{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 mdr baby og søvn
  • #1   29. apr 2008 hej... katrine er nu knapt 5 mdr og har gennem de sidste 2-2½ månede...stået op kl 7-7:30 og får en flaske (150 ml)... leger/ hviler til kl 9.. får flaske igen og sover til 11-11:30...får vælling( 180ml) ved kl 12 og leger / hviler til kl 15. får flaske igen og leger /hygger til 17.. får flaske og hygger ved tv/ pusler/bad til 19-19:30 får vælling til at sove på og sover til næste morgen kl 7-7:30 og sådan kører det hjemme hos os.....

• #2   29. apr 2008 anja

Min er godt nok ved a være stor..
    Men han har ik sovet natten igennem før nu (knap 10 mrd) og nogle nætter vågner han stadig..
    Og han spiste ca 175 ml a gangen * 5 i døgnet.. da han var 3 - 4 mrd (tog lige bogen frem smiley

• #3   29. apr 2008 så fik vores vælling til natten pga han er sulten om natten..
    Men min sundhed siger man skal holde sig fra vælling hvis barnet er stor nok.. Og helst kun 1 flaske om dagen!!!

• #4   29. apr 2008 nadia...mine børn har fået vælling til at sove på ( middag og aften.)... men kun en flaske? jeg kender ikke nogen som har taget skade af 2 flasker om dagen, bare de får deres behov dækket af mm eller bryst dækket i det daglige... så skulle det ikke være noget problem..... men de må ikke leve af vælling !!!!

• #5   29. apr 2008 min sundhed siger det er ik farligt men helle rik sundt.. Og det er kun noget man giver ved undervægt.. da det kan give overvægt og noget andet kan ik huske det nu..! Men min blev ik mæt a det... Han fik så rigtigt mad i stedet for.. Og så mme til a sove på..

• #6   29. apr 2008 Klara er tre måneder og en uge nu... vågner ved 6-7 tiden, er så vågen ca halvanden time, så sover hun lidt.. tager sig en ordentlig skraber fra ca kl 11 og så tre til fire timer frem.. sover igen en halv times tid hen på eftermiddagen og biver så puttet ved syv-tiden.. hvornår hun spiser... tja-rimeligt ofte... nogen gange hveranden time andre gange går der tre eller fire timer. om natten er hun de gode nætter vågen ca to gange for at få mad, og falder så i søvn med det samme igen bagefter, andre nætter er det næsten hveranden time... synes generelt, at deres søvnmønster skifter rundt ofte.. håber, det ku bruges:)

• #7   29. apr 2008 måske jeg lige skulle tilføje, at hun bliver ammet...:) -hun får ikke andet

• #8   29. apr 2008 Hejsa. Min søn Villads er 3mdr + 1 uge smiley
    Han står op ved 7.30-8.00 tiden og bliver ammet, så får han tøj på og så hygger vi i et par timer før han er klar til at komme ud og sove, så han får en lille tår hos mig og kommer ud i barnevognen ved 10 tiden hvor han tager 2½-3 timer.
    Når han så kommer ind bliver han ammet igen og så leger vi og hygger os i et par timer, så får han en lille tår og kommer ud og sove igen, her tager han ca. 2 timer.
    Når han så kommer ind bliver han ammet igen og så hygger vi os til omkring ved 19 tiden hvor han så tager en lille time, sommetider kun ½ time.
    Så bliver han ammet igen (hvis han vil, det er ikke altid) Derefter tager jeg puslepuden ind i stuen hvor han så ligger på gulvet uden tøj på og hygger sig rigtig meget, så får han nattøj på og omkring 20.30-21.00 tiden får han en flaske og kommer i seng.
    vi er oppe 1gang om natten hvor han bliver ammet og så starter det hele forfra smiley

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #9   30. apr 2008 ufher er altså ingen rytme, samtidig går jeg ikke op i hvad klokken siger det bliver man bare stresset og nervøs af, så det er lidt svært at svare på, men en dag kan se således ud:

Står op lidt over 9, spiser i 20 min, får tør ble og en sludder for en sladder i 15 min, ligger så og leger selv under aktivitets stativet i 10 min bliver træt får en lille tår pa, og hænger så på mors lækre skulder i 5 min, sover så i 1 time, og er vågen til kl 13, tiden går med snak med mor leg selv spise og evt tør ble, måske det ugentlige bad, hun slutter af med et måltid, og så sover hun i fx 3 timer, jeg nubber de 2 sammen med hende, og slæber hende med op for at hente de 2 store mens hun sover. Hun vågner får mad, og bliver så "overfaldet" af de 2 store og leger selv i 1½ time skiftet ble, sover så 10 min (for det er en must at vågne når resten af familien spiser) der hænger hun for det meste hos far mens måltidet står på, der fra og så til de store er kommet i seng er livet lidt kaotisk for hende, for vi har naturligvis ikke tid til at tage lange samtaler med hende og de 2 store styrter frem og tilbage mellem hende leg og magtkampe, nogle gange sover hun hendes påbegyndte lur fertig, andre gange ligger hun og leger, er på skulder, eller sidder hios mig og laver hygge nusse med de store (hvis de tegner eller bygger lego ol i det omfang jeg kan finde tiden og hun gider, for det meste vil hun helst bare være for sig selv) Når de store er kommet i seng, er der igen tid til bare at være, største delen af den tid går med at spise, nogle gange er det 2 laaaaaange måltider andre er det 20 små hænge på skulder og småsludre og naturligvis en tør ble til natten, falder så i søvn, et sted mellem kl 21 og 01 hvor hun sover mindst 5 timer (nogle gange 8) før hun vågner og er sulten, der hiver jeg hende over til mig, og så sover vi ellers vidre, nogle nætter når hun at spise 2 gange andre kun 1 gang før en ny dag begynbder for mit vedkommende, dog i weekenderne sover jeg lige så længe som hun.

Men som sagt er det her kun et eksembel på hvordan dagen kan gå, nogle dage står hun op lidt i 8 andre dage først ved 10 tiden om formiddagen, står hun sent op tager hun en lang middagslur på op mod 5 timer, men har så til gengæld kun 2 lure, står hun "tidligt" op nubber hun flere korte lure og er ikke vågen helt så lang tid af gangen. Nogle dage laver hun ikke andet end at lave, andre dage er der knab så ofte hygge på puslepplassen. Og mor her hun følger bare trop, vil hun sove fino, vil hun snakke så gør vi det, jeg har en rimlig fornemmelse af hvordan hendes dag vil forløbe, det genere mig ikke det mindste, jeg ved at hun er den bedste til at afgøre hvad hun har brug for hvornår, hun behøver "kun" mig til at føre behovne ud i livet.

Er vjeret til det foregår det meste af vores dag ude i haven. Er der koldt men solskind er det udestuen (som jo bliver varmet af solen)

• MIT M
    MIT M Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
    #10   30. apr 2008 hun er i øvrigt 3½ måned

• #11   30. apr 2008 Altså Kasper er nu 3 måneder... Han vågner nærmest på klokkeslettet 05 om morgenen, så får han 200 ml falske (han bliver ikke ammet, da jeg ikke havde nok mælk) Når han er færdig lægger jeg ham i seng igen, hvor han ligger og slapper af/sover indtil klokken 7 halv 8. Så står vi op og han bliver skiftet og sån, også leger vi lidt, eller han leger selv. Så omkring klokken 8 halv 9 får han en flaske 200 ml. og klokken 9 ud og sove i barnevognen, hvor han som regelt sover mellem 3-4 timer. Så kommer han op og får moget at spise igen 200 ml så går der 2 timer så er han træt igen, så igen i barnevognen, og der sover han mellem 2-4 timer. Det afhænger lidt af om vi er ude og gå eller han sover i haven. Men når han så vågner ca ved 17 tiden leger vi lidt inden han får en flaske 200 ml. Så er han vågen indtil 19-20 tiden, hvor han får en nat flaske 100 ml, og så bliver lagt i seng. Men som regelt ligger han og pludre en time til halvanden før han sover...

Kommentér på:
3 mdr baby og søvn

Annonce