2008 Jeg skal føde på Kolding sygehus, det rigtig dårligt, men sådan er det blevet - det er simpelthen blevet sparet væk. For nogen år siden var det ikke sådan i Kolding , der fik man også bare alt.

  • #18   5. sep 2008
    Har kun købt 2 amme-bh'er da man jo netop ikke kan vide str. med garanti , har købt nogen i bilka, som hedder str. m - l , de i sådan noget stræk, så de burde passe mig (;


  • #19   5. sep 2008 tror da ikke de blever du har fået med i den boks er nok hvis du skal være der i et par dage eller mere, tror de bruger mellem 6-8 bleer om dagen når de er små

  • #20   5. sep 2008 blever =bleer

  • #21   5. sep 2008
    Christina ; ved det godt, men så må nicolai eller en anden tage nogen flere med når det er .
    Ellers kan jeg jo ikke bære alt det lort jeg skal have med ..
    Har også taget lidt ekstra med ..


  • #22   5. sep 2008 nå ja okay , det er selvfølgelig ikke andet for, men jeg synes godt nok det er dårligt i selv skal have bleer med... her ved os får vi godt nok det hele

  • #23   5. sep 2008 Pampers? Det prøver vi.
    Jeg har en af de stræk-bh'er fra A-Z. De er bløde...det må blive den jeg tager med.
    hmmm.....ih tror jeg ved hvad jeg skal spørge om til JM besøg på mandag. Om jeg selv skal have bleer og bind med....hmm


  • #24   5. sep 2008 ja sprøg heller af, men hvor skal du føde henne? måske nogen her ind eved det

  • #25   5. sep 2008 Sønderbronx sygehus..... Vi bor heldigvis ca 2 km derfra. Og hvis det skulle gå helt galt er der altid nogen hjemme hos min nabo. Og min nabokone har 4 små børn, så hvis vi glemmer noget ved hun helt sikkert hvordan vi får fat i det

  • #26   5. sep 2008
    God ide , jeg spurgte nemlig om det sidst jeg var til JM


  • #27   5. sep 2008 kigger lige lidt med her for gode råd, selv om det er tideligt:D

    ved i om man selv skal have bleer og det med på holbæk sygehus?


  • #28   5. sep 2008 jeg sku have planlagt kejsersnit, så vi havde ikke nogle planer. dog sku vi nok have haft en nødplan, for fødslen gik igang af sig selv dagen før jeg sku have haft det og det var midt om natten, så var total uforberedt.
    havde selvfølgelig pakket taske, men glemte både den og mobilos, så der gik flere timer efter jeg havde født, til jeg fik fat i mine forældre.:(

    det jeg kan huske jeg havde pakket i tasken var: tandbørste,tandpasta,håndklæde,børste,hårtørrer,morgenkåbe,klipklapper,kamera,shampoo,balsam,mascara, tøj.(ammebluser og ventebukser, da det er rart at have noget løst tøj på efter fødslen)

    jeg fik både bleer og bind på sygehuset og jeg fødte på OUH



  • #29   5. sep 2008 Lige en lille kommenatr til jer alle sammen.
    man kan få fede ammebh´er i h&m for 129 kr og de ligner almindelige bh´er super flotte og gode.
    jeg var ihvertifald glade for dem.
    jeg voksede 2 str da mælken løb til:-)
    Held og lykke alle sammen


  • #30   5. sep 2008 haha.. jeg knaldede jesper en også løb jeg på toilettet..
    tasken var pakket, også kørte vi til mine forældre, for de skulle passe min hund, også skulle min mor og jesper med smiley


  • #31   6. sep 2008 Da min mor fødte for 4½ mdr siden sagde hun at det også var første gang at hun selv skulle have bleer med, at det syntes hun var underligt for det havde de jo altid fået på sygehuset.

    Hun spurgte dem om hvorfor det var blevet sådan, og så sagde det at det var de nødt til for at spare penge på en eller anden måde, så det var en af tingene de havde valgt at tage fra fordi det jo blev dyrt i længden og de jo helst ville spare hvor det ikke skadede så det var en lille "luksus" der blev skåret fra. Det var træls men jo ikke en nødvendighed at man fik det der, så dem var folk selv nødt til at medbringe nu.


  • #32   6. sep 2008 Hejsa... Dette er taget fra et andet indlæg. Signe N havde lavet denne fine beskrivelse.. sys det er godt lavet.. :0) Så kan man jo selv tag lidttil g lidt fra..

    Barselstasken:
    Vandrejournal
    Sygesikring
    Kopi af dig og din mands dåbsattest.
    Vielsesattest hvis i er gift
    Faderskabspapir hvis i ikke har udfyldt dem husk at de skal afleveres 2 hverdage efter barnet er født.

    Dig selv
    Toiletsager (shampoo, tandbørste, tandpasta, hårbørste m.m.)
    Toiletpapir – nogle hospitaler har meget hård papir, så derfor køb toiletpapir som er ekstra blødt da du er meget følsom nederst efter en fødsel og du måske er blevet syet – derfor er ekstra rart med blødt toiletpapir.
    Undertøj - helst brede trusser da man de første par dage bruger store bind efter fødslen.
    Amme indlæg evt. salve til brystvorterne
    Amme bh
    Morgenkåbe
    Sutsko
    Nattøj
    Rent tøj (det er rart med løstsiddende tøj)
    Læbepomade (man får hurtige tørre læber når man puster meget.

    Fødslen og opholdet
    Fotoudstyr – HUSK film + ekstra batterier
    Musik – walkman og mp3 afspiller til fødslen – hvis du har lyst til det.
    Mønter til at ringe – hvis man ikke må benytte mobiltelefon på fødeafdelingen.
    Tlf nr til dem I ønsker at ringe til
    Mobiltelefon samt oplader
    Læsestof (bøger og blade)
    Lidt lækker som slik, frugt sodavand
    Evt. medicin – hvis du bruger det

    Babyen
    Bleer
    Undertøj
    Et sæt tøj
    Sut
    En hue og/eller overtøj alt efter årstiden
    Dyne eller tæppe
    Transport hjem – lift, boxette eller autostol.


  • #33   6. sep 2008 tak, det er hermed kopieret i et dokument til det bliver min tur til vinter ;D

  • #34   6. sep 2008 "Kopi af dig og din mands dåbsattest." hvis man er sønderjyde er det så ikek nok med navneattest?

  • #35   6. sep 2008 Det eneste jeg havde med var min vandrejournal fordi jeg troede at jeg lige ville blive tjekket også sendt hjem igen. Men jeg var 4-5 cm åben så manden måtte hjem efter tasken et par timer efter fødselen.

Kommentér på:
hvad gør i?

Annonce