{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

føde sted {{forumTopicSubject}}

kan det virkelig passe at jeg ikke kan få lov at vælge Skejby med mindre jeg bor i århus. havde en så dårlig oplevelse i randers og min læge siger at jeg skal føde på randers og vil jeg ikke det kan jeg kun vælge Viborg eller Ålborg. er der slet ikke noget jeg kan gøre for at få Skejby. er kun 14 uger henne og er allerede rigtigt ked af det og bruger meget energi på at tænke over jeg er tvunget til at føde i randers fordi det er urealistisk at skulle tage en taxa til Viborg eller Ålborg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  føde sted
  • #1   12. nov 2013 har man ikke frit syghus valg? og der er fødeafdeling på skejby?

• #2   12. nov 2013 jo det troede jeg også men både jordemor afdelingen og min læge siger at det kan jeg ikke vælge

• #3   12. nov 2013 altså her i randers

• #4   12. nov 2013 Hvis de siger du ikke kan så er der vel en grund til det, det må du jo så spørge dem om. Jeg ved ikke helt hvordan det med frit sygehusvalg virker, men er det ikke kun ved operationer og sygdom det gælder?

• JP
    JP Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 32
  • #6   12. nov 2013 de vil ikke give mig en grund og mener at fordi de lavede så menge fejl sidste gang vil det ikke ske igen så jeg intet har at være bange for

• #7   12. nov 2013 De kan kun tage dig ind hvis de har plads. Nytter jo ikke at de har for mange gravide til samme perioder. vil du også sætte pris på der ikke er.
    men du kan jo frit og omkostningsfrit vælge fx. En privat fødeklinik.
    Kræver dog blot en ukompliceret graviditet og ex ukompliceret tidliger fødsler.

• #8   12. nov 2013 for at være ærlig så blev jeg squ ikke meget klogere af linket

• #9   12. nov 2013 ja så privat er ikke muligt da jeg havde en kompliceret fødsel sidst hellere et travlt fødselssted end et som lyver og skriver ting i ens journal som aldrig er sket og laver fejl under fødslen

• #10   12. nov 2013 Bare en ide da jeg ikke aner om det er derfor, men måske man som "almindelig" gravid ikke bare kan vælge skejby da de j i forvejen har mange fødende der kommer langvejs fra grundet diabetes... syntes i hvert fald at det virkede som om at nærmest uanset hvor i jylland jeg boede så ville skejby være der jeg sku føde grundet min diabetes og min stofskifte sygdom...

Håber du får det løst så du ikke skal føde et sted du har haft så dårligt oplevelse med!

• #11   12. nov 2013 nej for er seriøst ked af det, og min læge fatter det slet ikke

• #12   12. nov 2013 Din læge kan ikk gøre hverken til eller fra.

ring til Skejby og snak med dem. De kan forklare hvorfor de ikke er muligt for dig.

Og tro mig. Du ønsker ikke et travlt fødested...

jeg blev kastet ud fra fødestuen 20 min efter fødslen. Da de skulle bruge stuen til en anden. Nåede at være på fg i 4t og 20m.
    Ville så gerne føde i vand. Men de afslog da der ikke var tid til det... og rengøringen efter ville tage længere tid

• #13   12. nov 2013 ja det er jo så det. men ville hellere ud 20 min efter en vellykket fødsel end ligger flere døgn efter en hvælvedes fødsel. Men ja vil ringe derind, har du en ide til om jeg bare skal ringe til føde gangen eller

• #15   12. nov 2013 bor i randers men alt min familie er i århus og det er der jeg opholder mig til sidst i graviditeten

• #16   12. nov 2013 Jeg ved at lige skejby har sagt at det kun er dem i århus der kan hos dem da århus er meget meget stort og de har rigtig mangeføddende så de tager ikke nogen ind udefra.

Så tror desværre ikke du kommer på skejby .

• #18   12. nov 2013 ved du noget om hvor jeg kan læse om det jackie

• #20   12. nov 2013 ja det læste jeg godt vals forstod det bare ikke i første omgang

• #21   12. nov 2013 Har du ringet til Skejby og spurgt?

• #22   12. nov 2013 nej ikke i nu er ved at undersøge hvor jeg skal ringe til

• #23   12. nov 2013 link til fødeafdeling skejby
    (link fjernet)
    jeg ville ringe og snakke med dem, må jeg spøger hvad der skete i randers? skal nemlig føde der.

• #24   12. nov 2013 Du skal bare ringe til fødegangen smiley

Da jeg skiftede fødested, ringede jeg bare til FG og spurgte smiley

• #25   12. nov 2013 vibeke det må du da gerne. der skete mange ting under selve fødslen og bagefter, og før

før.
    blev sat igang 40+6 pga. som jordemoren sagde og jeg citerer, "det er da træls at du skal komme rendene hver dag fordi han ikke sparker så hvad siger du til vi sætter dig i gang i morgen tidlig
    vi blev glade og sagde self ja.
    men i min jounal skriver de jeg bliver sat igang pga min social forbi. hvilket jeg slet ikke havde haft problemer med i flere år og det havde intet at gøre med sagen

under
    fx fik jeg afvide da jeg fik presseveer at jeg godt måtte presse, det viser sig så at min søn lå skævt i bækkenet og han derfor ikke ville ud og ´så har de skrevet i min jounal at jeg pressede til trods for jeg fik forbud mod at gøre dette. og at det var min egen skyld at jeg ente i akut kejsersnit. hvilket jo er en lodret løgn. derudover så lå jeg med presseveer i knap 2 timer før end de ville sende mig til kejsersnit, og de prøvede hård kop 4 gange, og da jeg allerede da jeg kom på fødegangen bedte om epidural men fik den først kl 4 (bad om den kl 6 om aftenen) da de ikke mente det var nødvendigt, selvom jeg skreg og græd af smerter, og jeg er normalt ikke pivet. blev kørt til operation splitter nøgen uden tæppe eller noget foran jeg ved ikke hvor mange mandelige læger
    og fik intet afvide blot en maske over munden og falder i søvn
    ( i mens jeg bliver lukket osv efter et kejsersnit, sad min eks med vores søn og måtte hverken få afvide om jeg var overlevet eller hvad der er sket sådan sad han uvis i to timer)

efter
    vågnede op i opvågningen helt alene efter 15 min kommer der en sygeplejeske og siger jeg bliver flyttet om ca 20 min., spøger til min søn men kan ikke få afvide om han havde klaret den eller noget som helst det får jeg først afvide da jeg 2½ time efter han er født kommer op på stuen til mine forældre og eksen er er opløste af gråd fordi de ikke fik noget afvide.
    vi fik tilbudt at ligge deroppe nogen ekstra dage, og en nat kommer sygeplejesken ind og siger vi skal prøve og vække vores søn og forsøge at amme ham. jeg står op prøver og han nægter simpelthen, vi forsøger 15 min og beslutter at istedet for vi bliver ved at forsøge at tvinge ham så putter vi ham igen. lidt senere kommer hun ind fortæller os vi gjorde det rigtige og røste os ligesom alle de andre,

da jeg så skal hjem får jeg stukket min jounal i hånden og var så ked af det og chokeret over at læse den. det var så en traumatisk fødsel for mig og at læse den jounal gjorde det ikke bedre, der stod hvis jeg lige vender til den ovennævnte episode at vi ikke gad og stå op og vi ikke engang forsøgte.
    og sådan er der ting hele vegen igennem den jounal som ikke stemmer overens med virkeligheden.

og det har gjort jeg har svooret jeg aldrig og det holder jeg fast i stiller mine fødder på den afdeling igen.

for da jeg ringede for at få tingene slettet, sagde de de ikke huskede mig og jeg kunne tage det i klagenævnet for at få det slettet. og da jeg ringede til klagenævnet fik jeg afvide den eneste måde jeg kan få det slettet er ved at skulle igennen retten og bevise det er forkert det de har skrevet og hvordan skal man lige kunne bevise man stod op og forsøgte af hele sit hjerte og give sin søn mad.

beklager det lange svar men det var lige så småt jeg kunne gøre det

• #26   12. nov 2013 Det er da rigtig træls for dig at du har det sådan,,,
    Jeg har det så lige omvendt, jeg har muligheden for at være tilknyttet Skejby, men har valgt Randers.
    Skejby er et meget travlt sted, og jeg følte slet ikke de havde tiden til mig derinde.

Jeg ville da bede om en samtále med lægerne på Randers og evt, jm og få en bisidder med, og læg en plan allerede nu for dit forløb. Det kan være det vil give dig lidt ro?

• #27   12. nov 2013 Puha en omgang, havde selv en helvede fødsel på Næstved, og har derfor denne gang valg Roskilde, forklarede min læge alt

• #29   12. nov 2013 hold da op, nu er jeg glad for jeg kan nå at skifte, men min mand er udannet inden for medecin m.m. gennem milli, så ved han ville tænde helt af hvis det var os. syntes bestemt du skal ringe til skejby og så fortælle om din oplevelse på randers så er jeg sikker på de genre vil hjælpe dig, de halp med jeg er tilknyttet randers men da vi flyttede her havde jeg fået en spontan abort og kolding havde ikke hjulpet mig særligt godt og jeg ringede til skejby de tog i mod mig med det samme og gav en super behandling.

• #30   12. nov 2013 ja ringer til dem i morgen og hører om de kan hjælpe og kan de ikke det er jeg jo tvungen til randers ´men så skal der klart laves aftaler på forhånd ligesom der er en der foreslår og så får jeg en bisidder méd hele vejen så jeg slipper for alt det der løgn igen. men ja det er en rigtigt øv situation og stå i.

• #33   13. nov 2013 Gudrun vil du ikke spørge din veninde hvordan hun blev sat til Skejby

• #36   14. nov 2013
    Det var noget jeg fil afvide sidste gang at skejby kan man ikke bare vælge og min veninde som hører til randers kunne heller ikke.
    Jo skejby har lidt travlt nogen gange jeg var en tur forbi sidste lørdag tak for kaffe def var mange..

Kommentér på:
føde sted

Annonce