1.176 visninger
|
Oprettet:
3 mdr baby og søvn {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har malthe på snart tre mdr... Jeg kunne godt tænke mig at hører fra andre med babyer på tre mdr + - hvordan deres dag forløber, hvor tit han/hun spiser, hvor meget de sover og hva de får dagen til at gå med...
Mvh Anja.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 3 Emner: 25 Svar: 565
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
Min er godt nok ved a være stor..
Men han har ik sovet natten igennem før nu (knap 10 mrd) og nogle nætter vågner han stadig..
Og han spiste ca 175 ml a gangen * 5 i døgnet.. da han var 3 - 4 mrd (tog lige bogen frem
mar 2008
Men min sundhed siger man skal holde sig fra vælling hvis barnet er stor nok.. Og helst kun 1 flaske om dagen!!!
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 3 Emner: 25 Svar: 565
mar 2008
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 2 Emner: 13 Svar: 418
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Han står op ved 7.30-8.00 tiden og bliver ammet, så får han tøj på og så hygger vi i et par timer før han er klar til at komme ud og sove, så han får en lille tår hos mig og kommer ud i barnevognen ved 10 tiden hvor han tager 2½-3 timer.
Når han så kommer ind bliver han ammet igen og så leger vi og hygger os i et par timer, så får han en lille tår og kommer ud og sove igen, her tager han ca. 2 timer.
Når han så kommer ind bliver han ammet igen og så hygger vi os til omkring ved 19 tiden hvor han så tager en lille time, sommetider kun ½ time.
Så bliver han ammet igen (hvis han vil, det er ikke altid) Derefter tager jeg puslepuden ind i stuen hvor han så ligger på gulvet uden tøj på og hygger sig rigtig meget, så får han nattøj på og omkring 20.30-21.00 tiden får han en flaske og kommer i seng.
vi er oppe 1gang om natten hvor han bliver ammet og så starter det hele forfra
apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
Står op lidt over 9, spiser i 20 min, får tør ble og en sludder for en sladder i 15 min, ligger så og leger selv under aktivitets stativet i 10 min bliver træt får en lille tår pa, og hænger så på mors lækre skulder i 5 min, sover så i 1 time, og er vågen til kl 13, tiden går med snak med mor leg selv spise og evt tør ble, måske det ugentlige bad, hun slutter af med et måltid, og så sover hun i fx 3 timer, jeg nubber de 2 sammen med hende, og slæber hende med op for at hente de 2 store mens hun sover. Hun vågner får mad, og bliver så "overfaldet" af de 2 store og leger selv i 1½ time skiftet ble, sover så 10 min (for det er en must at vågne når resten af familien spiser) der hænger hun for det meste hos far mens måltidet står på, der fra og så til de store er kommet i seng er livet lidt kaotisk for hende, for vi har naturligvis ikke tid til at tage lange samtaler med hende og de 2 store styrter frem og tilbage mellem hende leg og magtkampe, nogle gange sover hun hendes påbegyndte lur fertig, andre gange ligger hun og leger, er på skulder, eller sidder hios mig og laver hygge nusse med de store (hvis de tegner eller bygger lego ol i det omfang jeg kan finde tiden og hun gider, for det meste vil hun helst bare være for sig selv) Når de store er kommet i seng, er der igen tid til bare at være, største delen af den tid går med at spise, nogle gange er det 2 laaaaaange måltider andre er det 20 små hænge på skulder og småsludre og naturligvis en tør ble til natten, falder så i søvn, et sted mellem kl 21 og 01 hvor hun sover mindst 5 timer (nogle gange 8) før hun vågner og er sulten, der hiver jeg hende over til mig, og så sover vi ellers vidre, nogle nætter når hun at spise 2 gange andre kun 1 gang før en ny dag begynbder for mit vedkommende, dog i weekenderne sover jeg lige så længe som hun.
Men som sagt er det her kun et eksembel på hvordan dagen kan gå, nogle dage står hun op lidt i 8 andre dage først ved 10 tiden om formiddagen, står hun sent op tager hun en lang middagslur på op mod 5 timer, men har så til gengæld kun 2 lure, står hun "tidligt" op nubber hun flere korte lure og er ikke vågen helt så lang tid af gangen. Nogle dage laver hun ikke andet end at lave, andre dage er der knab så ofte hygge på puslepplassen. Og mor her hun følger bare trop, vil hun sove fino, vil hun snakke så gør vi det, jeg har en rimlig fornemmelse af hvordan hendes dag vil forløbe, det genere mig ikke det mindste, jeg ved at hun er den bedste til at afgøre hvad hun har brug for hvornår, hun behøver "kun" mig til at føre behovne ud i livet.
Er vjeret til det foregår det meste af vores dag ude i haven. Er der koldt men solskind er det udestuen (som jo bliver varmet af solen)
apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 99 Svar: 747
3 mdr baby og søvn