{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Dårlig start i DP {{forumTopicSubject}}

Min søn er idag startet i DP og puha for en dag smiley

Min kæreste og jeg afleverede ham kl. 8 og aftalen var at han skulle hentes kl. 9. Hun ved jeg går hjemme og derfor kan komme indenfor 5 min hvis han bliver rigitg ked.
Kommer kl. 9 og hører min søn virkelig hulker og hifler efter vejret....Kommer og ser han er virkelig ked og hun fortæller at han har været utrøstelig i alt den tid han har været der smiley

Sætter mig på gulvet da han er trøstet og får ham til at lege med en af drengene der er der og så siger DP´ en (det bedste er at aflevere barnet og gå, - Hente barnet og gå) - Dertil svarer jeg; Det er min pligt som mor at få min søn til at føle sig tryg for at være der.... Da jeg ligger ham på gulvet snakker han og virker glad DP-mor kommer så og vil tage ham op og hun når knap nok at sætte sig for at løfte ham op og sønnike sætter i et skrig og hulker så igen, får så overdraget ham og får ham trøstet begynder at give ham tøj på og Dp mor vil så sige farvel kysser ham i panden og vil ae ham på kinden og så begynder han ellers at klynke igen smiley

Min søn som ellers ALDRIG græder var dybt ulykkelig og slet slet ikke den dreng han plejer at være....Svigermor har ham hver mandag hvor hun kommer og hygger med sit barnebarn og HAN ELSKER DET, han klynker aldrig eller græder eller noget. Min veninde har også set efter ham uden han har så meget som klynket og det samme med min søs smiley

Hvad sker der for min søn?? Det er ikke rart at så snart DP-mor bare nærmer sig så græder han smiley

øv for en dag

VH Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig start i DP
  • #1   3. feb 2009 Han skal nok bare lige vænne sig til det...

    Men synes måske også at det er lidt fjollet af DP'en at efter at han har vist at han bare vil ha' sin mor, så invaderer hun hans 'sfære' for at kysse og røre ham... Det hjælper jo ligesom ikke på situationen...

    Men jeg synes altså at du skal tage hjem til DP og være der sammen med ham de næste par dage, så det bliver noget positivt noget istedet for stedet hvor hans mor forlader ham.
    Hos min DP og de andre DP'ere HUN snakker med - Der er det normalt at forældrene ér der med børnene de første par dage i en time eller to !

    Da Malik var der første dag, var jeg dog kun hos ham i en halv time og så synes jeg at det gik så godt at jeg kørte et par timer. Og det havde været fint...

    Men det at din DP siger at det er bedst at mor ikke kommer ind og sidder når man afleverer og henter - Det er noget fis !
    Det kan man sgu kun sige når barnet er vænnet til at være der !

    Malik kan godt nogengange begynde at klynke når jeg henter og bringer og så smutter jeg med det samme - men det er også kun fordi at jeg véd at han er SÅ tryg ved hans DP'er ...
    Men ellers så er jeg der tit 15-20 minutter når jeg henter ham og sludrer med DP og det synes Malik bare er fantastisk - for så skal han jo også lige vise mig alle de fede ting han har leget med hele dagen...


    Hvis jeg var dig ville jeg blive hos ham de næste par dage ligemeget hvad DP siger smiley


  • #2   3. feb 2009 Hej Stine

    Det forstår hun desværre bare ikke jeg ville smiley Men forslog at jeg imorgen kunne være der og lege lidt med ham indtil han var godt inde i legen og så gå, men det kunne jeg ikke for det var meget vigtigt at få sagt farvel.....Jamen jamen...

    Så var min plan jeg ville liste af og komme igen et kvarter-½ time efter det, men kunne fornemme det kunne der ikke være tale om smiley


  • #3   3. feb 2009 Hun lyder godtnok som en gammel stædig DP der kun har én måde at gøre tingene på !

    Jeg synes allerede nu at du skal ringe op til pædagogen som din DP'er er tilknyttet og hører hvordan du skal forholde dig til situationen.
    - Ment som i at du er meget utryg ved at efterlade din grædende søn for at komme tilbage til ham og så er han bare helt opløst af gråd. Det kan ikke være rigtigt at DP bare synes at det er ok at han tuder i en time når du kan være der på 5 minutter.
    Der er sgu ikke kun en måde at gøre tingene på og når andre DP'er kan være fleksible og lade mor være med de første par dage - Så må hun også kunne det om hun vil det eller ej.



  • #4   3. feb 2009 Self skal han vænne sig til det men mener nu stadig ikke hun skal blande sig i om du skal være dig hvis det er det DU føler er bedst for ham. sys du skal snakke med kommunen eller hende og sige at vhis det ikke bliver sådan vil du have en ande, du skal jo alligevel kunne sanakke med hende i 2-3år..

  • #5   3. feb 2009 Men vil også lige sige at NÅR din søn så er blevet tryg ved DP så må man nogen gange gå fra et tudende barn som DP holder tilbage.. Og det er ikke altid at man kan få sagt ordenligt farvel fordi at junior bare hyler og vil med...
    Det gør smadder ondt, men sålænge at man VED at han stopper 1 minut efter så er det ok..
    Nu er Malik 2 år og 4 mdr så det er lang tid siden at han har haft en af sine "du-må-ikke-gå-fra-mig-mor" men når han havde det så stod jeg altid udenfor og lyttede efter at jeg havde sagt farvel - Og kan altid høre DP forslå et eller andet sjovt og så har Malik altid holdt op med at tude på under ½ minut..
    Min DP har også altid sagt at jeg bare kan ringe og høre hvordan det går hvis vi fik sagt farvel på en dum måde...
    Det er altså vigtigt at DP forstår at det er svært at være mor nogen gange når ens unge bare tuder...


  • #6   3. feb 2009 Jeg er med på at han skal igennem den udvikling med du-må-ikke-gå-fra-mig-mor, men det der gør ondt på mig som mor er at få afvide at han har grædt og været utrøstelig i 1 time.....Det er bare ikke iorden....Kunne forstå hvis det var ½-1 min men så heller ikke længere smiley

  • #7   3. feb 2009 min mor er dp og hendes nye børn plejer og være samme med deres forældre den første dag i noge timer. også næste dag være der selv nogen timer. sådan så de stille bliver kørt ind.. men man skal også huske det er noget nyt for barnet og selføgelig bliver de kede af det når mor og far går men efter lidt tid hvor de har set det and plejer de og stoppe med og græde.

  • #8   3. feb 2009 Undskyld jeg lige bruger dit enme, men hvordan får man en DP plads? Skal jeg bare snakke med kommunen når barnet er født, eller skal man være skrevet op i lang tid før man får sådan en plads?

  • #9   3. feb 2009 Rikke, Jeg vil sige at min datter har MEGET sjældent været ked af at blive afleveret i både dagpleje eller børnehave.. Men hvis hun nogen gange Var/er ked/sur over at skulle afsted så bliver jeg til hun er kommet lidt ind i en leg eller andet, og så havde hun glemt alt om det igen. Og så skynder jeg mig at gå..
    Det er dit barn, så hvis du føler at du vil have det bedst med at gøre det på den måde, så skal din dagplejemor os bare respektere det..
    Hun må ´jo os selv lige give drengen en chance, det er ikke alle børn der bare kan komme til vildt fremmede mennesker...


  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #10   3. feb 2009 Som dagplejer må jeg sige: "Hold fast, hvor I har fået en "skæv" start!". Selvfølgelig skal du være der sammen med dit barn, hvis han har brug for det. Børn er forskellige, så derfor må man også acceptere, at deres opstart er forskellig. For at rette op på den dårlige start, ser jeg kun én ting at gøre: I skal simpelthen starte forfra igen, hvor du et par dage eller tre er der sammen med ham et stykke tid. En time er nok (så får dagplejeren også mulighed for, at lave noget med de andre børn). Herefter tager du ham så med hjem igen. Herefter starter I stille op med, at du forlader ham ganske kort tid, endelig ikke mere end et kvarter- halv time, så han fanger fornemmelsen af, at du kommer igen. Når det er gået godt et par gange, kan I begynde at arbejde på at du er væk i flere timer. Lad dig ikke afskække af, at han græder, når du går. Det er ganske normalt og går over med tiden. Men hold meget fast i, at når du har sagt farvel, så går du..hurtigt...selvom han græder.
    Det lyder som om, han er skeptisk over for dagplejeren, så derfor skal I have oparbejdet hans tillid til hende.


  • #11   3. feb 2009 i min dp (den er privat) kom jeg der engang imellem inden vi startede og var der sammen så hun kente hende.. og ja så da hun startede kørte vi hende lige så stille ind og der var intet at komme efter.. barnet skal føles sig tryg de ved jo ikk hvem hun er og hvorfor du bare går igen...

  • #12   4. feb 2009 Så er han afleveret idag og vi var inviteret på rundstykker og vi sad allesammen og spiste og hyggede. Vi kom så ind på hvordan det skulle kører imogen når vi afleverede ham og hun siger så; Imorgen skal i bare komme med ham og sige farvel og så gå, men sådan er jeg bare ikke indstillet det kan jeg ikke, mit barn skal ikke bare afleveres i en gang og føle sig efterladt af sin mor et helt fremmet sted, han skal føle det er okay at være der og det er min pligt som mor at sørge for.....

    Hun virker fast besluttet på at sådan skal det bare være og jeg har meget svært ved at trænge igennem:( Jeg kan mærke at der skal ikke meget til at få mig ud af flippen, har overhovedet ikke sovet i nat, og det mindste kæresten siger så tænder jeg fuldstændig op, fordi jeg ikke kan få mit budskab til DP´ en formidlet....

    Idag er de ude at gå og hun har lovet at ringe hvis han bliver helt ked og ellers ringer hun når de kommer hjem og så henter jeg ham.....

    Men hvorfor vil hun ikke lytte? Hvordan skal jeg få hende til det? Fordi hun har dårlig erfaring med at lade forældrene blive der 5-10 min jah så skal det ikke gå ud over mig og min søn, hun siger det er fordi vi udskyder "det at sige farvel". Men der mener jeg jo bestemt ikke det har noget med det at gøre smiley

    VH Rikke


  • #13   4. feb 2009 Kan godt forstå at du har svært ved at sætte foden ned overfor en garvet DP'er der mener at den måde bare er standard og det korrekte for alle !

    Men hun kan jo ikke tvinge dig ud af døren imorgen, så jeg synes bare at du skal gøre som du vil og sige at du vil ha' det bedst med lige at blive et par minutter og så bare tage overtøjet af uden at forvente svar..
    Så kan det godt være at hun brummer lidt i skægget, men det er jo sådan set ikke dit problem...

    Jeg kan godt forstå at du ikke har ku' sove og er vildt touchy !!!


  • #14   4. feb 2009 Dejligt med lidt forståelse herinde, for det har jeg desværre ikke fra min kæreste han kigger på mig og svarer mig som sådan en pylleret høne mor, jamen så lad mig da være en pylleret hønemor der har enormt svært ved at give slip hvis det er det. Men det ændre ikke min mening,følelse og irritation omkring DP´ ens holdning smiley

  • #15   4. feb 2009 Syntes bare lige nu at hun prøver at ændre på alt, efter 2 timer idag kunne jeg ikke forstå at jeg intet havde hørt fra hende da hun lovede at ringe når de kom hjem fra deres gåtur, men så ringede jeg til hende jamen de sad lige og spiste så hun ville ringe når de var færdig, okay men hun nåede da lige at sige at hun syntes det var en god ide hvis kun en af os hentede ham fordi når vi gjorde ting gjorde vi det altid som en lille familie (far, mor og caleb) øøh ja men sådan er vi og sådan bliver det. Jeg kan bare snart ikke magte mere laven om på....Er det virkelig sådan at starte i DP????
    Syntes alt bliver lavet om på føler lige nu jeg slet ikke er tilstrækkelig smiley


  • #16   4. feb 2009 Elise - Jeg syntes virkelig hun sætter spørgsmålstegn ved min rolle som mor den kommer hvertfald ud på et punkt hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre smiley

  • Janne B
    Janne B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #17   4. feb 2009 At hun vælger, at lade din søn spise frokost med de andre børn, mener jeg, at du skal tolke positivt. Det tyder da på, at han har haft det fint idag.

  • #18   4. feb 2009 Rikke - Jeg synes at det ville være fint om hun havde ringet og sagt at nu spiser han altså lige med, fordi at det går så godt.
    Men hvad i alverden bilder hun sig ind at skulle bestemme om i begge henter ham, eller kun dig..
    Det har hun da OVERHOVEDET ikke noget at skulle blande sig i. Det bliver jeg virkelig harm at høre. Vores DP eller nogen af de 2 andre i den lille landsby hvor Malik går, kunne da aldrig finde på at skulle bestemme hvordan man gør tingene smiley

    Har skrevet det før og skriver det gerne igen. Som Elise også skriver - Ring til områdepædagogen og fortæl om forløbet og om hvor utryg du er.
    Det er altså 100 gange bedre end at tage den med DP'eren hvor det potientielt kunne gå hen og blive akavet og negativt...


  • #19   4. feb 2009 Janne B - Tager det også som noget positivt, men det er stadig svært når en aftale er en aftale....

Kommentér på:
Dårlig start i DP

Annonce