{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Besøg i dagplejen {{forumTopicSubject}}

Hej Tøser.
I morgen skal vi op og besøge Nicolines dagplejemor. Hun skal først starte d. 1/12 men jeg er super spændt på at komme op og møde hende. Har snakket telefonen med hende og hun virker bare super sød.

Jeg er ved at skrive lidt spørgsmål ned til hende men har i nogen ideer til hvad jeg skal huske at spørge om?

Indtil videre har jeg:
---Hvad skal vi selv medbringe?
---Må barnevognen blive i løbet af ugen og kan den stå under tag?
--- Hvordan ser en typisk dag ud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besøg i dagplejen
  • #1   22. okt 2009 Hvad med mad ?

• Tori
    Tori Hjælpe-administrator

Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #3   22. okt 2009 hvordan vil daglig dagen være?
    vil hun tage hensyn til dit barns behov for forskellige soverytmer?
    hvad tilbyder hun af mad og drikke?

Det er i hvert fald nogle af de spørgsmål som de forældre jeg har haft til samtale, har spurgt om.

• #4   22. okt 2009 Lene og Victorias mor--->Ja, det med maden havde jeg glemt...
    Tania---> Ja det bliver super spændende. Ja, jeg tror også at det kommer af sig selv men er bange for at glemme at spørge når der garanteret sker en masse omkring os og ikke mindst Nicoline. Er mega spændt på hvordan hun reagere...

• #7   22. okt 2009 Jeg kender åbningstiderne for fik først en dagplejemor som først åbnede kl. 7.15 og jeg skal møde kl. 7 så jeg var meget obs på hende hers åbningstider...=)

Det med Nicolines rutiner må jeg lige være obs på men Nicoline er meget fleksibel med hvil så længe der sker noget for hende...

• #8   22. okt 2009 jeg ville også spørge om hvor tit hun er i legestue/blandt andre dagplejer, jeg ville bede om deres virksomhedsplan/læreplan som dagplejer jo også skal lave og så spørge om hvordan hun rent pædagogisk vil stimulerer børnene indenfor de 6 udviklingstemaer...

• #9   22. okt 2009 alle instutioner og dagplejer arbejder pædagogisk ud fra noget som kaldes lærerplaner. det er et krav fra regeringen for en del år tilbage, som skulle højne kvaliteten rent pædagogisk. lærerplanerne er kort fortalt inddelt i seks udviklingstemaer: personlig kompetence, social kompetence, natur, motorisk, kulturel og sprog. alle skal arbejde og udvikle børn inden for alle området - selvfølgelig på barnets niveau. du kan læse meget mere om det på nettet.
    Så det er ikke kun de besale behov eller omsorgen man kan kræve i institutioner og dagplejer..

• #10   22. okt 2009 Sofiesmor---> Jeg vil nødig virke dømmende overfor hende men ja, det ville da være dejligt hvis vi kom ind på det. Men forstår du mig mht, at virke dømmende. Tror nemt det kan komme til at lyde som om jeg tvivler på hendes evner til at passe min datter...

Nogen der ved om man kan få en børnemiljøvurdering over netop den ene dagplejer eller om man kun kan se den offentlige som er et sammendrag fra hele kommunen???

• #11   22. okt 2009 Sofiesmor---> Jeg slettede lige mit tidligere indlæg og undersøgte det selv men tak alligevel... =)

• #12   22. okt 2009 jeg tror hun ville blive glad for at der er en forældre som også interesserer sig for det pædagogiske arbejde og ikke kun rå-pasningen. ved ikke med dagplejer, men alle institutioner skal i hvert fald lave deres egen børnemiljøvurdering

Kommentér på:
Besøg i dagplejen

Annonce