så bed han hul.... {{forumTopicSubject}}
som overskriften siger, ja så kom dagen hvor det skete... Lige efter middagsmaden..
Han bed først 2 gange, hvor jeg tog ham fra igen og sagde Nej. Lagde ham til igen og så skal jeg da love for han bed til...
15 min efter sad smerten der stadig og der er så meget hul at man kan 'løfte' en 'flap' op, så gruer for i morgen tidlig da det atter er den side han skal have ved...
Hvilken smerte....
Husked tydligt efter han kom ud og havde ligget i en time ved hver bryst, da de kom og skulle give sukkervand. Dette gav de ham mens han stadig havde et godt opløst bryst i munden. han suged så meget at der kom vabler med hul, der gik mange mange uger hvor jeg kun kunne ligge at amme den side. og når han gylped var det med farve...
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Babyer: 2 Emner: 339 Svar: 5.489
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 146 Svar: 1.065
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Så hvor artig han ellers kan være på billederne herinde, så er der vidst gemt en BØLLE i ham.
Han har helt misforstået ordet NEJ, da det udløser grine-flip... svært at være alvorlig...
feb 2009
Og mme nægter han, men han elsker sødmælk...
Så sidder og tænker på ammestop hvis han bliver ved. han gjorde det 2 gange her da han skulle puttes, på den anden....
Nogle råd?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
feb 2009
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Emilie er 7 mdr og med 3 tænder i munden bider hun også ;s
Jeg har heldigvis kun fået hul på den højre side, men ja det er smertefuldt ..
Mille griner også når hun har bidt, og det er jo fordi de kan se du reagere når de bider, det er det sjove - ikke at det gør ondt på os, for det forstår de jo slet ikke ..
mar 2008
jeg ville bestemt blive ved at amme hvis du ellers er glad for det. at malke ud og give på flaske er den sikre vej til fuld flaske - ihvertfald min ( og mange andres) erfaring...... en suttebrik vil måske hjælpe et par dage og ellers er lufttørring, e-vitamincreme fra naturdrogeriet også en udvej - men det kræver at man kan udholde smerten når han lægges til , indtil såret er lægt.
sundhedsstyrelsen anbefaling:
Med vores nuværende viden anbefales det, at børn udelukkende ammes de første 6 måneder, og derefter ammes delvist indtil 12-måneders-alderen, eller længere. Efter 12-måneders-alderen kan amning fortsætte så længe mor og barn ønsker det.
prøv at se denne pjece:
http://www.sst.dk/publ/PUBL2006/CFF/VELLYKKET_AMNING/VELLYKKET_AMNING3UDG.PDF
Amningens fordele:
• Er perfekt ernæring til spædbarnet
• Beskytter barnet mod en række sygdomme gennem en tidlig
immunisering
• Fremmer tilknytningen mellem mor og barn
• Medfører mindre sygelighed af fx: diarre, mellemørebetændelse, luftvejssygdomme,
mavetarmsygdomme
• Forebygger livstruende tarmkatar (nekrotiserende enterocolitis) hos
præmature
• Optimerer barnets fysiske og mentale udvikling
• Medfører sandsynligvis øget intelligens og hurtigere synsudvikling
• Mindsker risikoen for dehydrering og utilstrækkelig ernæring, når barnet
er sygt, og fremmer derigennem helbredelsen
• Virker på langt sigt forebyggende på en række kroniske sygdomme og
tilstande, fx fedme, diabetes, forhøjet blodtryk, kræft, leddegigt,
mb. Crohn, cøliaki, allergi
• Har fordele for morens helbred, og har forebyggende virkning på
fx brystkræft, æggestokkræft og osteoporotisk hoftefraktur
• Øger intervallet mellem barnefødslerne (og nedsætter dermed
sygelighed og dødelighed hos både mor og børn)
• Er billigt, både for familien og samfundet
• Redder liv på verdensplan
så am endelig videre
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
første gang han gjorde det, kom jeg til og skrige rigtig højt så han blev forskrækket...
feb 2009
1000 tak... Det lige det jeg trængte at læse. Var begyndt at tænke om det var helt unormalt stadig at amme..
Men syntes ikke 3-4 gange på 24 timer er meget. Da han jo for fuld kost ved siden af og kun for bryst som efter-slukker. Nogle dage er det 2-3 gange, da han sover fra 20.30 - 7 uden babbetår.
Han vil hverken tage sut eller flaske, har snart prøvet alle slags, inkl farmand der skulle give... men han har siden han var 4 mdr drikket af kop uden tud.
Så ammer stadig...
mar 2008
mine piger blev ammet hhv. 4½ mrd, 8 mrd og 10 mrd.
feb 2009
Frederic er vores første.
Og tror at hans indlæggelser kunne lige så godt være sket på 'flasken', da det bare har været uheldigt, tror jeg.. Men håber til at han derved at han stadig får bryst kan slippe udenom alle de allergi'er for mad - farvestoffer, eksem mm. som min mand havde som barn og på vores begge side - høfeber og astma. Han har dog begyndende eksem, som vi giver crem...
mar 2008
og er han arveligt disponeret for eksem så er det rigtig vigtigt at amme - så skiiide godt gået, min tøs !!!
så bed han hul....