{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.678 visninger | Oprettet:

at gå over tid. {{forumTopicSubject}}

Hej piger smiley

Jeg har lige behov for at skrive det her ned et sted hvor nogen læser det, og forhåbentligt kan gøre mig mere tryg.
Sagen er den at jeg er PISSE bange for at gå over tid. Et par dage gør ikke noget, men nærmer vi os over en uge - bliver jeg altså virkelig utryg. Jeg har kendskab til flere hvis børn desværre måtte gives til himlen, grundet de lå for længe i maven. Og det tætteste er min egen fætter smiley
Jeg er så bange for at miste min lille pige inde i mavsen! Det er ganske forfærdeligt.
Jeg tænker på det hver dag, at jeg bare ikke må gå over. Det sidder virkelig dybt i mig smiley
Jeg ville ha snakket med min jm om det sidste gang, men hun var på kursus, og havde ikke lyst til at snakke med en fremmed om det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at gå over tid.
  • #1   21. sep 2011 Du har jo heldigvis stadig til til at snakke med din Jm om det, så det ville jeg da helt sikkert gøre.

  • #2   21. sep 2011 Pernille : Ja, det vil jeg gøre næste gang.
    Jeg havde bare brug for at fortælle det til nogen, for min kæreste forstår det ikke rigtigt. Han er af den overbevisning at lægerne altid handler rigtigt, hvor jeg desværre har nogle oplevelser som gør jeg ikke altid stoler på dem.


  • #3   21. sep 2011 så sender jeg lige en beroligende historie til dig.... jeg gik 19 dage over tid og fødte den perfekte lille pige på 3760 g og 52 cm- ingen problemer overhovedet- hun gad bare ikke ud i kulden smiley
    hun har været det nemmeste barn hele vejen i gennem, fejler intet og har ikke været syg en eneste gang....så det er ikke altid det går galt. man blir holdt godt øje med når man går over tid.... smiley Held og lykke....


  • #4   21. sep 2011 Det kan jeg godt forstå. Det er også skide svært for en mand at forstå alt det der sker i ens krop og hoved. Jeg var også rigtig bange for at gå over tid, dog ikke af samme grund som dig, men man bliver bare nød til at være tålmodig. *s*

    Men med din historik så er jeg sikker på at JM gerne vil gå med til at sætte dig i gang når du er omkring de 40+.


  • #6   21. sep 2011 kan ikke anbefale at blive sat i gang ( det blev jeg da jeg var gået 19 dage over tid) kroppen er ikke glad for stikpiller og ve-drop....det er virkelig hårdt. Jeg ville tage en snak med JDM om det..hun kan sikkert berolige dig.... lad kroppen gøre arbejdet- det er klart at foretrække både for barnet og for dig selv

  • #8   21. sep 2011 maria - der er da ingen grund til at skramme nogen med at blive sat i gang? somme tider er det nødvendigt, jeg fik selv ve-drop og syntes det er en effektiv måde at sætte igang på

  • #9   21. sep 2011 det handler da ikke om at skræmme nogen.... jeg er selv blevet sat i gang og kender flere der også er og ingen har en go oplevelse af det i forhold til at føde selv...selvfølgelig kan det blir nødvendigt, men jeg tvivler på nogen JDM vil være med til at sætte en i gang hvis der ikke er noget galt og man kun er gået lidt over tid....

  • #10   21. sep 2011 marie..

    NU DET MEGET FORSKELLIGT HVORDAN KROPPEN REAGERE (:
    Jeg er sat igang med nena, og bedre fødsel findes ikke, det vil jeg skrive under på.. Trods 1 stik pille, og vedrop der var fuld skruet op, d e sidte 3 kvarter var ikke hurra, men jeg var ikke en gang i et smerte helvede smiley

    Snak med din JM (; Min fortalte mig at de var begyndt at sætte igang 41+3 fordi det var blevet vedtaget da det var bedst for barnet (: (Holstebro/herning) så snak med hende og evt find en løsning (:


  • #11   21. sep 2011 Jeg håber også hun kan se det fra min side, og de vil sætte igang før smiley Jeg ved at ligeså snart jeg runder de 41+, vil jeg bare være rigtig bange hele tiden for at miste hende.
    Jeg ved godt at det ikke er tit det sker, at det går galt, men når jeg kender 3, hvoraf den ene er min lille fætter som måtte lade livet, så er det bare rigtig svært at tænke på alle de andre 44% eller hvor meget det nu er, som går over - uden komplikationer.


  • #12   21. sep 2011 S.G

    er glad for der er nogen der kan være enige med mig (:
    Jeg var 10 timer på syghuset inden hun var ude, og fik lagt pillen dagen før.. (: Hele FG snakkede om mig, fordi min JM var total i chok over jeg grinede og pjattede og slet ikke pev over noget.. men jeg havde det fantastisk og alle vidste jeg var i fødsel for smsede helt vild haha xD


  • #13   21. sep 2011 Min bedste veninde blev også selv sat igang, dog pga forhøjet blodtryk, og hendes fødsel gik også super godt, og hurtigt, så jeg er ikke bange for at blive sat igang. Selvfølgelig reagere ens krop forskelligt, men sådan er det jo med alting.
    Jeg håber bare vores lille pige melder sin ankomst før, så mor ikke skal være nervøs. Og med før mener jeg mellem 37+ og 40+, altså stadig til tiden smiley


  • #14   21. sep 2011 Snak med JM om det når du får muligheden.

    Jeg var selv rigtig bange for de samme ting, dels pga. de historier man hører, men også fordi en god veninde kort inden havde mistet sin søn (af andre årsager)..

    Men da jeg var gået over var jeg egentlig ike så bange som jeg troede. Dog reagerede jeg på alt, så var inde og få kørt en rigtig fin strimmel ca. 4 dage over.

    jeg er sikker på at du godt kan få lov at blive sat i gang på terminsdagen eller få dage over, når du har det sådan der..


  • #15   21. sep 2011 ACS : Årh, jeg håber du har ret! Jeg skal bare først til JM igen d. 26.10. Så der er længe til smiley

    S.G : Nej, tror nu heller ikke der er nogen som synes veer er rare smiley Men det er jo heldigvis noget man kan se en ende på. Og man må sige 2½ time er da godt nok pæææn hurtigt smiley Gik du ikke meget i stykker så?


  • #18   21. sep 2011 min søns farmor gik 1½ måned over med sin datter.
    hun vejede næsten 6 kg, var 60 cm, døden nær, og endte (selvfølgelig) i et KS..

    det er sygt nogle gange..


  • #20   21. sep 2011 Puha, håber virkelig min jm kan forstå mig!

  • #21   21. sep 2011 ikke sjovt, jeg er født præcis en mrd over termin.
    min mor havde termin 12 feb, og jeg er født 12 marts.
    Jeg varr også helt tør, og havde sår ved arme og benfolder fordi der ikke var mere foster fedt s: men det jo 21 år siden så (:


  • #22   21. sep 2011 S.G.

    ja det forfærdelig.. min mor snakker om det som ingenting, men jeg tror enten har hun ikke forstået alvoret a hvor galt det kunne have gået, og ellers har hun glemt det s: jeg ved det faktisk ikke, men jeg er skide glad for de her siger 41+3 (: Min jdm vil dog snakke med overlægen på FG hvis min BL bliver værre om at sætte mig igang lidt før eller lidt efter termin.. men nu må vi se..

    Synes den bliver værre og værre hver uge, men vil nu helst hun kommer selv. har bildt mig ind hun kommer den 28 december præcis 14måneder efter Nena.. så må vi se om det holder smiley


  • #23   21. sep 2011 5 januar smiley

  • #24   21. sep 2011 S.G : Det er jo også et fuldstændigt sindsygt forløb du var igennem! Nøjs så mister man tilliden til det system! Men godt at både dig og din datter klarede jer, og at du fik en god fødsel efterfølgende, det manglede sq også bare!

Kommentér på:
at gå over tid.

Annonce