{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Erstatning? {{forumTopicSubject}}

Nicklas er nu 6 uger gammel og jeg ammer ham fuldt ud, men han er begyndt at blive rigtig sulten om aftenen og ligger konstant ved mine bryster og det gør altså ret ondt når han bare ligger der og patter *g*

Nu er mit spørgsmål så om jeg evt skulle give ham en enkelt flaske MME om aftenen og amme ham resten af døgnet, kan man det? Jeg vil jo bare være 100% sikker på at han får hvad han skal have. Min mening er så at jeg vil malke ud på det tidspunkt hvor han får flasken, så produktionen ikke bliver dårligere :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erstatning?
  • #1   2. mar 2009 det kan man sagten,har det samme problem med emilie hun er 8 uger,snakkede med sundh.p idag og hun sagde at de var bedst og amme lidt og så flaske bagefter,så produktionen ikke gik ned

  • #2   2. mar 2009 evt malke ud når du har ammet færdig

  • #3   2. mar 2009 Jeg vil anbefale dig at vente og se tiden an, prøv at trække ham længere mellem måltiderene for han bruger det garanteret som en narresut det har alle mine 3 børn nemmerlig gjort fik anbefalet af sp at trække dem som længe som muligt dog maks 3 timer

  • #4   2. mar 2009 Du kan jo evt prøve med en suttebrik så kan du jo se hvor meget der kommer for er sikker på at du har rigeligt til ham det lyder det bestemt til

  • #5   2. mar 2009 det eneste der er at gøre er at lade ham ligge, han tager nok et spring i forhold til mængden af mad han behøver og derfor arbejder han ligenu med at få mælkemængden op - og det kan kun gøres ved at ligge ved babsen.

    giver du ham MME opnår du snarere det modsatte nemlig at mælkemængden falder på grund af "nedsat" efterspørgsel.....



  • #6   2. mar 2009 Ja og mange børn finde rjo ud af det er nemmere at spise af flasken frem for brystet for der skal man arbejde for det

  • #7   2. mar 2009 Oliver har fået mme siden han var 3 uger. Han var sulten hele tiden, blev lagt til 1-2 timer efter han havde fået, og der var næsten ingen mælk, da det ikke fik tid til at falde til. Mine brystvorter var tilsidst helt blå, så kunne slet ikke holde ud at amme. Nu får han først ved mig, så går der et par timer hvor han så får en flaske og derefter en pause på 3-4 timer. Den ene gang han er vågen om natten får han kun hos mig. Det har hjulpet os meget, og vi har fået en meget glad og tilfreds lille dreng, som stort set aldrig skriger.
    Vi har selvfølgelig snakket med vores sp om det, og hun syntes det var den rigtige måde at gøre det.


  • #8   2. mar 2009 Ok, jeg syntes bare det er svært at få malket ud, netop fordi han vil spise hele tiden.

    Han skal passes for første gang på fredag og der skal jeg jo have maltet så meget ud at han har nok til de ca 4 timer han skal passes, og jeg får kun malket ca 40-50 ml ud af gangen når han lige har spist


  • #9   2. mar 2009 Ina, så vil jeg anbefale dig at du malker ud fra det bryst som han ikke har spist ved så der både kommer den tynde og tykke mælk med for når du først har ammet ham har han jo taget alt det tynde sår der kun er den fede mælk tilbage.

  • #10   2. mar 2009 da min Lucas var på samme alder, spiste han ca. fra 20 - 22, det er bare en periode, sådan er det bare at amme tror jeg... men at det gør ondt på dig, er jo ikke fedt!!! men jeg tror det er meget naturligt at de vil spise så meget.... jeg er modstander af MME men hvis det er den eneste løsning, er den jo selvfølgelig også fin...

    ved ikke rigtig om du kan bruge mit svar til noget:-)


  • #11   2. mar 2009 Det skal lige siges at jeg helst vil amme ham fundt ud, men man bliver også bare lige bekymret når han vi spise hele tiden.
    Her til aften har jeg haft ham til at ligge ved begge mine bryster og da han var færdig kunne jeg malke 30 ml ud.
    Jeg følte at jeg blev nødt til at prøve at give ham en enkelt flaske mme da der ikke gik mere end 20 min inden han begyndte at søge igen da han lå hos min kæreste. Det gjorde jeg så og han spiste 110 ml, det er jo et helt måltid! Nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal stille op?


  • #12   2. mar 2009 det jeg tror er at han er ved at øge din mælke produktion, du skal ikke være bange for ikke at have mælk nok, du skal bare ligge ham til lige så meget som han gerne vil... skriger han???

    Lucas gjorde det samme.... det stod på ca. 14 dage... så prøv at nyd det... det skal jo være hyggeligt at amme!!

    tænk på dengang der ikke fantes mme.... der døde børnene jo ikke af sult... jeg tror bare desværre ikke alle de kloge, sp og jordmødrene er gode nok til at informere om hvor meget det kræver at amme... det er et stort arbejde!!!



  • #13   2. mar 2009 Der er ikke så meget at gøre end at hænge i, det lyder jo til at det kører for jer ..
    Mille er 5 mdr og bliver stadig ammet 98 % hun spiser en enkelt mundfuld grød engang imellem, men er ikke interesseret .
    & hun har også i perioder ville lægge der og patte hele tiden, men når de bliver ældre ligger de ikke så tit og så længe ;D


  • #14   3. mar 2009 Vores 3 har ligget konstant ved mig om aftenen fra kl 19 og så til de blev puttet.
    De har tanket op til natten, hvor de har været RIGTIG gode til at sove. Lucas har sovet igennm fra han var 4 uger;o).

    Mis sundheds-dims siger at mælken er allerfedest o aftenen, og derfor er der ikke så store mængder.

    Men du kan sagtens gi ham en flaske om aftenen og stadig blive ved med at amme ham, bare du, som det allerede er nævnt, ammer ham først, og gir flaske bagefter.
    Og det er også rigtig godt at malke ud samtidig med at amme.
    Nedløbsrefleksen virker bedst ved amning og så er der ingen dyrebare dråber der går til spilde ;o)


  • #15   3. mar 2009 tak tøser, jeg hænger bare i så, vil jo gerne blive ved med at kunne amme ham.

  • #16   3. mar 2009 Desværre er der mange der suplere med MM der går helt over til det efter kort tid .
    Forresten er Mille da også nærmere 6 mdr, ( 9 dage til )


  • #17   3. mar 2009 Jeg ville også se tiden an :0) nu malkede jeg også ud i starten samtidig med at han fik mme.... og når de er for tidlig fødte giver det kun bøvl i deres maver og deres tarme kan ikke finde ud af det!!!! Jeg fortryder den dag i dag at jeg ikke kæmpede noget mere så jeg ammede den dag i dag! Vi har ikke haft andet end bøvl med malthes mave....


    SÅ STOP IKKE :0)


  • #18   3. mar 2009 Stine, jeg vil bestemt ikke stoppe :o) Var bare i tvivl om han fik mad nok .o)

Kommentér på:
Erstatning?

Annonce