{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.606 visninger | Oprettet:

Pernille D
Pernille D
Tilmeldt:
19. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Førstegangs gravid og nervøs {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
*Jeg beklager, hvis mit indlæg er postet forkert*
Jeg er langt om længe blevet gravid efter 1 års prøven.. Min kæreste og jeg er jublende glade smiley
Jeg er i dag 15+4. Jeg var til nf den 10, hvor de ikke kunne måle nakkefolden på bebs, fordi jeg var for langt henne, men hun mente alt var fint. Derudover døjer vi med en masse problemer med at finde ud af hvor langt jeg er henne, hver gang jeg er til en ny undersøgelse, får jeg en ny terminsdato, så det er utroligt forvirrende for mig..
MEN. Mit "store" dilemma ligger egentlig i selve fødslen. Jeg er utrolig bange for det faktisk.. Bare det at jeg skriver det her indlæg og kommer til at tænke på en fødsel, så begynder jeg at ryste, svede og få ondt i maven. Jeg har hørt rigtig mange gode historie med en normal fødsel, men har altså også hørt rigtig mange dårlige oplevelser med en normal fødsel, såsom at man bliver klippet, flækker eller hvad ved jeg.. Det skræmmer mig, så jeg overvejer faktisk et planlagt kejsersnit når tid er..
Er der nogle herinde der har nogle erfaringer med planlagt kejsersnit?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstegangs gravid og nervøs
  • #1   19. mar 2014 har ikke nogen personlig erfaring, men 9 ud af 10 kvinder der har provet begge dele, ville klart vealge en vaginal fodsel:) hvad er du bange for?:)
    veerne ? pressefasen? blod? hvad er det egenligt der gor dig bange?:)


  • #2   19. mar 2014 saa lige du skriver at blive klippet osv:0
    klippet bliver man ikke leangere med mindre det er absolut nodvenigt, kan jeg saa berolige dig med:) og langt de fleste kvinder spreakker kun en lille bette smule , jeg lagde slet ikke mearke til det:)
    slf gor det ondt at have veer og fode, men der er saa mange hjealpemuligheder iform at smertelindring at man langt inde i forlobet kan vearer super godt smerte deakket:)
    og tro mig det er en skide fed fornemmelse bagefter:)


  • Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   19. mar 2014 Intet af det du har skrevet skræmmer mig faktisk.. Det jeg er bange for er at de måske skal klippe i mig eller jeg flækker.. Dét kræmmer livet af mig smiley Jeg kan ikke forklare hvorfor, men har ikke lyst til at blive klippet i eller flække.. smiley

  • #4   19. mar 2014 Kejsersnit er altså ikke lykken

  • #5   19. mar 2014 og man kan sige det jo heller ikke bare ligetil altid at faa et kejsersnit:) der kan man jo ogsaa faa infektion i saaret , man skal passe paa med hvad man lofter osv, og har ogsa hort mange sige det kan gore hamre ondt efter, saa tror ikke man skal vealge kejsersnit for at undgaa ubehag og smerte:)

  • #6   19. mar 2014 Og ingen ønsker at flække men alle dem jeg kender der har har oplevet det siger man slet ikke opdager det og den dag i dag klipper man slet ikke

  • Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   19. mar 2014 Snakkede bare med min jordemor om det i dag, og hun sagde at jeg selv kunne vælge hvad jeg ville..
    Veer, presseveer osv er jeg slet ikke bange for, det er det med at flække og eller blive klippet.. Bliver man ikke stadig klippet? Det snakkede min jordemor ellers om i dag smiley


  • #8   19. mar 2014 ts ingen kvinder hopper af lykke over evt at spreakke:)
    klippe synes jeg virkeligt du skal slaa ud af hovedet det er en metode man brugte for 20 arr siden ikke i 2014:)
    og med mindre man spreakker hele vejen over saa det vitterligt ikke noget du maerker. og det er langt fra de fleste der spreakker meget:) de fleste der spreakker for smaa overfladiske spreakker i de indre skamleaber som lynhurtigt heler op igen:))


  • #9   19. mar 2014 I Randers bliver det kun brugt i tilfælde af liv og død og overlegen sagde at det måske skete 2 gange om året. Jeg fik selv aks og ville til en hver tid hellere føde selv det vil jeg også forsøge her 2 gang døjede nemlig med mit ar ca 1,5 år efter og det var slet ikke sjovt

  • #10   19. mar 2014 min jm siger man klipper ikke,, men lader selv kvinden briste hvor den svageste prunkt er,, da det ogsaa heler meget bedre end hvis man klipper,,, saa nej man klipper ikke idag med mindre det er absolut nodvenigt og det er det yderst sjealdent .
    og naar man forst ligger med benene i vejret med foelsen af der er en vandmelon paa vej ud af rov hullet saa er det virkeligt det sidste du teanker paaa om du brister, for saa vil man bare have den unge UDDD NUUUU ahhah:))


  • Pernille D
    Pernille D Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   19. mar 2014 haha omg som du da kan sige det smiley

  • #12   19. mar 2014 Jeg tror der er rigtig mange der har det ligesom dig - måske ikke lige med at blive klippet men at man er bange og nervøs for fødslen.. Men jeg der er bare mange at der - og måske også dig - ændre syn på en fødsel, under graviditeten går man og venter og forbedreder sig til barnet kommer og når man er ved at have nået de 9 måneder jamen så er man ofte helt naturligt klar til fødslen og til at barnet kommer - ofte går man jo direkte og veenter på at få lille nuller ud i sine arme smiley


  • #14   19. mar 2014 hahha synes bare den sammligning beskriver saa godt fornemmelsen af at naa presse fasen,,, hhaha kan huske jeg seriost teankte for mig selv hvordan fanden er der kommet en vandmelon op i roven paa mig, nojjj en underlig fornemmelse:)) nu det ikke for at skreamme dig yderligere, men vil neasten sige det sidste du burde teanke paa er at briste:) det er ingenting iforhold til veer i min verden:) og kvinder gjorde det jo ikke om og om igen hvis det var saaaaaaaaaaaaa forfaerdeligt:))

  • #15   19. mar 2014 cbg;; ja men man klipper ikke bare for at klippe saa skal der jo veare en rigtigt god grund:) hvorimod man promte klippede i kvinderne for 20 aar siden:)

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #16   19. mar 2014 Tror du skal overveje det grundigt hvis det er fordi du er bange for at flække. Der er da større gener og smerter ved et stort ar hen over maven...

    Jeg flækkede 2 grad og det gjorde ikk ondt det "lettede" presset. Så for mig var det rart hehe. Og helede lynhurtigt.

    Ig ja de klipper i nødstilfælde og så er det for barnet skyld.


  • #17   19. mar 2014 Jeg vil sige at det at briste er det mindste af det. Det mærkede jeg overhovedet ikke, så synes virkelig ikke det skal være det der får dig til at vælge kejsersnit smiley

    Jeg forstår heller ikke hvis man foretrækker at blive skåret op, hele vejen igennem og ind til livmoderen, frem for en bristning eller 2 ved skeden.. Det heler altså lynhurtigt.
    Men vi er jo alle forskellige smiley


  • #18   19. mar 2014 Nu har j ikke læst de andre indlæg.. Men:

    Nu er j 2.gangs fødende og er stadig spændt på fødslen:)

    Min fødsel var alt andet end hvad jeg havde forestillet mig - jeg troede min fødsel ville ende som i fjernsynet, men intet gik som jeg "troede" - heldigvis, hvis man kan sige det, havde jeg gennemgået alle de værst tænkelige situationer.

    Du skal huske det er ok at være bange, du aner ikke hvad du skal forvente, men er sikker på, når det er overstået og du sidder med baby i armene, så var det alligevel ikke værre:) og jeg registrede ikke meget under min fødsel, fordi jeg arbejdede sådan med mig selv.. Jeg opdagede ikke jeg var kommet i hospitaltøj eller havde bind på pludselig- først efter min epi:)

    Min fødsel endte i Ks og det var det sidste jeg ønskede og jeg er meget opsat på at føde normalt denne gang, samt skræmt fra vis og sans:)


  • #19   19. mar 2014 Jeg har prøvet begge dele, og ville til hver en tid vælge at føde selv. Du må praktisk talt intet 8 uger efter et kejsersnit. Ved min første søn var jeg på benene og fri for smerter efter 2 timer, ved nr 2 for 16 måneder siden gik der LANG tid før jeg kunne gå helt uden smerter og bøvler stadig med smerter ved arret hvis jeg er for aktiv. smiley

  • sv
    sv Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 132
    #20   19. mar 2014 Jeg har haft det lidt lige som dig, jeg ville helst have kejsersnit da jeg fandt ud af jeg var gravid.. Er dog i dag helt klar på jeg vil føde selv, hvis jeg kan selvfølgelig smiley
    Har en veninde der fik kejsersnit i sommers (juli) og hun har stadig ondt når hun løfter tungere ting, det var et planlagt kejsersnit og de fik så også lige skårret lidt i barnet smiley
    Ved også hun siger hun selv vil føde næste gang hvis det kan lade sig gøre (barnet vendte forkert)


  • #21   19. mar 2014 Din krop er lavet til at føde, og når man ligger med veer mærker man ikke noget forneden, gjorde jeg ikke og fik 4 sting. Min veninde fik bylder i sit ar og det var ikke lykken at ryg ind og ud på hospitalet med en nyfødt:)

  • #22   19. mar 2014 Første gang var jeg os mega bange for at skulle klippes eller springe da jeg ikke er nogen stor pige. Min datter blev taget med sugekop og bagefter tænkte jeg ja nu skal jeg helt 100 sys men nej der var intet sket. Tror altid man har en frygt for sin fødsels. Men man glemmer det hurtigt igen. Jeg venter nr 2 nu og det jeg er mest bange for det er at jeg føder i bilen, da det gik meget hurtigt første gang.

  • #23   19. mar 2014 Har fået 3 planlagte kejsersnit. De 2 gik rigtig fint det 3 gik ik godt og skulle ind og åbnes op igen. Det er 3 år siden og jeg har stadig gener. Men ikke et stort ar henover maven, vil jeg lige sige. Det sidder i bikinilinjen og er super fint, trods det har været åbnet 4 gange. Men vil også råde til alm fødsel. Nogle flækker og nogle gør ik og nogle får kejsersnit efter bogen og nogen går det galt. Man kan ik vide det smiley men man kommer sig hurtigere efter alm fødsel.

  • #24   20. mar 2014 Jeg blev klippet MEGET, men jeg mærkede det næsten ikke. De lagde klippet i en presseve, og de sagde at jeg skulle fokusere på at presse mig igennem smerten..
    Og det virkede!
    Syningen gjorde ondt i 2 ugers tid bagefter.. Der var dage hvor det gjorde MEGET ondt, men det blev hurtigt bedre.
    Et kejsersnitsår kan til gengæld gøre ondt i meeeeget længere tid. Det er dybere og de klipper igennem muskler, som man bruger hele tiden.
    Når man bliver klippet i skridtet klipper de også igennem muskler(det gjorde de i hvert fald hos mig), men det er jo ikke muskler man bruger på samme måde.
    Jeg havde en forfærdelig fødsel, men det har ikke stoppet mig i at blive gravid igen - meget hurtigt endda. Jeg kan godt forstå at du er nervøs, for en fødsel gør ondt. Men det er hurtigt overstået smiley


  • #26   20. mar 2014 Det som om i ikke læser hvad jeg skriver:) skrive netop man klipper men det er yderst sjældent

  • #27   20. mar 2014 Omg helt enig har også skrevet flere gange at de kun gør det i yderst nødvendighed som sker ultra sjældent

  • #28   20. mar 2014 mor- kan da bedre forstaa man hele tiden kommer op at diskutere herinde naar man vitterligt ikke leaser hvad den anden skriver:))

  • #29   20. mar 2014 Ja:-)

  • #32   21. mar 2014 Hej Pernille.
    jeg står selv lidt lige som dig, med jeg er første gang fødene, og ja jeg er også bange, men prøver at lade være med at tænke for meget på det, jeg er også blevet spurgt om jeg ville føde alm. eller ved kejsersnit, men jeg er modstader af kejsersnit ved mindre der er nødvendigt smiley jeg har dog en drøm at vandfødsel, da jeg hørt det skulle være godt, da man skulle blive vægt løs, og slappe mere af, men om dette passer det kan jeg ikke sige dig, men eller er der jo mage former for smertestillende, og med hensyn til at sprække, så tro jeg ikke vi skal tænke på det, jeg har også hørt alle strækhistorierne og jeg ville helst havde været for uden, men jeg vælger at sige til mig selv at det ikke er mig,:-) desuden har jeg lavet en aftale med min mand om at han ved inden fødslen hvordan jeg helst vil have det, så i tilfælde af jeg er for hys, eller andet, så kan han snakke med jordmoder m.m. så vi har en bakup plan hvis det skulle være


  • 1989
    1989 Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 236
    #33   21. mar 2014 Kejsersnit er for dem der vitterligt ikke har andre muligheder eller i tilfælde af, at der sker noget akut smiley det burde ikke (og synes det er dybt forkert), være sådan at man bare selv kan vælge fordi 'det ene og det andet'. Sådan er det altså at få børn - fødes skal de jo og det ved man idet man bliver gravid, eller planlægger det!

  • #34   21. mar 2014 Jeg synes at det er synd at denne tråd skal vendes til for/imod valgfrit kejsersnit!
    Min ærlige mening er, at man ikke skal blande sig i andres valg, og man skal ikke dømme andre udfra deres ønsker..

    Deres krop - deres valg! Basta...


  • #35   21. mar 2014 J og D det er der da heller ikke ingen der gør. Man siger jo bare sin Holding. Det jo op til kvinden selv hvad hun vil. Og det kan vi andre ikke afgøre for nogen. Kun sige hvad vi selv har oplevet og føler smiley

  • #36   21. mar 2014 Når man skriver at man synes det er dybt forkert, at man selv kan vælge kejsersnit, så skriver man indirekte at det er dybt forkert at folk vælger det smiley
    Og så har man jo dømt folks valg, hvilket efter min mening er meget forkert, når det kommer til noget så personligt som en fødsel.


  • #37   21. mar 2014 J og D jamen så dømmer man jo også alle andre på alle mulige måder. at man tager det personligt er noget andet. men jeg personlidt er skide ligeglad med hvad andre synes hvis det er det rigtige for mig. jeg tager det som en holding intet andet smiley

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #38   21. mar 2014 Enig med Freja

Kommentér på:
Førstegangs gravid og nervøs

Annonce