1.482 visninger
|
Oprettet:
ingen fødselsforberedelse længere... {{forumTopicSubject}}
ja pga. besparelser er der nu ikke fødselsforberedelse længere, og der er heller ikke mulighed for og komme ind og se fødegangen eller noget...
nogle der kan fortælle om hvad der foregår forud for selve fødslen?
altså forskellige undersøgelser, hvad skal/kan man gøre indtil der kommer presseveer?
hvad har i valgt af smertestillende?
Jeg er bange for nåle, så er umiddelbart modstander af alle de forskellige former for smertestillende i form af nåle..
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 33 Svar: 238
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 17 Svar: 697
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 51 Svar: 396
jeg ønsker ikke og få noget der kan sløve hverken mig eller den lille...
men det er jo svært og vide hvordan det er som førstegangsfødende, måske er smerterne så store at man vil modtage hvad som helst bare for og få noget der tager smerterne.
massage kunne også være dejligt, elsker massage..
tak for alle jeres råd.
Pia: der er også i herning, men de anbefalede man startede senest når man var i uge 32, og jeg har først lige været ved min jordmoder nu (er u uge 34) hvor jeg har fået af vide at der var noget heromkring.
hun havde dog kun nogle papirer over det i herning.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 841
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 14 Svar: 1.154
Jeg brugte bogen meget men da jeg kom på sygehuset guidede jordemoren mig godt igennem.
Ved Nanna fik jeg akupunktur der hjalp meget, og jeg fødte også i vand hvilket lindrede mig helt vild.
Ved Jeppe tog hun vandet og da det var lidt grønt satte de en elektrode på ham i lidt over 30 min, og gjorde vand klar, men da karret var klar til kun smertelindring havde jeg fået presseveer, så det var spildt arbejde for dem.
Men vil klart anbefale karret hvis du må det, og den nye fødegang i Herning er bare skøn : )
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 3 Svar: 359
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 5 Svar: 2.554
med hensyn til smertestillende, tror jeg man skal passe meget på ikke at have for høje forventninger, man risikere at blive skuffet over sig selv hvis man ikke kan leve op til det, da man ikke har en reel chance for at vide hvor ondt man får under veer/fødsel, jeg synes man skal tænke at man hvis det er muligt vil man gerne undgå det, men hvis man får for ondt så tager man i mod, bare et lille råd, som du jo kan bruge eller lade være ;o)
jul 2008
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
Men jeg har valgt gerne at ville have massage, akupunktur, frisk luft i maske (tror jeg nemmer kan koncentrere mig om at træke vejeret roligt hvis jeg få sådan en på), og så har de sådan nogle varme puder/vanddunke som de kan ligge der hvor man har ondt..
jul 2008
vi har jo forskellige smertetærskel, og det må vi jo respektere.
og nogle giver måske hurtigere op end andre, jeg ved det ikke...
men lavede også kun dette indlæg for og høre hvad andre havde haft gode erfaringer af og bruge...
nogle siger det gør vildt ondt og få den epidural, og da nåle i forvejen skræmmer mig, så gør sådan en lang nål mig virkelig bange for og skulle have den, så er det jeg tænker, at så skla jeg virkelig have slemme smerter før jeg acceptere denne...
Anne J: øv det er jeg da ked af og høre, det var ellers en af de ting jeg virkelig gerne ville have taget i brug for en lille smertelindring...
ja de nye afsnit deroppe er bare super lækre, jeg har været oppe og se dem da en anden i familien fødte der i sommer..
virkelig et lækkert sted, og det glæder mig virkeligt at faderen kan bo der sammen med os i de dage da jeg er førstegangsfødende syntes jeg det er meget betryggende og have ham omkring mig og hjælpe til.
jul 2008
jul 2008
vi er jo ikke alle opbygget ens..
har også hørt at en fødsel faktisk kan gå for stærkt til at ens krop kan følge med, det må også give en mere smertefuld fødsel, hvis ikke kroppen kan følge med....
jul 2008
af mine tre fødseler har der været stor forskel på smerten.
den sidste var fx som du skriver, hvor det faktisk gik for stærkt og der gjorde veerne så ondt at jeg troede jeg skulle dø
jul 2008
og har folk en dårlig oplevelse første gang, så kan det hurtigt blive vendt til en dårlig oplevelse til næste gang, hvor man bliver lidt bange for hvordan det vil gå denne gang.
men det er svært og forestille sig smerterne...
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
jeg troede at man gjorde den slags sammen? men åbenbart ikke...
smertestillende ? uhha det kommer an på hvor ondt jeg syntes det gør, lattergas skal på sedlen, og evt en blokade. (den der indvendige en)
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
jul 2008
her er det sparet væk fra d. 1. september, så jeg nåede ikke og starte på et hold inden de stoppede med det.
så var der en periode hvor jeg ikke kunne finde nogen steder og komme til det, men nu er der nogle jordmodere der er gået sammen om og afholde det, men det koster dog 1000kr og komme med til det, som man selv betaler.
det afholdes over 5 gange, hvor manden skal med den ene gang og alene afsted en gang, så er der 3 gange for kvinder alene plus den ene gang sammen med manden.
men der skulle man senest starte i uge 32 for og være med, og nu er jeg jo godt igang med uge 34 så det var for sent for mig og komme med
ingen fødselsforberedelse længere...