{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.633 visninger | Oprettet:

hvornår gav i vælling og grød {{forumTopicSubject}}

har hørt man kan starte med at introducere sit barn for tynd grød og vælling når det er 3-4 måneder gammelt.

jeg syntes bare det er meget tideligt så derfor ville jeg høre hvor gammel jeres barn var da i startede med grød eller vælling. hvordan i gjorde og hvordan jeres barn evt tog i mod det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår gav i vælling og grød
  • #1   29. apr 2009 jeg gav jack majsvælling da han var lige knap tre mdr. og grød da han var 4 mdr. det var godt for ham

  • #2   29. apr 2009 Jeg har valgt at malthe ikk skal ha vælling forløbig netop fordi det kan være meget hård for deres maver ! og da malthe har døjet meget med maven vil jeg ikke ta chancen..... Men det ved du jo helle :0) !

    Vi begyndte at gi malthe et par skefulde grød da han var lidt over 3 mrd og det elskede han bare :0) nu får han både grød og frugtmos og det har han ca fået i over 1 mrd nu


  • #3   29. apr 2009 okay ville han gerne spise det. hvordan tog hans mave imod det?
    og hvor meget veææing startede du med at gi ham?

    hov det var vist lidt mange spørgsmål i en besked smiley


  • #4   29. apr 2009 og han er 5 mrd her d 10 maj :0)

  • #5   29. apr 2009 jack ville ik have grøden til at starte med så jeg ventede en uge 14 dage og så ville han godt.. men vællingen fik han til at sove på og så sov han hele natten igennem

  • #6   29. apr 2009 Stine E
    ja man er jo super bange for at de får ondt i deres maver når man ved hvor slemt det kan blive.

    det var egentlig bare fordi at lægen sagde at det ikke ville gå over med hans mave før han fik noget andet end mme, det syntes jeg bare lød lidt underligt, derfor jeg tænkte jeg lige ville høre om der var nogen der havde erfaringer med det.


  • #7   29. apr 2009 Er der ingen der har haft dårlige oplevelser med vælling? mavepine ovs?

  • #8   29. apr 2009 Stine E

    hvor dejligt han elsker grød smiley man hører jo om at børn er så kræsne i starten


  • #9   29. apr 2009 Vælling da han var 2 måneder og grød da han var 3,5 måneder..

  • #10   29. apr 2009 Helle : hvor gammel er din søn ?

    Jeg må nok sige jeg synes også det er meget mærkeligt at din læge siger sådan noget..... det bedste er jo at man giver dem mælk så længe det er muligt!

    Jeg ville snakke med SP inden jeg overhovedet gør noget hvis jeg var dig helle !


  • #11   29. apr 2009 Stine E: han fylder 3 måneder den 14 maj.
    jah jeg syntes nu også det lød lidt mærkelig, men på den anden side så har han også altid haft ondt i maven lige fra han startede på mme. og min læge har ellers altid haft ret i de ting han har sagt
    Men ja som du siger nok bedst at spørge SP ad, har bare haft dårlige erfaringer med hendes råd.


  • #12   29. apr 2009 Mian L: okay det var tideligt, og der var ingen problemer med maven ?

  • #13   29. apr 2009 Helle: ok mente nok at han snart var 3 mrd :0) ....

    Altså det med mme er nok rigtigt nok , jeg mener det bedste ville være hvis man ammede :0)

    Han får lactoluse nu ikk? Jeg har bare læst mig frem og snakket med min SP om det inden jeg startede på noget og hun sagde til os at hun synes at vi skulle gi grød istedet for vælling nu når vi har døjet så meget med Malthes mave....og har også læst mig frem til at risgrød er rigtig godt for deres maver og de sover lige så godt om natten på grød som vælling :0) Men hvis du virkelig gerne vil prøve så start med 3 til 4 skefulde risgrød og så se om han får ondt i maven !!!! Bare mit råd til dig :0)


  • #14   29. apr 2009 Nadja var 7 månder inden hun ville ha grød ammet hende fuldt ud til da.. Nico var 3 månder da min sp sagde jeg skulle gi ham grød da han var meget sulten. Noah var 6 månder inden han fik siden han havde mælke allergi og vokste fra det =O)

  • #15   29. apr 2009 christina var vel omkring 3,5 mdr da jeg begyndte at give hende vælling, og 1 uge senere begyndte ve på grød.. hun elsker begge dele. hun har også fået kartofler til aftensmad siden hun var 3mdr og 3 uger..

  • #16   29. apr 2009 Helle:
    Ja, men han blev ikke mæt nok på mme, så vi havde ikke noget valg..
    Men jo, han har haft en del problemer med maven, men han fik afføringsmiddel i 14 dage, og det hjalp en del..
    Men han får en del havregrød nu, da det er godt for maven, ellers laver jeg selv alt fra bunden, så jeg ved der er i, det han spiser =)


  • #17   29. apr 2009 Vores pige startede på grød, da hun var 5 og en halv måned gammel. hun har aldrig fået vælling.

  • #18   1. maj 2009 Stine E. ja det er klart er er det bedste at amme, men jeg har ikke mere mælk smiley

    Han får ikke længere laktulose, da lægen fandt ud af han ikke kunne tåle det, men så får han movicol i stedet.

    men tusinde tak for rådet om risengrød.


Kommentér på:
hvornår gav i vælling og grød

Annonce