{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.161 visninger | Oprettet:

Vægt 9 måneder {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg sidder lige og bliver lidt bekymret for om min datter vejer nok. Hun bliver 9 måneder her den 6 sep, og vejer 7,5 kg. Da hun blev vejet hos SP for næsten 2 måneder siden vejede hun 7,2. Så det er jo ikke så meget hun har taget på i den tid. Hun har haft lidt bøvl med maven (vist pga tænder), så har ikke haft den største appetit. Skal jeg være bekymret for hendes vægt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægt 9 måneder
  • #1   29. aug 2009 Hmm.. ved ikk om hun er lille men her er data'ene på nadja da hun var 8 måneder gammel.. D. 6/7-09 : ca. 8 måneder gammel : Vægt : 9,4 kg ...

Og om du skal være bekymret... hmm.. hvis du er det så vil jeg da søge lægens råd og vejledning hvis det er...

• #2   29. aug 2009 Sagde sp ikke noget til det ? for så tror jeg ikke du skal være bekymret smiley Hvis hun følger sin egen kurve burde det jo ikke betyde det store .. Hvor lang er hun ?

• #3   29. aug 2009 Christina vejede 9,8kg da hun var 8mdr..

• #4   29. aug 2009 <magnus er 5½måned og vejer 9,6kg - og er 71cm, men alle børn er jo så forskellige, nogle små, andre store , ..

• #5   29. aug 2009 Tak for jeres svar smiley Sp kommer på mandag, så der regner jeg med at jeg får at vide hvad hun synes. Men hun har egentlig altid været en lille pige, og har fulgt sin egen vægtkurve fint indtil videre, men synes bare det er meget lidt kun at have taget 300g på, på små 2 måneder. Sidst vi var ved sp var hun 68 cm lang.

• #6   29. aug 2009 så passer hendes størrelse sikekrt meget godr (: hvis hun altid har været lidt lille smiley - det bliver spændende mandag smiley

• #9   29. aug 2009 Caroline er 5 mdr den 8 september og for 3 uger siden vejede hun 7 kg :0)

• #10   29. aug 2009 Frederic er vokset 8 cm og 'kun taget' 900 g. på 4 mdr. Han blev målt af sp ved 8 mdr. (hendes sidste besøg) Han bliver 1 år her på torsdag.

8 mdr 75 cm og 9 kg (sp)
    1 år 83 cm og 9,9 kg (1 års undersøgelsen)

• #11   29. aug 2009 så længe hun følger sin egen kurve og ellers er sund og rask, så skal du ikke bekymre dig....

Har selv gået og været skide bekymret siden sp var her for aller sidste gang ved 8 mdr. For han vokser som ukrudt i højden og hans vægt har stået stille i 3 lange mdr. (9-10 og 11 mdr) på 9,5 kg.

Kan stadig sætte tommelfingerne og langefingrerne sammen og nå rundt om hans talje... Men skidt han er sund og rask.

• #12   29. aug 2009 Linda B : Tak for det, det hjælper lidt at vide at jeg ikke er den eneste med det problem. Synes også at så længe hun virker glad og sund, at så burde det ikke gøre så meget, men kan bare ikke helt lade være med at bekymre mig alligevel. Ved ikke om det måske også kan have noget at gøre med at hun er begyndt at kravle? Og så samtidig med at hun ikke har den største appetit, pga lidt ondt maven (skyldes tænderne).

• #13   30. aug 2009 Lene K....
    At bekymre sig er jo en god og sund ting, og en helt naturlig reaktion. Vi begyndte også i dp da han var 8 mdr. Og de siger at de der godt kan gå lidt i stå med det hele, da der sker så mange nye ting og indtryk. Han beyndte at kravle da han var 10 mdr.
    Frederic er en af dem de kalder; 'spise for at overleve'. Det er 80 % af tiden et marridt at få mad i ham. Han sytter det ud hvis man hjælper ham, slår ske eller gaffel væk, vender ryggen til i højstolen, græder hjerteskærende med tårrer mm. ret frustrerende for mig som mor, faren tager det lidt lettere.
    Man ved jo at tvang er det værste og giver dem et negativt syn på mad.

Lufted min bekymring hos lægen i torsdags til 1 års undersøgelsen og spurgte om han også var lidt bagefter pga af hans indlæggelser, hendes svar fjerned alle tanker og bekymring. Han er lige så fin som han er, han er motorisk og fysisk som en 1 årig. en meget slank dreng, og at det med at spise nok skulle blive bedre og ikke skulle bekymre mig sådan.

• #14   30. aug 2009 Da Villads var 9 mdr vejede han 10,5 og målte 78 cm.

men alle børn er jo forskellige :o)

Kommentér på:
Vægt 9 måneder

Annonce