{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

hjælp jeg er gravid {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen ,. jeg er gravid i 6 uge ikke så meget men det er første gang . og ved ikke så meget om det . først når de er kommet ud ved jeg lidt . så kunne godt bruge nogle gode råd.
bare kom med det . tror jeg kan bruge alle råd lige nu . fx. noget man skal passe på med.
hvad er godt hvad er skidt . hvornår skal jeg ringe til lægen osv. er meget bange for at mindste min barn . :S håber nogle kan hjælpe mig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp jeg er gravid
  • #1   28. jan 2009 du skal ringe lægen med det samme så du kan blive undersøgt og få en tid til at få lavet en vandrejornal, den skal du ha med til alle læge og jordmor besøg.

  • #2   28. jan 2009 runa. ej 1000 tak for de gode links . smiley tak for hjælpen. vil gerne spørge om det er normalt allderede at have ondt i maven ??

    Renate B
    har været ved lægen en gang . det står også i teksten ..


  • #3   28. jan 2009

    Ja det er meget normalt man har lidt ondt i starten havde jeg også ...
    Jeg har somregl lidt ondt når jeg skulle have haft min mens...

    Bare du ikke bløder og sådan noget så skal du ringe til din læge ...
    Jeg var også bange for at miste min lille pige ... men når man er til første scanning i uge 12 ca. og alt er fint slapper man lidt af igen smiley

    Tillykke forresten .


  • #4   28. jan 2009 jackie. tak skal du have . jeg er bare bange for at hvis jeg falder så går der noget galt eller min lille hund kommer til at hoppe på min mave at jeg mister barnet .. :S men man er vel også lidt pivede første gang ..
    tak for du skrev . smiley


  • #5   28. jan 2009
    Jeg har selv en hundehvalp og den kan godt komme til at sætte poten på min mave , den gang jeg var under 12 uger henne troede jeg også at jeg så havde mistet hende , men som min læge sagde så ligger de godt beskyttet der inde så det sker der ikke noget ved .

    Her i uge 24 hvis han gør det nu sparker hun bare igen smiley

    Bare husk vitaminpillerne, ikke gå så højt op i hvad man må spise og ikke må... det eneste jeg lytter til er det med max 125g fed fisk om ugen og ingen rovfisk...

    du kan altid skrive hvis der er noget du har spørgsmål om smiley


  • #6   29. jan 2009 det er meget normalt at du har ondt i maven ligesom menses smerter -jeg opdagede det sådan. Havde ondt i maven men der kom bare ingen mens på noget tidspunkt.

    det er ligament smerter og dem slipper ingen for. Det er baby der udvider boligen derinde så det du kan mærke er livmoderens sener der strækker sig, .helt ufarligt. Bare tegn på at baby vokser.

    husk at spise gravitamin piller -de kan købes i Matas og er ret vigtige.

    Tag til lægen. Det næste du skal er at du skal til nakkefolds scanning når du er ca. 12-13 uger henne. Der fortæller de dig hvor stor chancen for mongolisme (downs syndrom) er, ved at måle babyens nakkefold på scannings billederne. glæd dig til den scanning, der kan du nå at ane babyens hjerte slå og får billeder med hjem af den lille.

    pas på med for meget A-vitamin -det findes f.eks i lever.
    og så ikke tømme kattebakken selv, og pas på jordbakterier og råt kød -det kan resultere i toxoplasmose som kan hjerneskade barnet eller gøre det blindt. men har du haft toxoplasmose før får du det ikke igen. De fleste har heldigvis haft det, men det får du at vide til første jordemoder besøg du bliver indkaldt til om nogen tid.

    bare start med at tage til lægen smiley held og lykke.
    ps. oprettede selv sådan et indlæg dengang for anede INTET om at være gravid da jeg fandt ud af det. Vidste ikke havd jeg skulle gøre af mig selv. men lærte det hurtigt ved at bruge en del timer herinde


  • #7   29. jan 2009 du får forresten nogle bøger og foldere med hjem fra lægen af når du har været der.

    du får en bog der hedder noget ala "Graviditet, fødsel og den nye familie" -den er virkelig god og indeholder alt hvad du skal vide. den får du af lægen


  • #8   29. jan 2009 jeannie. 1000 tak for de gode råd. smiley super dejligt at vide jeg ikke er den eneste der har oprettet sådan et inlæg. smiley ja man kan lære en del af andre. og roder meget rundt mellem alle andre her inde . smiley lægen sagde jeg skulle tage jern piller men han nævnte ikke andet ??? :S

  • #9   29. jan 2009 du kan se mit gamle indlæg her hvor jeg også spurgte om det med ondt i maven bla.
    http://www.babygalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=2086

    og jeg bad også til råd om alt *gg* bare lidt mere rodet i det -du skal ikke læse alt det, bare så du kan se at jeg også lavede sådan et indlæg. var så snot forvirret at det ikke er til at forstå, og lavede også endnu flere indlæg endnu
    http://www.babygalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=2115

    du skal ikke tage jern endnu, først fra uge 10. jeg startede så først da jeg var 20 uger henne med jern. Men gravitamin er ret vigtige fordi du som gravid SKAL have 400mg folsyre om dagen og det kan du ikke få gennem mad, det er umuligt så meget, men der er præcis den mængde du skal have i gravitaminerne. og så mindsker de risikoen for oralrørs brok som er noget rigtig skidt stads. gravitamin skal tages når man er mellem 0-12 uger henne så de er gode at starte på hurtigst muligt. Tror din læge har glemt dem, for alle læger siger en masse gange til en at man endelig skal huske dem og gå ned og købe dem med det samme.

    men bare rolig, du bliver hurtigt skrap til alt sådan noget om graviditet, for jeg vidste seriøst INTET. Vidste ikke engang om jeg skulle ringe til lægen eller om jeg måtte gå ud og presse hvis jeg skulle lave stort, så løb rundt og pressede balderne sammen indtil jeg havde lavet et indlæg herinde og spurgt om den lille kunne blive presset ud af det


  • #11   30. jan 2009 1000 tak , jeg bliver mere og mere rolig nu smiley super dejligt med noget hjælp. marijana . min hund er en vild basse og kommer springede meget hårdt . men er ved at vende ham af med det . . smiley

    hvornår er det man kan få af vide om det er en dreng eller pige ??
    jeg fik intet ved lægen . andet end nogle papire om de undersøgelser jeg kan tage i mod . ?

    nu har jeg hørt lidt rygter om at noget i glas fiber skulle være meget farligt . min kæreste arbejder med det til dagligt . og lugter selvf. af det når han kommer hjem . fik af vide at han skullle gå i bad på hans arbe og ikke måtte tage tøjet med hjem fordi det skader så meget . og jeg ikk må komme der ned pga af det . :S men høre så fra andre det ikke er farligt . er det , det eller ???????????


  • #13   30. jan 2009

    altså min hund vejer 37kg og når han kommer til at gå på min mave sker der altså ikke noget ved det ...
    Spurgte min læge og barnet ligger så godt der inde at det sker der ikke noget ved ...

    Jeg skulle også først have jern fra uge 18 da jeg havde en lav blodprocent...

    Du skal til første scanning omkring uge 12 . (når du har lavet vandre j. ved lægen kommer der automatisk et brev fra sygehuset)

    Scannes igen ca. uge 18-20 (misdannelsesscanning/kønsscanning)

    Jeg var til jordmoren første gang i uge 14 men det er meget forskelligt her får du også brev fra.

    Lægen skal du til i uge 25 og 32 men det er også forskelligt.

    jeg lavede vandre j. i uge 10 ved min læge.


  • #15   30. jan 2009

    Okay det var ikke fedt .

    her i århus (skejby sygehus) kommer der et brev om det hele .


  • #16   31. jan 2009 Ja hold dig fra glasfiber, det er noget skidtværk når man er gravid.

    Jeg sov på maven indtil uge 18 eller 20 ca. og det er der heller ikke sket noget ved. De siger bare at fra uge 20 skal man helst ligge på siden og ikke ryggen fordi baby er ved at være så stor at den så ligger og presser ned og kan mindske sin egen iltforsyning fordi den ligger og trykker ned på organer og blodbaner osv


Kommentér på:
hjælp jeg er gravid

Annonce