{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

S L
S L
Tilmeldt:
21. aug 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4

Økonomi? {{forumTopicSubject}}

har et spørgsmål ang økonomi når man har født, er klar over jeg får omkring 9000,- efter 12 uge, og at jeg så får 12000,- efter jeg har født, har så et spørgsmål ang hvis jeg nu bor sammen med min kæreste som er under genoptræning fordi han har ødelagt ryggen , har får kun 6000,- lige pt i kontanthjælp, men når han så os bliver forsøger får han så os de 12000,-?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Økonomi?
  • #1   22. aug 2009 Ja .. Han kommer også på forsørger taksten når du har født .. smiley

  • S L
    S L Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #2   22. aug 2009 Okay, tak for svaret.

    Hvad får man ellers af støtte?


  • #3   22. aug 2009 Hmm, I kan få boligsikring!! ...
    Ellers tror jeg ikke der er meget mere og hente, da I jo er 2 forsøgere!! smiley


  • #4   22. aug 2009 Sabine : Hvad kan det være at I ikke kan få det?!!

  • #6   22. aug 2009 Nadia - Hvis man er enlig forsørger vil man som regel få mere i boligsikring end hvis man bor flere voksne på samme adresse!!

  • #8   22. aug 2009 Nej men boligsikring går jo osse efter ens indkomst, og det er klart hvis der er 2 indkomster i en husstand bliver den automatisk mindre, eller at man slet ikk kan få, vi får 400 et eller andet i måneden...
    .. Og når jeg en dag bliver færdiguddannet så kommer vi til at miste den helt fordi så har vi for meget indkomst..


  • #10   22. aug 2009 Nadia : Nej det gør man ikke smiley Hehe!!!
    Hmm, altså I sønderborg kommune betyder det ikk noget, fordi min gamle veninde var på kontanthjælp, og det kom hendes kæreste osse da han blev fyret, og de fik stadig deres boligsikring, ja de fik faktisk lidt mere efter han blev fyret fordi husstanden inkomst blev lavere!!!


  • #12   22. aug 2009 Nadia - Jaaa, det der kommune system er MEGET indviklet...
    Det samme når det gælder job/uddannelse..
    Har en veninde der blev tidligt gravid så hun havde ingen 9 klasse eksamen, den har hun så været igang med, og hun mangler engelsk og tysk, og hun er nu gravid igen, og tænkte at hun lig kunne nå og tage de fag inden hendes barsel starter, men men men, de har ikk råd til at leve af alm SU og hun har et højt SU lån i forvejen og ville ikke tage mere...
    - Så hun går ned og snakker med kommunen om hun kan gå i skole for hendes bistand, men NEJ!!! ..
    Så siger hende på kommunen at hun kun kan komme i arbejde og at de kun vil betale bistand hvis hun bliver sygemeldt og så går i skole, eller hvis hun starter i skole når hendes barsel starter, men så kan hun jo ikk nå det alligevel...
    - Men kan ikk se forskellen på om hun arbejder eller går i skole, så længe hun ikk får SU når hun osse får bistand!! ...


Kommentér på:
Økonomi?

Annonce