{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Bange for at sove {{forumTopicSubject}}

Den sidste uges tid har vi set en ændring ved Nicoline (hun bliver 7 uger på torsdag). Hun græder en del når hun skal sove og vågner tit i et kæmpe skrig.
Det virker som om, når hun bliver træt, at hun ikke tør give sig hen til søvnen. Hun skriger sommetider helt panisk. Det er ikke fordi vi bestemmer hvornår hun skal sove men det her gør hun når hun bliver rigtig træt.
I starten af søvnen vågner hun en del gange og græder igen inden hun falder hen igen.

Nogengange vågner hun med et sæt og skriger som en stukket gris. Hun er næsten umulig at trøste der og der er ikke andet at gøre end at gå og gå op og ned af gulvet med hende.

Er der andre der har oplevet dette?
Vi har snakket om at det måske er fordi hun drømmer og vågner af mareridt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for at sove
  • #1   24. feb 2009 Det gjorde min søn også tit i starten, og jeg snakkede med min mor om det og hun sagde at det kunne godt være mareridt... for man ku også høre forskel på om han vågnede fordi han ikk ville sove mere, og man ikke lige havde opdaget det, eller om det var¨på grund af et eller andet, og når han så vågnede ved og skrige helt vildt, så prøvede jeg bare og lade am ligge i bare et ½ til et helt minut, og det viste sig at det var åbenbart noget han drømte, og så lidt efter så sov han sødt videre...

Vågner hun helt når det er, eller har hun stadig lukkede øjne?

• #2   24. feb 2009 Når hun vågner med et skrig har hun stadig lukkede øjne men hun skriger så meget og kan næsten ikke træstes, så hun med lidt tid vågner af det...

• #3   24. feb 2009 Har i prøvet og lade hende ligge lidt, bare i et ½-1 minuts tid, og hva hvis i gir hende en sut? ved godt det er hårdt, men det kan jo være mareridt, og så går det jo væk igen...

• #4   24. feb 2009 Det har vi ikke prøvet, men det er da et forsøg værd.
    Hun er ikke så tosset med sutten. Den øver vi med, når hun er glad så hun vænner sig til den. Indtil videre går det nogenlunde men ikke nok til at hun tager imod den når hun er ked af det

• #5   24. feb 2009 tony og maria*skal være forældre igen til maj* A---> Vi er blevet anbefalet det af både sundhedsplejersken og lægen. Da det med tiden forhåbentlig kan blive en god trøst for hende. Men jeg var faktisk enig me dig i starten men nu må vi også se med tiden om hun overhovedet bliver glad for den

• #6   24. feb 2009 Årh ok, kan i hvert fald sige at det hjalp med william, og hvis han vågner og skaber sig nu gør jeg det samme, for igen, hvis det er mareridt, så går det over kort efter, selvom det er hårdt at de ligger og skriger.. Så man skal også lige vænne sig til til ikke og komme springende med det samme når de begynder og brokke sig... (:

• #7   24. feb 2009 *Mor-Til-William *---> Lige præcis. Det er nok noget af det vi skal vænne os mest til. Nu er det også forholdvis nyt at hun græder SÅ meget. Bliver bare lidt ked af det på hendes vegne når man kan se hvor bange hun bliver og hun græder helt panisk

• #8   24. feb 2009 Oliver gjorde det også for et par uger siden, og vi troede han var ked af det og tog ham derfor op. Vi tror nu, at han gjorde det fordi han syntes det var mere rart at ligge i vores arme end at ligge i sin seng, og vi kunne heller ikke få ham til at sove. Min mor tog så lige fat i os, og sagde vi måske skulle prøve at lade ham ligge, og når han så blev ked af det skulle vi gå hen til ham, tage ham i hånden og ae ham på kinden, så han fandt ud af det var meget rart at ligge i sengen. Efter to dage sov han næsten med det samme. En anden grund til Oliver heller ikke ville sove var åbenbart fordi jeg ikke havde mælk nok. Han vågnede hver nat og skreg hver 2 time, men efter han er begyndt at få flaske til nat sover han 4-7 timer i streg. smiley

• #9   24. feb 2009 Jeg ammer fuldt ud og hun får lov til at spise så tit hun vil og slipper selv når hun er færdig... Hun får det hun skal og tager fint på.
    Nicoline sover mellem os men det er faktisk mest når hun sover om dagen, enten på sofaen eller i liften.
    Tror vi skal prøve at lade hende græde lidt og ellers trøste uden at tage hende op.

• #10   24. feb 2009 *Lotte* - ja man synes det er herre synd, og det gør rigtig ondt indeni, men man skal også tænke på at de skal jo heller ikke vænnes til at man kommer styrtende bare de gir de mindste kny fra sig... og som -Tanja og Oliver- siger, hvis hun ikke falder til ro efter noget tid, så tag hende i hånden og kæl hende stille på kinden, panden mm.... For hvis man først tager hende op, så er dét jo klart hun også vågner, men hvis man gør det på den måde, kan man give hende en smule tryghed, mens hun ligger i sin seng, eller hvor hun nu sover... (:

• #11   24. feb 2009 *Lotte* Har i skæntes der hvor hun sover ? eller har hun haft grimme oplevelser der ? - for det kan nemt gøre dem bange

• #12   24. feb 2009 Det har i hvert fald hjulpet os utrolig meget at lade ham ligge og få ham beroliget i sengen smiley

• #13   24. feb 2009 sådan en periode har min datter også haft det kom hun heldigvis over.. men det kan evt også være hvis hun har hørt set i har skændes.. har hørt børn kan få marridt af det om natten.. det er noget. phykologi (staves)

• #14   24. feb 2009 Vi har slet ikke skændes siden vi har fået hende... :=) Tro det eller lad være men det har gjort noget ved vores forhold som har gjort at vi er blevet meget mere enig.

Tusind tak for alle rådene

Kommentér på:
Bange for at sove

Annonce