{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. igang sættelse ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige starte med at sige at jeg har læst de 2 sidste emne som handler lidt om det samme, men synes bare ikke jeg få svar på det jeg vil vider der, så derfor prøver jeg selv lige at lave et emne..

Skal ind til samtale idag omkring igang sættelse af fødsel, hvor jeg bliver skannet plus jeg skal snakke med en læge... Jeg var sådan set blevet lovet af min JM at blive sat igang i mandags men pga. nogle små ting blev det ikke til noget.. Mine spørgsmål er så

1: Kan jeg være så heldig at de vil sætte mig igang idag ? Tænker nu hvor jeg sådan set var blevet lovet at det skulle gøres mandag!

2: Hvad bruger de oftest til at sætte fødslen igang med ? Kunne nemlig læse i det ene emne at en var blevet sat igang med stikpille og da hun kom igen og havde åbenet sig 1-2 cm. tog de vandt... Tænker bare om de kan finde på bare at tage vandet med det samme uden stikpille hvis man som jeg allerede er 1 cm. åben. (ved jeg fra sidste uge da jeg fik løsnet hinder)

Der kommer nok flere spørgsmål, når disse 2 er besvaret men intil videre er det lige det jeg vil vide...
Håber nogele kan hjælpe. Er i øvrigtig 41+1 idag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. igang sættelse ??
  • #1   26. nov 2008 1.det kan de godt hvis de ikke har mange igangsættelser i forvejen og fødegangen ikke er fyldt. sådan var det ihvertifald der hvor jeg fødte, skulle ha været sat i gang om aftenen hvor jeg kom ind om morgen pga smerter og de besluttede at gøre det med det samme.

    2. jeg blev sat igang ved at få aget vandet uden stikpiller da jeg var 2-3cm åben og fik jeg ikke veer 1time efter af mig selv ville de give mig vedrop.

    håber du kan bruge svarene..

    mvh Karina


  • #2   26. nov 2008 du kan være heldig de beder dig blive, da jeg var gået 9 dage over skulle jeg os til samtale, prøv at hør om de vil løsne hinder, det fik jeg gjordt, og vandet gik kl. 3.31 om natten..

  • #3   26. nov 2008 Karina mange tak for svaret, kan bruge alt hvad folk ved og har oplevet..
    Håber Jeg bliver sat i gang idag så, tror muligvis ikke de har så travlt (håber jeg i hvertfald ikke) og vil også super gerne have det overstået til weekenden..
    Eftersom jeg er åben, håber jeg og vil selvf. også spørge om ikke de bare kan tage vandet, har en ide om at det gå hurtiger end med stik piller og der er jo ingen grund til at trække pinen ud efter min mening..

    Må nok heller pakke en taske og sætte i bilen i tilfældet af at jeg er heldig hehe..


  • #4   26. nov 2008 Sonne har fået løsnet hinder en gang i sidste uge og det hjalp ikke..
    Men vil virkelig snakke for min syge moster om at blive sat igang idag.. Så er det heller ikke alt for tæt på weekenden og det må de da kunne se en fordel i.. Plus jeg har en del andre gode agumenter for at blive sat igang...


  • #5   26. nov 2008 fik hindeløsning to gange da der intet var sket første gang så det da et forsøg værd hvis det er

  • #6   26. nov 2008 man får kun stikpille hvis man ikke er åbnet nok , hvis du er åben nok tager de vandet og hvis det ikke sætter fut i tingene får man et vedrop der provokerer veerne..

  • #7   26. nov 2008 Jeg blev sat igang pga svangerskab, det var piller de lå op i underlivet!! smiley

  • #8   26. nov 2008 Karina ja det er selvf. rigtig nok, men vil helst de bare tager vandet idag hvis det kan lade sig gøre synes vente tiden er meget træls nu især fordi jeg har en del smerter og er nået besværet...

    laila håber at jeg er åben nok så, ved fra sidste uge som jeg ogsåå har skrevet at jeg er mindst 1 cm. åben og kan jo håbe at det er blevet til mere.. Synes nemlig tit man høre om at det trækker ud når man få stikpiller, så vil helst bare have taget vandet...

    Mia okay men du har nok fået en stik pille fordi du som Laila skriver ikke var åben nok til at de kunne tage vandet...


  • #9   26. nov 2008 havde selv en meget besværet graviditet men fande nej om de ville sætte mig igang før tid smiley

    nu har jeg så født to gange hvor jeg gik i fødsel selv første gang og kan fortælle veerne er hårdere ved igangsættelse selv om de kun tager vandet det ihvertifald min erfaring


  • #10   26. nov 2008 karina ...enig det er hårdere at blive sat igang end at føde normalt..

  • #11   26. nov 2008 jeg vil hellere sættes igang end føde selv. :S min fødsel fra veerne startede til min søn blev født tog 1 time og 50 min. smiley

  • #12   26. nov 2008 Hey alle

    Vil bare lige sige at jeg har fået en stik pille og bare venter i håb om at der sker noget... Det niver noget men det kan jo desvære godt gå i sig selv igen.. Men hvis der ikke sker noget i aften skal jeg inde i morge tidlig kl 8:00 og have en stik piller mere eller havde taget vandet...


  • #13   26. nov 2008 uha.. held og lykke.. håber snart du ligger med en guldklump smiley

  • #14   26. nov 2008 Mia t: mange tak for det håber jeg også.. Jeg er forresten blevet sat igang fordi jeg gerne ville og så fordi jeg er i uge 41+1 samt det at den bette kun har meget lidt fostervand tilbage... Men håber det bliver i aften ville være så dejligt...

Kommentér på:
Spørgsmål ang. igang sættelse ??

Annonce