{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Sviger familien ? {{forumTopicSubject}}

Kunne ikk finde en passen overskrift,

Men vi skal hjem til mine svigerforældre i weekenden, og de tager ikk så let på tingene, Min kæreste og jeg har været på vej til at blive forældre en gang tidligere, hun fik en abort i uge 8, hendes mor var flink og hjælpsom og alt det der, men bestemt ikk positiv, hun snakkede for sin syge moster om den abort, men i sidste ende var det min kæreste selv der valgte det fordi hende mor er god til skræk scenarier,

Imorgen Lørdag skal vi hjem og overbringe dem "nyheden" Men der er sket meget siden sidst, hendes mor er startet på anti depressiv medicin, og har det rigtig dårligt, og hendes Far begynder og Stamme hver gang vi skal snakke alvorligt, (har snakket hus med ham) og stammeriet er en sygdom.

Vi aner ikk hvordan vi skal sige det mest skånsomt, Så< min kæreste har den ide, hun har købt et sæt baby sokker med tilhørende vanter, meget sødt og meget lille, Jeg har rammet scanningsbilledet ind til hende, Så får de ligesom et prej om at den her gang mener vi det uanset hva hun mener,

og ikk nok med det, Min gamle udlejer / reservemorfar skal begraves lørdag kl 13, og han betød rigtig meget for os begge, han betød sku mere end mine rigtige bedste forældre, Så der er sikkert nok også noget der kan trykke os lidt,

Hva skal vi gøre i den situation, jeg er monster nervøs for hendes mors reaktion, og at jeg samtidig ikk kan forstå hva min svigerfar fordi han stammer virkelig så det er helt uforståeligt,

Mvh Daniel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sviger familien ?
  • #1   2. okt 2009 Det lyder som en go ide med billedet og sokkerne.. Så er det jo bare at ta den derfra.. Lad vær med at hidse jer for meget op hvis de blir sure, men forklar at det er jeres valg og at i har det godt med det og håber de vil komme til at glæde sig ligeså meget til den lille ny som i selv gør...

  • #2   2. okt 2009 Det lyder som en rigtig god ide, den måde i her tænkt jer og gøre det på. Tror i skal lade være med og tænke så meget over deres reaktion, selvfølgelig ønsker man at de skal blive glade. Men det er jo jeres liv og i har taget den beslutning om at det er det rigtige for jer, så er det sådan. Det er jeres liv ikke deres, husk det.
    Gør mig ondt og høre det med din reservemorfar, og man skal ha lov til og sørge over de mennesker der betyder noget for en.
    Krydser fingre for at det nok skal gå :o)

    Knus Maria


  • #3   2. okt 2009 Hej Daniel.

    Jeg skal lige forstå det rigtigt. Din svigermor, snakkede hun for sin syge moster fordi hun ville have at i fik en abort eller fordi hun gerne ville have at i skulle beholde barnet?



  • #4   2. okt 2009 Hun pressede min kæreste ud i en abort, Vi havde ellers besluttet for at beholde det dengang..

    Så den med billedet og sokkerne falder i god jord hos jer, Min kæreste er virkelig nervøs, hun har de vildeste billeder inde i hovedet, om at vi bliver smidt ud og at de ikk gider ha noget med hende og gøre,

    det skal jo lige siges at vi begge får førtidspension, og at diverse mennesker har tvivlet på vores evner som forældre, Men der er styr på al den slags, så det er ikk noget problem, og det har vi papir med på også,

    Jeg frygter og forventer desværre det værste, det er derfor de ikk ved noget endnu, Min far, han har fortalt det til alle på sin virksomhed at han skal være bedstefar, og han kommer hjem fra sverige til terminen, og min mor har ikk vænnet sig til tanken endnu, hun tager det ikk så tungt, hun er egentlig ligeglad, ..


  • #5   2. okt 2009 Så har jeg liges læst igen og set de svar du har fået, og kan forstå at din svigermor nok ikke bliver glad på hverken jeres eller egne vegne over at der kommer et lille nyt medlem af familien. Alderførst "hvem bliver ikke glad for at skulle være bedsteforældre"??? Det syntes jeg godt nok er rigtig synd for både dig og din kæreste, for normalt er det jo en nyhed der får bedsteforælrene til at springe rundt i stuen af bare lykke!!
    Jeres ide med små sokker og vanter, og scanningsbilledet i en ramme, er en rigtig rigtig sød ide, og normalt ville det jo frembringe stor glæde at få nyheden på sådan en sød måde.
    Men men men.. Hvis i på forhånd ved at der vil være sure miner, og at din svigermor igen vil prøve at få din kæreste til at få en abort, hvad så med slet ikke at fortælle dem noget til i er 12 uger henne, og hun slet ikke har noget at skulle have sagt? Så kan hun stampe i gulvet alt hvad hun vil, og i kan stille og roligt fortælle hende at i glæder jer enormt meget til at blive forældre, og om hun/de vil tage del i glæden eller ej, det må ærlig talt være op til dem selv. Så kan i også stille og roligt få overstået begravelsen, som jeg kan høre kommer til at tage rigtig hårdt på jer begge, og så har i nok ikke det store overskud at tærre på hvis din svigermor skulle male fanden på væggen endnu engang.

    Mvh Rebecca


  • #6   2. okt 2009 Må jeg have lov at spørge hvorfor folk tvivler eller har tvivlet på jeres evner som forældre?

  • #7   2. okt 2009 Jeg ville nok også vente til efter uge 12 men altså på den anden side deres mening er jo ligegyldigt når i har truffet jeres beslutning smiley

    Synes det er en sød måde at fortælle det så må de være idioter det skal i ikke lade jer gå på af smiley


  • #8   2. okt 2009 Vi er førtidspensionister, Derfor har de tvivlet, jeg har haft en dårlig barndom, vokset op med tæsk fra 4års alderen til jeg blir konfirmeret, da jeg slår igen ryger på de såkaldte tvindskoler, og min kæreste var uden ilt i 2 minutter pga navlestrengen, Så de mener hun har en meget lile hjerneskade, Men vi fungerer 100% Som alle andre, .. vi er begge elskelige, og glade, og hverken ryger eller drikker og tager stoffer, vi har bare lidt dårlig fortid i bagagen, Hvis vi venter til uge 12 blir det midt i hendes bedste forældres diamant bryllup., det vil vi gerne skåne dem for, og vi har ikke lyst til at sige det i telefonen,

  • #9   2. okt 2009 Hmm det lyder jo ikke som om de har berettiget grund til bekymring her. Hvis i er nød til at fortælle det nu, så syntes jeg at i må være forberedt på det værste og håbe på det bedste.
    Det er jeres barn, og jeres beslutning, og i ser en fantastisk tid i møde.
    Om de vil deltage positivt som bedsteforældre eller ej, syntes jeg i skal fortælle dem at det er op til dem selv, men hvis de kun har negative holdninger, så kan de jo være så venlig at holde dem for sig selv, for det ændrer ikke på jeres beslutning.

    Held og lykke, det lyder som om i kunne få brug for det:)


  • #10   2. okt 2009 Diamant bryllupede synes jeg ellers kunne være en god anledning - af 2 grunde.

    En KANON gave til parret som skal være OLDEforældre samt det KAN måske holde hendes forældre fra at lave en scene...

    Jeg ville helt klart vente, også fordi at man faktisk kan fremtvinge en abort, ved for meget stress...

    Undskyld mig men (og jeg ved godt det er hårdt sagt) skid dog på dem, hvis de ikke har lyst til at deltage i jeres glæde og nyde jeres graviditet... Men hold dog på at de skal komme og se den lille og se så om de ikke ændre menning... - Jeg synes du skal holde din dejlige kæreste og kommende barn fra UNØDVENDIG stress og ubehagelige situationer...

    Held og lykke -


  • #11   2. okt 2009 Lisbeth Sådan har jeg også tænkt, Men den går altså ikk, så laver de bare scenen på et andet tidspunkt, det er bedre og ha rene linier inden den fest,

  • #12   2. okt 2009 ja da , et billede i ramme, en sut eller 2 (evt en i pige farve og en i drengefarve og så en neutral body (: `? det kunne da være så fint altså..

    Held og lykke med det, sikke en svigermor!! blæs hende et stykke, det havde jeg gjort, om så det var miin egen mor .


  • #13   2. okt 2009 Jeg kan ikk rigtig blæse min svigermor et stykke, hun er jo til daglig rigtig sød
    og det er hendes reaktion overfor hendes datter der bekymrer mig,


  • #14   2. okt 2009 jeg siger at det var hvad jeg havde gjort... hun burde støtte jer i jeres valg gennem livet

  • #15   2. okt 2009 ja det burde hun, men jeg skal nok skrive hendes reaktion herinde, ...

  • #16   2. okt 2009 den venter vi spændt på (: jeg håber at hun tager det pænt denne gang , ellers må i jo for pokker ligge hende på køl, fryse hende ude en tid ? så hun forstår at det er jeres valg og ikke hendes igen .?

  • #17   3. okt 2009 Jeg tror, at jo mindre nervøse I virker, og jo mere glade I er for situationen, jo nemmere er det for dem at være glade med jer.

    Altså, sådan ville de fleste forældre reagere. Ved selvfølgelig ikke om det er et særligt vanskeligt tilfælde du har med at gøre. Men tag det med oprejst pande, når de har vænnet sig til tanken, bliver de sikkert glade, det er jo trods alt deres barnebarn.


Kommentér på:
Sviger familien ?

Annonce