{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Dagpleje {{forumTopicSubject}}

Skal lige af med lidt galde...

Vi fik brev i lørdags om dagplejeplads til Nicoline. Det var også super indtil jeg opdagede at der stod at dagplejemoderen først åbnede kl. 7.15...
Hvad fanden kan jeg bruge det til når jeg skal møde kl. 7?

Jeg har tidligere skrevet frem og tilbage med hende der skal fordele pladserne og der spurgte hun hvad vores behov var og der sagde jeg jo at jeg skulle kunne aflevere mellem 6.30-6.45 for at kunne nå på arbejde.

Har så snakket med hende i dag og det kan hun da godt se men hun har ikke andre muligheder... Hvad fanden skal jeg så bruge pasningsgaranti til??? Nu vil hun se hvad hun kan trylle frem.

Jeg fatter bare ikke hvorfor vi som forældre skal søge så tidligt (inden barnet er 8 uger) og så er det okay at man først får svar en måned før barnet skal starte...

Ved ikke lige hvad jeg vil med det her men jeg kom da af med lidt aggresioner...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagpleje
  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #2   12. okt 2009 har du ikke overvejet privat dagpleje?
    Da de tit og ofte er mere felxibel i åbningstiderne.


  • #3   12. okt 2009 Ja lige præcis. Jeg syntes bare at det er ufattleigt at der skal gå så lang tid før man får besked... Der er jo ikke rigtig tid til at finde en løsning når der er sket en fejl...

  • #4   12. okt 2009 Ja, vi har overvejet en privat dagpleje men har ikke kunnet finde nogen heromkring...
    Problemet er jo selvfølgelig hvis hun så er syg osv.


  • #5   12. okt 2009 Vi har valgt privat dagpleje når hun engang skal starte... Men her er der altid mega meget plads... der er en som kun har 2 børn og 2 er blevet fyret pr. 1 aug 09...

  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #6   12. okt 2009 jeg er selv privat dagplejer, og vi i mit område har lavet en gæsteliste, hvor forældrene kan ringe rundt til de forskellige dagplejere omkring en gæsteplads. Det kan også være at de har lavet sådan en liste i dit område?


  • #7   12. okt 2009 Jeg turde personligt ikke at satse på en privat dagplejer, men det er måke fordi min søster har været mega uheldig med hendes.

  • #8   12. okt 2009 Jeg har svigerforældre som er pensionister... og som bor tæt på...

    Og så koster en privat her ca 1700 og en kommunal koster 2600 kr ca... Så vil vi heller ligge lidt til side og så holde en selv betalt fri dag ind imellem...


  • #9   12. okt 2009 kunne se du havde skrevet man skulle søge inden barnet var 8 uger.. Er det rigtigt?? ikke fordi jeg ikke tror på dig synes bare det er tidligt.. vi skal selv først til at finde ud næsten alt omkring baby...

  • #12   12. okt 2009 Da i søgte om en plads, satte du så ikke kryds i hvilket modul der passede til jer?

    Vi er i modul 2 hvor de åbner 6.30


  • #13   12. okt 2009 Ja, i Favrskov kommune skal vi ansøge inden barnet er 8 uger.

    Jeg har kigget på nettet men kan ikke finde nogen privat dagplejere i vores område og som Ina skriver er jeg nok også lidt træt af at vælge en privat. Jeg ville være super træt af hvis hun tit er syg osv. Jeg vil ikke trække på bedsteforældre for meget for det skal ikke blive en hverdag på nogen måder at blive passet af dem...

    Jeg har ikke kontaktet dagplejeren men ja, det kunne jeg selvfølgelig prøve. Hun har dog ferie i denne uge så det kan først blive i næste uge og jeg håber da godt nok at jeg har hørt fra kommunen inden ellers tror jeg ikke det bliver et venligt opkald hun får fra mig.


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #14   12. okt 2009 er bange for at du ikke skla sætte dine forhåbninger op efter at hun er villig til at åbne tidligere. For gør hun det for dig skal hun gøre det for alle. Og det plejer kommunen bestemt ikke at gå med til, for det vil de også finde ud i sidste ende.
    Men prøv, ellers må du jo sige ja til den plads og sige du forsat vil være på venteliste til en med det tidspunkt du ska bruge.


  • #15   12. okt 2009 ved os skulle vi først søge 3 måneder før vi skulle bruge pladsen

  • #16   12. okt 2009 Jeg har også bestemt mig for at jeg, hvis de ikke finder et andet sted inden 1/12 så må hun starte der og så må jeg tage min ferei indtil hun kan komme ind et andet sted... Der er jo ikke andet for...

  • #17   13. okt 2009 Jeg er selv dagplejer og da jeg startede fik jeg lavet mine åbningstider efter de børn der startede dengang, de er så siden hen blevet ændret alle dagene fordi mine forældre havde andre behov og så var jeg jo fleksibel og gik ind og ændrede dem allesammen..
    Men det kan selvfølgelig kun lade sig gøre hvis de andre forældre er med på den.
    Jeg tænker at når hun åbner så sent så er det fordi der er et barn der er der meget længe om eftermiddagen, men det er da værd at høre om det kan ændres, det er jo ikke sikkert de forældre der havde behov for den åbningstid er inde i hendes system længere :o)
    Håber i finder ud af noget :o)


  • #18   13. okt 2009 Jeg regner med at når hun kommer tilbage fra ferie på mandag må jeg prøve at ringe og hører om det er rigtigt at hun først åbner kl. 7.15 og i så fald må kommunen rubbe neglene og finde en anden.
    Vi har godt snakket om, at det nok er derfor at hun åbner så sent...
    Nu ser vi når hun åbner efter ferien


  • Nanna H
    Nanna H Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #19   13. okt 2009 Du skal bare blive ved med at holde på at du skal have en dp som åbner 6.30. Jeg tror jeg har snakket med dagplejekontoret ca. 2 gange om ugen. Og fik af vide der ikke var nogen ledige... Fedt, hva gør man så... Så snakkede jeg med en 3-4 forskellige og nu var der pludselig en plads, hvis dp var raskmeldt. Jeg ringede derind i torsdags, da min søn sku starte nu her og sørme jo hun var startet op igen, det havde de bare lige "glemt" at informere mig om...hmm... Så vi var oppe og besøge hende huhej i torsdag, skrev papir under fredag og han startede så i går... Hun er heldigvis en rigtig rigtig sød dp. Men jeg synes godt nok de blir nød til at tage sig lidt sammen, derinde på det dg-kontor.... Sku os lige af med lidt =)

  • #20   13. okt 2009 Nanna---> Ja, det virker godt nok sløvt... Jeg ringer til dp på mandag hvis jeg ikke har hørt noget... Hvis det er rigtigt at hun først åbner 7.15 så kimer jeg kommunen ned indtil de fatter at de skal finde en anden

  • #21   13. okt 2009 Du kan også finde en der åbner kl. 6.00 (modul 1) og så aflevere barnet lidt senere, modul 2 og modul 3 er dem de fleste gerne vil have

  • #22   13. okt 2009 Vi har ikke moduler herude på bøhlandet...

  • #23   13. okt 2009 lotte - det har ikke noget at gøre med bøhlandet eller ej smiley Selv de byer der ligger på bøhlandet heromkring går under modulerne

  • #24   13. okt 2009 Nå okay... Det troede jeg bare ikke... Vi har det ikke i Favrskov kommune... Desværre

  • #25   16. okt 2009 Vi har valgt en dagpleje vi kan lide og som vi har det godt med... jeg kan ikke engang huske hvornår hun har åben...

    Hun er bare så sød, men jeg har altså heller ikke fundet hende på nettet, men gemmen venners venner... Jeg søgte også på nettet, men gav faktisk næsten op... men så hørte jeg at hun kunn tage en...


Kommentér på:
Dagpleje

Annonce