{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Erstatning og ondt i maven??? {{forumTopicSubject}}

Hej tøser,

Nu har min søn været på næsten fuld erstatning i omkring 2 uger. Han får en flaske ca. hver 1 ½ dag.
De sidste to gange han har lavet stort, har det simpelthen været så fast, at det bare ligger i en klump i bleen og han har noget besvær med at få det ud. Det sidste han laver hver gang, er dog 'blødt' som det nu skal være.

Men hvad pokker skal jeg gøre ved det?

Jeg har prøvet at blande lidt ekstra vand i flasken. Jeg er begyndt at give ham omkring 50 ml. kamillete hver dag.

Skal jeg skifte erstatning? (Bruger NAN 1 nu) -og hvordan skal man skifte, bare fra det ene måltid til det andet??

Tak på forhånd!

Luise og Caspian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erstatning og ondt i maven???
  • #1   21. jun 2009 Det var da ikke tit han fik mad.
    Mener du ikke 1½ time?

    Jeg skiftede erstatning da min datter var lille. jeg skiftede fra dag til dag og det hjalp helt vildt på hende. hun gik også fra Nan til allomin.. Men ellers kan du jo give ham lactose.. Det er der mange der sværger til. Jeg brugte selv bare alm. vand.



  • #2   21. jun 2009 Hov.. Jeg mente han får erstatning og så ca. hver 1 ½ dag får han en flaske med mit mælk, jeg har ikke så meget men han får hvad jeg har.



  • #3   21. jun 2009 Jeg prøver at skifte! Så må jeg håbe der er et supermarked i dag der har det og har åbent!

    Men kan man godt bare skifte fra dag til dag?


  • #4   21. jun 2009 Vi skiftede fra dag til dag, fra grøn til blå allomin.
    Hvis det ikke hjælper at skifte, så prøv lactulose, kun et par ml. Det kan være der lige skal lidt hjælp for at få gang i det igen.


  • #5   21. jun 2009 altså vi brugte nan1 så skiftede vi over til allomin fordi han gylpede mega meget..- nå har han så hård mave at vi har kørt på lactolose i lang tid.. nu kører vi posen førdig og så har jeg købt nan1 igen.. det er forskelligt hvordan barnet har det med de forskellig produkter.. du kan sagtnes skifte fra den ene til den anden dag det har vi gjort i samråd med sp.. hvis det ik hjælper så køb lactolose... (det plejer at være i samråd med lægen eller sp) men jeg har selv taget stilling til det denne gang.. første gang fik jeg råd fra lægen.

  • #6   21. jun 2009 Ja jeg ville bare gi ham laktulosen ved siden af ! 3 gange om dagen 2 ml :0) .....

  • #7   21. jun 2009 nu har jeg købt en blå allomin, så håber jeg det virker, men det kan vi jo først se næste gang han laver STORT. ellers må jeg prøve grøn allomin.

    tak for svarende, der kommer en opdatering senerer


  • #8   21. jun 2009 Kan huske ved min at det tog et døgns tid før hun reagerede på det. Det skal jo lige igennem systemet.
    Men synes det er flot du stadig giver ham det mælk du selv har.


  • #9   21. jun 2009 Nan ER MEGET hård ved maven, men nogle kan tage det andre kan ikke..Og jeg går personligt ikke ind for at man giver giver Lactulose mod noget man ved hvad skylles.. Så hellere skifte mærke på maden.. Har os hørt at blå allomin sku være god, ellers kan du få en super god erstatning på apoteket der hedder Nutrimigen. Den kan jeg ihvertfald godt anbefale, dog lidt dyre

  • #10   21. jun 2009 undskyld mig ! vi har døjet meget med malthes mave han har haft kolik og får flaske vi tog på børne afd fordi han skreg og hvade svært ved at komme af med afføring..... de spurgte os om vi ga ham laktulose og vi sagde nej ! vi fik at vide at det skulle vi gi ham igen..... jeg spurgte børnelægen om det ikke skadede og svaret var NEJ ! Malthe er snart 7 mrd og får det stadigvæk..... ! vi har givet ham nan 1 , nan ha og grøn allomin og intet virkede hvis det er tilfællet er man jo nød til at hjælpe sit barn via laktulosen :0) ..... det er altså ikk skadeligt eller nedsætter deres tarmfunktion overhovedet...... ! ellers ville man jo ikk anbefalde det som noget af de mildste afføringsmiddel....

  • #11   21. jun 2009 det er derimod meget farligt at skifte mme konstant fordi man forvirre tarmfloren i maven fik vi at vide på syghuset ! Det kan gi frygtelige mange skrigeture ved at man skifter og skifter lige som vi gjorde for at prøve os frem

  • #12   21. jun 2009 Vi har brugt den lyseblå allomin til Oliver fra han var 14 dage, og vi har kun haft god erfaring med det. Han er 5 mdr nu og fik at vide af sp, at vi bare skulle forsætte med den nu han fungere så godt på den og ikke skifte til den mærkeblå. Så den kan vi i hvert fald anbefale. Vi har ingen problemer haft med hans mave overhovedet.

Kommentér på:
Erstatning og ondt i maven???

Annonce