{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Spørgsmål angående fødsel ! {{forumTopicSubject}}

1) Har igennem længer tid haft sådan noget slim rigtig tykt og gult. Fortalte det så sidst jeg var til skanning, og sagde at jeg mente min slimprop var gået, han skannede invendigt for at se, plus han skulle se om moderkagen lå ned forand udgangen, men han nåede frem til at slimproppen stadig var der ! Men så her til morgen var der mere end normalt plus der var en klump.. Er det mon slimproppen som er gået nu ?

2) Falder maven altid ned før føsel ?

3) Hvis ja til spørgsmål 2, hvor længe før fødsel falder maven så ned ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål angående fødsel !
  • #1   14. okt 2008 puha det er svært at sige om det er slim proppen, hvor langt er du henne?
    Ja det siges maven synger sammen. folk sagde til mig ca.2-3uger før jeg fødte at min mave var sunket sammen...

• #2   14. okt 2008 Christina og Pia: ja altså synes heller ikke det er nemt at vudere hvad det slim er, om det er slimproppen eller ej.. Men hvor skulle det slim ellers komme fra ???

Tænkte samtidig på om maven godt kan falde lidt samtidig med at hoved sætter sig fast ? Spørg mere fordi min far sagde kort før uge 29 at min mave så ud til at være falden ned, og i uge 29 konstateret lægerne da jeg var indlagt med blødninger at hoved sag fast..

Jeg har siden fredag haft plukveer og her igår vejede de i ca. 30 min. og min mave var også meget hård resten af dagen, så måske der er ved at ske noget, men jeg har jo også hele tiden sagt at jeg kommer til at føde nu her sidst i oktober selvom jeg er sat til den 18 november.. Men nu må vi se om jeg har ret..

• #3   14. okt 2008 min mave sank ca 2-3 uger før fødslen..og slimproppen faldt ud samme dag jeg fødte. det startede faktisk med at den faldt ud. mega meget slim og en del blod.. blødte så lidt hele tiden indtil jeg fødte. med da slimen faldt ud startede mine veer faktisk også smiley

• #4   14. okt 2008 Louise B: Okay ja kan høre at det er meget forskelligt hvordan det har været ved folk, men må jo bare afvente og se hvad der sker.. Den kommer jo nok når den vil hehe =o)
    Hvis det var proppen som gik idag kommer der nok ikke mere men det må tiden jo vise, der kom ikke MEGA meget men der var mere end en god klat, men har som sagt haft forholdsvis små klatter slim igennem flere uger så måske derfor der ikke kom mega meget her til morgen..

Har spurgt min mor om hendes slimprop, men hun anede ikke en gang at man havde sådan en, så hun viste ikke hvornår hendes var gået..

• #5   14. okt 2008 jeg synes at da min slimprop gik,var jeg slet ikke i tvivl at det var den,meget tyk slim,stor,og med blod i

• #6   14. okt 2008 Charlotte M: nej okay men hvis det ikke er min slimprop som er gået hvad er det mon så ?
    Problemet er jo at jeg gennem flere uger har haft slim, og det kan jo være med til nu hvor proppen måske rigtig er gået at der ikke kom så meget..
    Det var ikke rigtig blod i, men der var da sådan en lille mørk plet som godt kunne havde været lidt blod..
    Det slim som der er kommet har været sådan lidt gult i det og så meget tykt og sejt..

• #7   14. okt 2008 min synes jeg bare ikke gik, den må have gået på fødstuen så aner ikke hvordan den ser ud.

• #8   14. okt 2008 christine
    Pas på med længere varende plukveer... Havde jeg oss, og nu ligger jeg på neo i Esbjerg... Uden baby i maven og jeg har stadig 5 uger til termin...

• #9   14. okt 2008 christina d: ja der er jo nogle som aldrig ser skyggen af den der slimprop, kan også være din røg under bad eller wc besøg og så er det måske klart du ikke har opdaget den..

Malena: hey dejligt lige at høre lidt fra dig..
    Okay troede ikke plukveer gjorde så meget ! synes jo heller ikke jeg vil ringe til føde gangen uden grund og så længe der ikke skete mere syntes jeg ikke der var nogle grund til at kontakte dem.. Men skal til jordemorder her den 22 så skal jeg nok lige snakke med hende, hvis altså der ikke sker mere indtil da..

Skal du blive på neo i 5 uger mere eller ?

• #10   14. okt 2008 christine
    Jeg troede det var plukveeer, men det kan godt ha været rigtige veer... Så ring hellere en gang for meget end en for lidt... Har været her i 2 uger nu, og har ca 3 tilbage...

• #11   14. okt 2008 min var os sån en sej klump og den gik søndag morgen også fødte jeg torsdag morgen... men det da lidt tidligt den går

• #12   14. okt 2008 Det at slimproppen går behøver ikk betyde at man føder inden for kort tid...

• #13   14. okt 2008 jeg opdagede aldrig min slimprop, så det kan jeg ikke sige oget om.

men min mave sank allerede 14 dages tid inden jeg gik i fødsel, men for alvor da vandet gik...

• #14   14. okt 2008 Malena ja okay men sker det igen ringer jeg da lige der ind så, så må de jo vudere om de vil s mig eller hvordan.. Troede også næsten igår at nu var det nu fordi plukveerne varede så længe.. men det gik i sig selv igen og så tænkte jeg ikke så meget mere over det..
    Nøj du har lang vej endnu, godt det ikke er mig som skal være indlagt så længe..

Olivers mor ved ikke om det er tidligt, nogle mister den jo før, og som malena skriver betyder det ikke altid at man gå i fødsel..

Sonne okay ja så kan du jo i hvertfald ikke fortælle om det evt. var slimproppen..
    Men din mave faldt da ned i go tid så..

• #15   14. okt 2008 christine
    Det er oss hårdt.. Men nu hvor han lige har spist er han bare dejlig...

• #16   14. okt 2008 Min mave sank ikke særlig meget fordi lillepigen var kæmpe smiley
    Min slimprop gik halvanden uge før fødslen.
    Men jeg blev sat i gang fordi mit vand gik f'ør veerne kom.

Men det lyder lidt som da min slimprop gik, det var en langvarig process.
    Der kom bare slimet udflåd ud i denne halvanden uge, og til sidst lidt tegnblødning også.

• #17   14. okt 2008 malena ej hvor dejligt stort tillykke med at han har spist.. Gå ud fra at du mener at han selv har spist =o)
    Hvordan var fødslen enlig har jeg hverken hørt eller spurgt om.. Hvis du laver en fødselsberetning vil jeg meget gerne læse den..

Tanja dejligt at høre så er jeg ikke den eneste med en mærkelig slimprop og det lyder nødagtig som mit.. Mit har bare varet mere end en uge..
    Jeg tror måske heller ikke min mave kommer til at synke så pokkers meget eftersom den bette også er ret stor allerede nu.. Regner med at der kommer næsten 4000 grams baby ud måske mere..

• #18   14. okt 2008 tania - hvor stor var lillepigen??
    noah vejede 4130g og var 55 cm.. så han var også en kæmpe uden lige, og min mave sank så meget at min tattoo blev dækket. har en helt nede i nusken, lige omkring hvor benet bøjer...

Christine - jeg havde også veer et par gange inden jeg gik rigtigt i fødsel. første gang da jeg var i 37. uge, anden gang i 39. uge..og endte med at føde da jeg var 41+3...

• #19   14. okt 2008 jeg opdagede ikke at min slimprop var gået så ved ikke hvordan sådan en ser ud. men min mave faldt helt ned halv anden uge før jeg fødte

• #20   14. okt 2008 sonne: okay men kontaktede du så fødegangen hver geng eller ventede du og så tiden and ?

Katja F: okay ja så faldt din mave da i god tid..
    Men må jo vente og se hvad der sker..

Michelle N: Okay det var godt nok sent, men det betyder jo bare at maven godt kan falde i sidste øjeblik.. Så man kan ikke gå efter at maven skal være faldet ned nogel dage før fødsel..

• #21   15. okt 2008 christine
    Jeg skal nok skrive en beretning om det når jeg har lidt mere tid... Men alt gik godt og mere eller mindre smerte frit... Ja, han spise selv igår.. Ikk ret meget, men han gjorde det...

• #22   15. okt 2008 malena det lyder godt glæder mit til at læse den..
    I hvor dejligt at han selv spiste, så sker der jo fremskridt..

• #23   17. okt 2008 Christine - jeg ringede hver gang, for at høre hvordan jeg skulle forholde mig...
    ring altid en gang for meget end for lidt..

• #24   18. okt 2008 sonne: okay er nok bare ikke typen som ringer med mindre jeg mener det VIRKELIG er nødvendigt.. men kan være at jeg far nu af bare skal ringe hehe

• #25   20. okt 2008 Christine - du kan ikke selv bedømme om det er nødvendigt..
    har en veninde der ringede der ud, og da de kom der ud var hun næsten i fødsel (27+2) de fik stoppet fødslen, og hun skulle blive til obs noget tid. søndag bad hun om at komme hjem igen.
    mandag startede det lidt igen, og hun mente ikk det var nødvendigt. tirsdag aften fik hendes kæreste presset hende til at ringe, og de blev bedt om at komme der ud.
    de så deres program færdigt, og tog stille og roligt afsted, og kl. 22-23 kom deres lille pige via aks, hun var gået i fødsel, og måtte have aks da den lille pige lå forkert. så hun er født 27+4..

så altid hvis der er det mindste unormale, så ring...

Kommentér på:
Spørgsmål angående fødsel !

Annonce