{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

økonomi {{forumTopicSubject}}

hej pige i må lige hjælpe mig her
mig og kæresten flytter fra hinanden fordi det ikke fungerer og bo sammen
men men men
er der nogen der kan fortælle mig hvilke tilskud jeg kan få dä jeg nu er enlig forsørger er pt på kontanthjælp og jeg starter på hf til aug så vil gerne høre jeres viden om tilskud ved begge dele

samt er der nogen der vil være så sød og forklare mig hvordan det fungere med børnebidrag fra faren harså vidt jeg kunne læse mig til fundet ud af at man skal søge en fastsættelse af beløbet hos statsforvaltningen men hva skerder så derefter skal faren bare overføre eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  økonomi
  • #1   29. mar 2012 Du kan søge friplads i institution og boligstøtte.. Derud over kan du søge ordinært og ekstra børnetilskud.. Du SKAL være bevilliget disse for at få dobbelt su når du starter på uddannelse.. Du kan oss få alm su lån og forsørger lån, hvis du føler der er behov for det og vil optage lån.. Mht bidraget fra faderen, så kan i vælge enten selv at fastsætte et beløb eller lade statsforvaltningen gøre det.. Hvis i selv ordner det ligger der en "kontrakt" på forvaltningens hjemmeside som i kan udfylde, bare som sikkerhed.. Derefter overfører han bare pengene hver måned..

  • #2   29. mar 2012 hvis nu man får statsforvaltning til og fastsætte beløbet kan vi så ændre på det hvis nu det ikke kan rende rundt for os? altså hvis vi er enige

  • #3   29. mar 2012 Det er jeg faktisk ikke sikker på at i kan.. Men i kan se satserne på deres hjemmeside, og sætte det efter det.. Mener nemlig ikk i kan lave det om uden at havde forvaltningen med ind over det hvis det er dem der har fastsat det.. smiley

  • #4   29. mar 2012 Når du kommer på su til august, kan du som Malena skriver få dobbelt su HVIS du får de andre to tilskud smiley Og ja self su lån og forsørger su lån..

    Ved ikke så meget om det mens du er på kontanthjælp da jeg aldrig har fået det, men der er det vel bare tilskuddene du kan søge om og få? smiley Og så boligstøtte..

    Og ja, det fra faren kan I vælge selv at fastsætte eller få forvaltningen inden over..

    Og er ked af at høre at det ikke fungere for jer, håber det bedste for dig smiley


  • #5   29. mar 2012 åhhh søde det er jeg da helt utroligt ked af og høre..... kan godt nok ikk rigtig hjælpe dig men sikke noget øv...

  • #6   29. mar 2012 du for ikke ekstra af at være på kontanthjælp, ud over det de skriver.

  • #7   29. mar 2012 kanon det er også mere til når jeg kommer på su


  • #8   29. mar 2012 det er en fælles beslutning som vi er rigtigt glad for begge to sådan at vi måske ville kunne få det til og fungere som kæreste og så vi kan være nogle gode og glade forældre

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #9   29. mar 2012 Hvis det "bare" er fordi I ikke kan bo sammen, men stadig vil være kærester er du faktisk ik berettet til en dyt. Da I så vil være samlevende- som man tilsidesætter med samboende.. Jeg ville nok undersøge det lidt nærmere, da du ellers risikere at skulle betale det hele tilbage, pga. Socialt bedrageri...

  • #10   29. mar 2012 moarn det ved jeg godt det er også mere så jeg ved hvordan jeg står hvis vi ikke kan fungere som kærester for vi vil prøve og få det til og fungere men hvis det ike lykkes så lykkes det ikke. men vil da mene jeg stadig er enlig forsørge rhvis han ikke hjælper til økonomisk og hvisvi ikke sover sammen ?? eller hva for det da mig der betaler alt til den bette det eneste han betaler er børnebidrag

  • #11   29. mar 2012 har lige snakket med kommunen de siger vi godt må være kærester så længe han har sit eget sted og er der det meste af tiden og overnatter hos sig selv 2/3 dele af ugen og at vi ikke deler økonomi og at vi sagtens kan være sammen et par gange om ugen uden at det gør noget sådan er det i hvertfald her i randers

  • #12   29. mar 2012 Det er godt at du har ringet til din kommune og forhørt dig synes jeg smiley For du er jo nemlig "enlig" forsørger når I ikke bor sammen og ikke har økonomi sammen.. smiley

    Men kommuner ser lidt forskelligt på det, har jeg hørt.. Så hvis Randers siger det til dig så er det jo sådan det er smiley


Kommentér på:
økonomi

Annonce