{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  6 Mdr
  • #1   22. mar 2009 hej simone.
    Han nærmer sig de 9 kg og er 75/76 cm

    Frederic vågner ved 5- 6 tiden og kommer over i vores seng og får bryst og vi falder i søvn.
    90 % af tiden vågner vi igen ved 7- 7.30 tiden, hvor han kommer i tøjet og får øllebrød grød med mme til leger lidt og får så en lille tår bryst igen og kommer ud at sove. der kan han tage 1-2 timer, hvor efter jeg tager ham ind.

    Ren nummer og vi leger - hygger mm i ca 1-2 timer, hvor han så får hjemmelavet hirsegrød - fuldkornsgrød med spelt og frugt, dertil mme og hjemmelavet sveskemos til at holde maven igang. En tår ved mig igen og atter ud at sove i minimum 2 timer.

    Når han vågner får han atter ren nummer og han leger lidt, hvorefter han får mos af et eller andet jeg selv har kogt, som regl jordbær/æble hvor jeg til tider moser en banan i.

    han leger igen, tager en tur ude i klapvogn, handler ind o lign. ca ved 17-17.30 tiden får han en tår ved mig og han tager en morfar på ca 15-20 min.

    Laver aftensmad hvor han som kartoffel mos , med en aller anden slags grønsag og nu er vi lige begyndt at give ham kød til og dertil også mme, han kommer i nattøjet og han får en lille tår igen ved mig og bliver derefter puttet mellem 19.30 - 20.45.

    Nogle nætter sover han igennem til kl 6 og andre gange kan han vågne ved 2-3 tiden, hvor han tager 10-20 mundfulde ved mig og han bliver atter puttet.

    Hvis han sover til efter kl 9 om morgenen, får han stadig øllebrød grød, men så ingen formiddags lur, og sover derved længere til middag.

    Vi går til baby-salme-sang og babysvøm hver uge og mødregruppe hver 14 dag. De dage får han grød hjemmefra med mme og efter aktiviteten får han lidt mos og lidt ved mig og han tager så derefter sin middagslur.


  • #2   23. mar 2009 Hej Simone..

    Carlos er 71 cm og vejer 7700 gram, han bliver 7 mdr. her den 3. April, men svarer lige alligevel... c",)...

    Carlos vågner stadig nogen gange i løbet af natten, men spiser ikke. Han vågner klokken 5.30 og der henter jeg ham og så kommer han op i vores seng, og klokken 6.00 står vi op.

    Vi starter dagen med en ren ble ;-)), så spiser vi morgenmad ca. klokken 6.30, 1dl havregrød med sødmælk til. Så sover han fra ca. 8.00-9.00, og så spises der a38 med blendet frugt i, eller han får et stykke brød at tygge i.

    Til middagsmad ca. klokken 11.00 får han en flaske nan 2 på 200 ml, og så er der sengetid klokken ca. 12.00, og så sover han til en 14-14.30 tiden.

    Klokken ca. 14.30 er der a38 med frugt i igen. Han sover igen fra ca. 16.30-17.00.

    Aftensmad er 2 kartofler alt efter størrelse, 1 gulerod og enten 2 kødboller, avocado, kylling, blomkål eller brocolli.

    Inden sengetid som er ca. 20.00 får han en flaske majsvælling 220ml.
    Og så er der sengetid, så spiser han først ved en 6.30 tiden... c",)


  • #3   23. mar 2009 Runa... Så har vi født på samme dag...

  • #4   23. mar 2009 Hejsa, William bliver 6 mdr på lørdag, så vil da lige svare,,, (:

    For lidt over en uge siden, blev han målt til og være 71 cm og veje 8220 g..

    Han vågner ca mellem 7 og 8 om morgenen, og får en flaske, så falder han i søvn ca ved 10 tiden, og vågner mellem 11 og 12 og får noget grød, så falder han ca i søvn igen mellem 14 og 15, og sover ca 2 timer, og så får han en flaske omkring kl 16-17, så kan han godt falde i søvn i ca 20-30 min, og når han vågner og ber om noget og spise, så får han noget frugtmos, og så mellem 20 og 22 bliver han træt, og får så en flaske og bliver lagt i seng... (:

    Det er i hvert fald sådan det er i største delen af tiden, nogle dage spiser han mere og andre dage mindre... (:


  • #5   23. mar 2009 Tak fordi at i alle ville svare :))

    Det er fordi at Cecilie er 66 cm og vejer 6,7 g så synes bare hun er lidt lille i forhold til andre men lægen siger det er fint (;

    Hun får lige så meget som jeres guldklumper (Andre dag mere og mindre )


  • #6   23. mar 2009 Linda B: Ai hvor sjovt... Hi hi den 3 september, klokken 16.27b på Aalborg sygehus Nord fødte jeg.. ;-))

  • #7   23. mar 2009 Heh det var så lidt... (:

    Hun lyder da også lille, men piger er jo også mindre end drenge, så det skal jeg slet ikke udtale mig om... (: så længe lægen siger det er fint så skal det helt sikkert nok være det... (:


  • #8   23. mar 2009 Ja det er rigtigt nok
    - men hun spiser da & drikker så det skal nok komme med vægten smiley


  • #9   23. mar 2009
    Emilie vejer ca. 7,5 kg og måler 68 cm.
    Hvis hun får lov sover hun til omkring kl. 9 om formiddagen & så vil hun ammes .. Øllebrød til middag og bryst bagefter..
    I løbet af eftermiddag er det ammes hun, har ikke tal på hvor mange gange og om aftenen får hun mos / kød .


  • #10   23. mar 2009
    Linda må jeg spørge hvorfor din dreng får mme til sin mad ? og hvorfor han får øllebrød om morgenen (: ?

    Mille får forresten sødmælk eller vand til sin mad ..


  • #11   23. mar 2009 runa. ja frederic så dagens lys kl 12.47, ved planlagt ks. på kolding syghus.

    anna faustina j. han får mme blandet med kogt varm vand, da han nægter at drikke mme rent. ved godt han må få sødmælk, men vi har en karton med 12 drikkeklar brikketer, som jeg bruger til hans hjemmelavet grød mm. så for ikke at smide resten ud får han det at drikke. men han drikker også ren vand i løbet af dagen.
    har heller ikke så meget selv til ham mere. økologisk øllebrød (uden øl og sukker), han kløjes lidt i havregrøden og nægter 95 % af tiden at åbne munden, så derfor valgte vi øllebrød. for han skal jo have noget.


  • #12   23. mar 2009 runa. også den 3 sep...

  • #13   23. mar 2009
    Okay ;d Jeg fik bare afvide at øllebrød skulle være til middag da de sku vende sig til rugbrødsmagen når de snart skal have rugbrød til middag (:


  • #14   23. mar 2009 hm... den info har jeg ikke fået. Har hadet min sp fra dag 1 af.

    min svigerinde fødte en mdr efter mig har samme sp. vi har eks vis haft det samme legetæppe, til mig sagde hun at elastikker ville være godt legetøjet, så han kunne hive det ned og give slip. til min svigerinde sagde hun, at hun skulle pille det ned.


  • #15   23. mar 2009
    linda ; sikke da en IDIOT ..
    Jeg nu heller ikke stor fan af min SP, hun behandler mig som om jeg er dum ;s


  • #16   23. mar 2009 anna... vi har godt mok været heldige. Hun sagde også jeg bare skulle amme så lang tid som muligt og starte op med grød, forståeligt nok. Sagde så at jeg så ikke ville købe de ting der står 6 mdr på, da hans mave slet ikke ville være klar til den slags kost og at jeg ville starte mildt op, med mild grød osv. det kunne hun ikke forstå.

    Helt ærlig. han har jo kun fået ved mig og så propper jeg altså ikke rugbrøds stykker med leverpostej i hans mund som det første. Hun burde få et slag med en vognstang.

    Hun spørger hver gang;hvad kan han nu og må jeg se? Forklared hende den ene gang at det med at ligge på maven var gået lidt i stå, da han havde lagt med drop sat i oppe i hovedet i 6 dage og så havde jeg ikke forlangt at han skulle ligge ham på maven. med slanger og hvad ved jeg. Det kunne hun heller ikk forstå. hendes eneste kommentar var at det måtte han jo så blive til næste gang.

    Der sidder man så pisse ked af det og det er hårdt nok at blive mor for 1 gang og så det oveni.


  • #17   23. mar 2009 Sikke en kost !

  • #18   23. mar 2009 Linda B... He he ja det er ski lidt sjovt.. ;-))....

Kommentér på:
6 Mdr

Annonce