{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Gir snart op ! :( {{forumTopicSubject}}

Vi har siden Emma var 4 mdr forsøgt os med grød og mos og intet virker ! Hun tager 2-3 skefulde og spytter det ud og jeg begynder næsten at hyle fordi det bare er nederlag efter nederlag ! smiley

Har forsøgt med købegrød , hjemmelavet grød , mos af diverse osv osv .

Andre der har haft ligeså genstridige bebser ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gir snart op ! :(
  • #1   1. jan 2012 Min niece er på samme måde..
    Hun er ti mdr. og begyndt at spise nogle ting. men siden hun startede skemad er hun røget fra øverste vægtkurve, til nederste. og det eneste hun spiser regelmæssigt er havregrød og øllebrød.. og det er ikke engang hver dag hun gider det..

    Hvor gammel er det Emma er?

    nogle børn lærer aldrig at ville spise mos eller grød. Det sagde min sp, da jeg kom til at nævne min niece. Vil hun gnave af ting?



  • #2   1. jan 2012 Emma er 6 mdr og nogle dage .
    Hun får nogle gange en gulerod og gnaver da i den - men hun gnaver i alt for tiden . Tror der er tænder på vej smiley


  • #3   1. jan 2012 har du prøvet mos af frugt? evt. blandet frugtmos i andet grød?


  • #4   1. jan 2012 Jeps det er også forsøgt . Hun laver bræklyde og kaster sommetider også op !

    Hun ter sig virkelig sm en diva , og jeg kunne skrige


  • #5   1. jan 2012 Du må endelig ikk presse hende til at spise det - hvis hun har det sådan som du skriver så hold en pause med hende og så lad hende få mme og vælling istedet. så kan du starte op igen om en mdr. måske hun bare ikk er klar til det.

    Silja var ikk klar til det og hun gjorde som du beskriver - så lod jeg det ligge en mdr og nu æder hun det med velbehag og uden alt det besvær..

    fordi jo mere du presse hende til at skal smage og have det - så bliver det en dårlig oplevelse !!

    nogle børn går fra mme til brød faktisk smiley men altså hold en pause og så start op med søde kartofler og gulerødder det gik lige i skabet herhjemme - så frugtmos fra lovemade er os et hit hos silja nu smiley


  • #6   1. jan 2012 min mellemste freja,hun spiser heller ikke noget, og skemad mos osv gad hun heller ikke. det enese jeg kunne få i hende ordentligt var rugbrød, med smørreost eller leverpostej. hun er 2 nu og spiser stadig som en fugl :s men lægen siger at sådan er nogle børn bare og hun følger sin egen kurve smiley

    men kan godt forså din frustration, nu har jeg 2 andre der æder alt hvad der blir serveret og selvom man ikke kan og skal samligne, så er det sgu svært. men det er også vigtigt du gør dig umage ikke at vise ved måltidet a du er frusteret, da hun kan reagere negativt på det, men ved godt det er svært smiley


  • #7   1. jan 2012 hmm, mærkelige unge, de kloge siger da ellers alle børn vil spise frugtmos?
    Hvad nu hvis du går stik imod alle regler og kommer lidt sukker på havregrøden eller øllebrødet? Ikke at jeg har nogen som helst erfarringer med om det ville virke, men tænker bare at alle børn elsker sukker?


  • #8   1. jan 2012 Hmm min den mindste har også været længe om at lære at spise mad, der er stadig ting nu hvor hun er 11 måneder hun afviser f.eks kød og det er alt fra frikadeller pølser, bøf og kød i skiver. Jeg var som du også noget frustreret i starten men fik så at vide af sundhedsplejen at så længe hun trives og vokser som hun skal, skal man bare tage det roligt, nogle børn er bare ikke gode til det med mad. Tror du skal prøve at tilbyde hende det samme flere gange om dagen og i flere dage, de skal jo smage på det vild mange gange før de måske har vændet sig til både smag og konsistens. Og så ellers give hende bryst eller flaske for resten.



  • #9   1. jan 2012 forstår dig fuldt ud - men der er ikk andet at gøre end at stoppe op og så prøve igen senere...

    sukker er dumt at starte ud med da de så kan blive "afhængig" af den smag !!


  • #10   1. jan 2012 Jonathan var også sådan. og jeg forsøgte hele tiden indtil han ville have det. først da han var 7 mdr spiste han lidt....

  • #11   1. jan 2012 Vores datter ville heller ikke have grød..
    jeg ammede hende til kun var knap 5½ måned og vi kunne bare ikke få hende til at spise ridrød osv.. det eneste hun ville have var havregrød og kartoffel/grøntsagsmos.. alt andet lavede hun bræklyde af og nægtede at spise..
    så i samråd med sundhedsplejersken begyndte jeg at give hende bondenrød med leverpostej da hun var 6 måneder og det spiste hun uden problemer..


  • #12   1. jan 2012 Tak for svarene piger , jeg må ringe til min sp hun er bare ubrugelig smiley



  • #15   2. jan 2012 min emma er 6 mdr og 1 uge og hun elsker købe grød men ikke hjemmelavede (pga det ikke er så sødt tro jeg<) men kar.mos grønsmos, det vil hun heller ikk spise så det har jeg lagt på hylden hun laver nemlgi osse bræklyde og får helt tåre i øjne så det gider jeg ikk mere så hun får

    morgen flaske 180ml
    grød til middag hel potion + lidt mme bag efter ( 120ml)
    eftermiddags flaske 180 ml
    aftens grød hel potion + mme bag efter 120ml
    en aftens flaske 180ml


  • #16   2. jan 2012 jeg bruger fuldkornsgrød til middag med frugtsmag
    og risgrød til aften

    emma har fået 2 tænder her og den tid det tog og bryde frem ville hun faktisk kun have flaske så det fik hun , hun blev tilbudt grød men ville ikke så fik hun bare flaske


  • #17   2. jan 2012 Har ikke læst alle indlæg.
    Herhjemme har det hjulpet at give Nicklas noget at pille ved imens.
    F.eks. En gulerod eller en ske. Så propper han det i munden og ind imellem smutter jeg så en skefuld mad ind.
    Ved Nicklas tror jeg at det er fordi han selv ville spise for da vi begyndte med rugbrød og han selv fik lov gik det meget bedre.


Kommentér på:
Gir snart op ! :(

Annonce