{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

Kejsersnit nu {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har talt med min læge og han sys jeg skal ha kejsersnit da min pige er sås tor, og jeg selv så lille bygget. Er gået 13 dage over tid, havde termin den 1. oktober. Skal derind til samtale kl 13:00, skal jeg så ha kejsersnit idag eller ? Min læge sagde det ik var sikkert jeg sku ha kejsersnit, det er op til de læger jeg skal ud til, så skal ha en go grund, ved bare ikke hvad det skal være????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kejsersnit nu
  • #1   13. okt 2008 Ja men den tager jeg med uanset .. Den er i bilen hele tiden. Hehe..
    Men ved bare ikke hvilken grund jeg skal bruge ?? Den sku åbenbart være go sagde min læge..

• #2   13. okt 2008 hvis du ikke får kejsesnit så bliver du sikkert sat igang,, held og lykke

• #4   13. okt 2008 Jeg skulle blive sat igang imorgen, men snakkede så med lægen, og han anbefaler det blir kejsersnit.

Jeg er 168 høj og inden jeg var gravid vejede jeg 54 kg, nu vejer jeg 82kg. Og det er ikke fedt særlig meget af det, men meget vand.
    De har skudt hende til 3700-3800 gram

• #5   13. okt 2008 Mange tak.. smiley Ja det håber jeg godt nok, min bedste kammerat har fødselsdag idag, så han siger det kunne være den bedste gave nogen sinde.. smiley

• #7   13. okt 2008 Det lyder nøjagtig som min kampvægt da jeg ventede Mike.... Jeg er 164 høj, vejede inden graviditet 50 kg og dagen for fødsel sagde vægten 80 kg..... Jeg er osse meget spinkel af bygning....
    De mente godt at jeg kunne føde selv, men jordemoderen undrede sig meget under fødslen, da han var vurderet til 3700 og med et lidt stort hovede... hun mente bestemt ikke jeg skulle have haft lov til selv at føde, det sagde hun dog først bagefter.... efter jeg var blevet lappet sammen... meget voldsomt..... var sprukket over det hele stort set.... ringmuskel og hele molovitten....
    Så mit råd vil være at du skal sikre dig at de mener at det er ok at føde selv hvis det er, ellers ville jeg foretrække kejsersnit til hver en tid....

• #8   13. okt 2008 Mascha's Mor . - Ejj hvor vildt de kan skyde så forkert.. smiley .. Men mange folk tror det er tvillinger jeg har i maven fordi den er så stor.. Hehe.. Hendes hovede har ikke sat sig fast endnu.. smiley

Janni P - AV det lyder godt nok voldsomt, orrh det vil jeg ikke opleve.. :S.. Men flot du klarede det ..

Forresten er blevet scannet til det var en pige, men hun sys det var svært at se, og mange tror det er en dreng fordi maven sidder som den sidder og fordi jeg ikke har taget meget fedt på .. Har i prøvet at få en dreng selvom i blev scannet til en pige ??

• #10   13. okt 2008 Lotte B - WHAT??? Ejj hvor sindsygt.. Hold da op, har aldrig hørt noget lignede.. Ej hvor vildt.. smiley Flot du kom igennem det.. Puha det må godt nok ha gjort ondt, nu håber jeg endnu mere på kejsersnit..

• #11   13. okt 2008 Altså jeg er/var sjovt nok samme størrelse som du er nu da jeg sq føde min pige og hun var 3500 g der var ingen problemer.. en i min familie som også er lille hun fødte selv en dreng på 5300 g .. så det har altså ikke noget at gøre med hvor lille eller stor man er om man kan føde et stort barn..

Håber det gir dig lidt ro i sjælen smiley

• #12   13. okt 2008 Jeg har en veninde og hun er også meget lille hun er nok samme str som dig og hun har tre børn den mindste vejede 3900 g da hun kom ud og den største vejede 4500 g og den miderste vejede 4100 g og der var ingen problemer ved nogle af fødslerne.

• #13   13. okt 2008 hvis du skal have kejsersnit, så blir det ik idag med mindre det er akut.
    det tror jeg nu ik det er.
    men så kommer du til en samtale idag måske for at få info om hva der skal ske under kejsersnit og risici osv. og får taget blodprøver osv så de ved hvor meget narkose du skal have osv.
    så regn ik med det blir idag. samtalen skal lige tages op på konference først om det blir et kejsersnit. så skal du til samtale idag, så får du a vide ved 16-17 tiden idag om det blir kejsersnit eller om du skal komme ind og få stikpiller så de sætter dig i gang.. Smil

• #15   13. okt 2008 hej hej ville bare lige fortælle at inden jeg blev gravid 1 gang vejede jeg 58 kg og jeg har altså født en søn på 5200g og 60cm
    jeg hverken flækkede eller noget og fødslen tog 3 timer så man kan godt føde store børn selv om man er lille eller hehe var lille

• #16   14. okt 2008 min svigerinde er 154 cm og ganske lille i det hele taget, hun har fået to børn der begge vejede godt 4200 gram, uden nogen former for problemer, men hun lignede en spærrebalon da hun var højgravid.

jeg er 164 men bred-røvet og har født børn på mellem 3600 og 4450 uden problemer.

hvad man vejer har jo ikke noget at gøre med hvor bred passagen skal igennem er......

• #17   14. okt 2008 nå får man så nyt at høre - tanja - vi er sgi da nysgerrige.....

• #18   27. okt 2008 Kristina *Mor til Patrick & Jack.* - Jo jeg fik et kejsersnit mandag den 13. oktober. Det kom godt nok som et chok for mig. De skød hende til 3700 g og blev scannet mandag den 13. og der blev hun scannet til 4000 g. Så der var ik noget at snakke om , skulle desværre ha kejsersnit. Skulle blive på sygehuset efter samtalen, og kl 19:00 fik jeg kejsersnit. Fik 2 rygmarvsbedøvelser, da den første ikke virkede smiley . AV.. Var helt lammet fra brystet og ned. 19:28 var hun ude.. Orrh det var så skønt at høre hende skrige.. Men hun vejede altså kun 3340 og 54 cm. Så kunne jo snilt ha født hende normalt.. Det er min personlige læge godt nok også sur over!.. Det er sq også træls at de kan måle sådan forkert.. smiley
    Men ligegyldigt, hun er sund og rask og fik topkarakter i alt. og iihh hvor er hun bare skøn smiley

• #19   27. okt 2008 Stort tillykke.

• #20   27. okt 2008 Tanja - jeg har en lang række kejsersnit i familien, og jeg fik lov at kæmpe selv trods min søn var skønnet til 4100g inden jeg fødte ham..
    det endte dog i aks da jeg ikke kunne åbne mig nok..
    og da han kom ud vejede han 4130g.. så forstår ikk hvorfor du ikke fik lov at prøve først inden de besluttede kejsersnit...
    jeg gik 10 dage over tiden...

men stort tillykke med lillepigen...

• #21   27. okt 2008 stort tillykke med lilpigen

• #22   28. okt 2008 Mange tak..

Næh forstår jeg da heller ikk. Ville da gerne ha født selv nu hvor hun vejede 3340g..

• #23   28. okt 2008 Tanja - det kan jeg da godt forstå..
    synes da os det er unfair du ikk selv fik lov at prøve i det mindste...

Kommentér på:
Kejsersnit nu

Annonce