{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Jeg gir op :'( (langt) {{forumTopicSubject}}

Jeg føler mig som verdens absolut mest ringe og eftergivende dumme mor!!!! Min datter Emily, på 4 (om 2 uger), har haft 4 ugers sommerferie og har været i børnehave 3 uger efter ferien.
I ferien var der til at begynde med ingenting der havde ændret sig. Men ligepludselig ændrede hendes adfærd sig bare markant!
Hun bliver aggresiv, skriger over det mindste, vil gerne bestemme ALT! Græder over alt og snakker grimt til mig.
Min mor sagde at det kan være fordi vi ikke som sådan havde nogen fast rutine i sommerferien, men nu ved jeg ikke. Jeg snakkede bare med hende og blev irriteret når hun fik de hysteriske anfald i starten og tog hendes legetøj. En uge inden hun begyndte i børnehave igen begyndte jeg med 3 mins timeout på toilettet, hvor hun skulle undskylde når de 3 min var gået. Ingen problemer der (næsten). Hendes humør blev ikke bedre, men det hjalp at hun fik den timeout. Så startede hun i børnehave og hun var bare den mest glade pige nogensinde! Vi havde kun nogle små skænderier i weekenderne som er helt normalt med en pige i den alder.
Men nu her den sidste uge er det bare gået GALT! Hun havde fri torsdag og fredag i sidste uge fordi hun var syg, så hun var ikke i børnehave i 4 dage. Da jeg så hentede hende i mandags gik hun helt amok over at hun ikke kunne nå at blive færdig med sin perlekæde. Da vi kommer ud af børnehaven er jeg nødt til at slæbe hende i begge arme hen over gaden. Det ender med at hun bider sig FAST i min mave og jeg begynder at bløde. Hun løber fra mig, ind i en fremmed have, hvor jeg løber efter hende som en komplet idiot. Hiver hende hen af jorden og sætter mig ned på jorden på et gadehjørne. Hun får øje på min mave og bliver oprigtig ked af det og bange for der er sket noget med lillesøster. Vi får snakket tingene igennem og havde en fin dag efterfølgende. Men hvad pokker får hende til at bide mig? Ikke ville gå? Gå HELT agurk! Total ustyrlig. Hun har uden løgn ALDRIG været sådan! Aldrig.. Hun har aldrig hverken, bidt, slået eller sparket mig! Hun har heller aldrig snakket grimt til mig. Men nu er hun virkelig en tyran. Jeg bliver ved med at tage legetøj fra hende, og give hende timeout, men hun er stadig sur når hun er færdig med timeout.
Det er værst om morgenen inden børnehave da hun ligepludselig ikke gider tage sko på selv o.lign.
Men aller slemmest er det omkring madtid. Hun gider ikke spise noget! Hun elsker normalt mad men hun brokker sig over alt smiley Så det ender altid med en timeout eller at jeg beder hende om at spise f.eks 15 hapser.
Jeg er så frustreret og ked af det. Min lille pige. Jeg ved ikk om det er fordi jeg er gravid? Hun elsker min mave, knuser og krammer og synger for den. Snakker tit om lillesøster, og når vi skal ud og købe barnevogn og tegner altid tegninger af Bella og har med hjem. Men ved ik om det kan være en reaktion på det? Hun er meget forkælet.. Får altid gaver hjemme hos mormor i weekenderne.. Dog bliver de taget fra hende igen hvis hun ikke opfører sig ordentligt. Men FU*K jeg er ved at gå i opløsning. Den der timeout hjælper kun på stedet og måske et kvarter efter? Har ingen ideer til hvad jeg skal gøre..

Vil i ikk prøve at hjælpe mig? Har brug for et kram og et godt råd..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg gir op :'( (langt)
  • #1   15. aug 2009 Skal lige være med, er hun kun sådan når hun har været i børnehave????

  • #2   15. aug 2009 Puha, det lyder i hvertfald ikke sjovt. Så sender et mega stort kram til dig.

  • #3   15. aug 2009 Christina C - Der er ingenting når hun er i børnehave, og for det meste heller ikke efter. Så snart der er faste rammer er hun glad. Men i weekender og i sommerferien går hun helt bananas så snart ordet nej, eller en irettesættelse går hende i møde.

    Maria 19+0 C - Mange tak smiley Det er ik spor sjovt. Har virkelig lyst til at putte hende i en papkasse og sende hende en tur ned til mine bedsteforældre i Gambia. Det kan være hun ka lære noget af det!


  • #4   15. aug 2009 Okay.. sku lige være med, for tænkte der måske ku være noget i børnehaven hun ikke ku lide.

    Det lyder ihvertfald ikke sjovt:o( Mærkeligt hun reagere sådan!!! Føler med dig, må være hårdt og stå med det midt i en gravidetet også!!!


  • #5   15. aug 2009 Ja .. Må indrømme jeg er gået helt ned med flaget.. Er så magtesløs og bryder mig ikk om at græde foran hende. Men det har jeg lige gjort.. Og hvad gør hun? Går helt amok og ligger og sparker i væggen for det er bare ikke ok at mor viser sine følelser.

  • #6   15. aug 2009 julie S - Ja ja hver gang og det er sjældent hun kommer med et svar. Det typiske svar er "det gør jeg bare", eller "det ved jeg ikke". Ellers kan det være "fordi jeg slog foden" eller lignende. Men aldrig noget konstruktivt. Tror jeg vil undersøge om hun har adhd for jeg har aldrig oplevet noget lignende.

  • #9   15. aug 2009 Mike&Mille S - Tak for dit svar. Snakker også med børnehaven på mandag.
    Hun har altid krævet meget opmærksomhed, og fået den indtil nu hvor jeg syntes hun er så stor at hun bør tilbringe mere tid med at tegne, eller være på sit værelse o.lign. Det kan hun bare ikke. Hun laver aldrig noget alene. (og det er ikke løgn). Jeg kan sjældent snakke i telefon eller se tv uden at hun sidder og knævre og hvis jeg beder hende om at være stille eller giver hende et forslag på hvad hun kan lave så kommer der en negativ reaktion på det. Jeg har lige siddet og læst på 3 sider om adhd og den ene type adhd hvor børnene er ultra opmærksomhedskrævende er den perfekte beskrivelse på hende. Hun kan heller ikke finde ud af at gå - hun spurter altid igennem lejligheden. Ved selvfølgelig ikke om hun har damp da jeg ikke kender andet til det, end det jeg lige har læst, men det kunne tyde (meget) på det... Ja hun er nok for forkælet, men mest af mormor.. Og der er vi en gang om ugen. Jeg syntes hun har lov til at få en pose slik eller en bamse eller sit yndlingsmad når vi er derhjemme. Det vil jeg ikke som sådan ændre på. Men har lige snakket med min mor, og vi har aftalt at istedet for hun får gaven når vi kommer ind af døren, fåår hun den inden vi går hjem igen (vi sover der altid). Det tror jeg vil virke bedre. Men nu må vi se.. Jeg skal ihvertfald have noget hjælp.
    Ved du om man kan få støtte til at få lavet test for adhd?


  • #12   15. aug 2009 Du kan gå til lægen og bede om at få hende testet ! Lægen sender hende så videre til en psykolog ! Jeg har selv adhd ! Og der er en del prøver, men kan ikke forstille mig hun har det når hun kan sidde og lave en perlehalskæde i den alder og så med adhd smiley

  • #13   15. aug 2009 Sandie H - Ok tak koster det dyrt?
    Har lige snakket med rådgivning for forældrer, og hende jeg snakkede med sagde det lød som en mild form for adhd, ikke hvor hendes aktivitets niveau er hævet, men hvor hun har brug for konstant opmærksomhed mm.

    Mike&Mille S - Mange tak for svar.. Er glad for din bror har det godt smiley


  • #15   15. aug 2009 Mike&Mille S - Ja det tænker jeg os.. De faresignaler hende terapeuten nævnte matcher næsten 100% ! smiley

  • charlotte h
    charlotte h Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 33
    #16   15. aug 2009 hej smiley ja jeg føler med dig, men alle jeg kender siger at det er noget der kommer med alderen, jeg har en pige på 5 år og hun startede på det samme for et halvt år siden og det er er selvfølig ikke hele tiden smiley men min læge siger at sådan perioder kommer, men ja det er hårdt..

  • #17   15. aug 2009 charlotte H - det er det også 100% men ikke når hun skriger og sparker i jorden og snakker grimt i 2 timer uden at stoppe. Det er ikke normalt. Og jeg har gjort alt hvad jeg kan for at få hende til at stoppe men hun skubber mig bare væk og siger ikke noget. Hun kan som sagt heller ikke være alene om noget som helst overhovedet. Der skal altid være en der sidder og siger hvor god hun er og det har altid været sådan. Altid! Hun har det fedeste værelse (syntes jeg) med alt hvad hun har brug for. Hun mangler intet og vi har mange ting hun kan lave. Men hun benytter det ikke medmindre jeg også laver det.

  • #18   15. aug 2009 Kamilla K - nej men det vil jeg prøve smiley tak

Kommentér på:
Jeg gir op :'( (langt)

Annonce