{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

sove i vores seng {{forumTopicSubject}}

Ja det der med at ungerne sover i forældrens seng... Syntes tit folk er delt i to..

Der er den som har lært deres babyer at sove i egen seng i en tidlig alder fordi så slipper de for at tage kæmpen senere..

Også er der dem som har deres børn i sengen til de er måske over 1 år, dem er jeg så en af ! Jeg føler tit at man bliver sat i bås og der bliver set skævt til os bare fordi vi vælger at lade børne sove hos os.

Ja det lyder måske dumt men jeg ser os mennesker som dyr i sådan en sammenhæng.. altså en dyre mor sover da også sammen med sin unge.. den passer på den i hulen/reden og den fodre den (som vi feks ammer) og den giver ungen en masse tryghed.
Jeg ved godt at det ikke bliver nemt når david skal i egen seng (projektet er startet) men jeg fortryder da ingenting.
Det er da ikke noget mere dejligt end at ligge og kigge på ens lille pus, stryge ham på håret og kysse ham på kinden og fortællte ham at mor og far elsker ham højt. Også kunne ligge sig ned og putte med ham.. Og at der i løbet af natten er en der lige siger en lyd for at se om vi stadig er der også rækker en hånd ud og mærker efter også sover vidrere..

Jeg syntes dem som ligger deres små pus i egen seng fra de er et par måneder går glip af så meget !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sove i vores seng
  • #1   13. dec 2009 jeg sys det er helt op til en selv hvordan man gør, min datter sov sammen med mig til hun var 3½ mdr. gammel så kom hun i sin egen seng men lige op og ned af min, så jeg kunne høre hende trække vejret og hun kunne høre mig, da hun var 1 år. fik hun sit eget værelse eller det har hun altid haft men jeg brugte det kun til at skifte tøj og ble.

    nu er hun 3 år, og hver fredag er det hygge dag her hjemme og så sovver hun også hos os, til vores hyggeaftner.

    men alle er forskellige hvordan man gør, og heldigvis for det da smiley

    jeg sys alle metoder er gode det er jo forældrene der vælger det selv, og hvis ikke forældrene er trykke ved barnet sover på eget værelse hvordan skal man så kunne overbevise et barn om det er oki og der sker intet?

    selv sov jeg hos min mor til jeg var 12½ år. og havde nok sovet inde hos hende længere hvis ikke det var fordi hun fik en kæreste. smiley


  • #2   13. dec 2009 jeg har heller aldrig forstået at familiens allemindste medlemmer skal ligge alene mens vi voksne ligger og hygger os sammen - og ja jeg er en af dem der går ind for co-sleeping.
    det føles helt naturligt for mig og heldigvis også for min mand at vores børn har sovet hos os, delvis i egen seng delvis i "smørhul".

    mine piger på 14 og 17 år kommer såmænd stadig ind om morgnen, ind i mellem og putter hos deres mor og far og syntes det er såååå hyggeligt , mors dyne er altid den bedste........



  • #3   13. dec 2009 jeg har intet imod at nogen har børnene i sengen, men jeg bryder mig ikke selv om det, ikke fordi jeg ikke vil have min søn tæt på mig, og jeg er ikke bange for at lægge mig på ham, men jeg er nok lidt egoistisk på det område, for jeg sover bare ikke ordentligt selv hvis jeg har et lille barn ved min side, jeg tænker hele tiden på hver eneste lille bevægelse jeg gør, fordi jeg jo kan komme til at vække ham, og så er der det med når han skal puttes, hvad gør jeg så??? vi går jo ikke i seng kl 19 hver aften og jeg tør ikke længere bare lade ham ligge i sengen alene, hvis han nu vælger at ligge og fjolle rundt, og falder ned eller sådan noget...

  • #4   13. dec 2009 Emily sov med mig til hun var 1½ år.. Så sov hun i egen seng til hun var 2 år.. Så var hun tilbage hos mor igen fordi jeg ikke magtede kampen.

    Siden hun var 2½ har hun sovet i egen seng igen.

    Nu sover hun hos mig i weekenderne (de sidste 2-3 mdr) og det er en aftale vi har. Vi er næsten altid hos min mor hver fredag-lørdag hvor vi er nødt til at sove sammen, og så er det bare blevet en vane.
    Men hun ved godt at mandag er det i egen seng, fordi hun skal i børnehave smiley Så det er skønt. Jeg nyder at sove med hende.


  • #5   13. dec 2009 victor sov også hos os til han var 1 år og sys ik det var så svært igen at få ham til at sove selv. freja sover også hos os nu og hvis ik det var fordi min mand ik sys det er så hyggeligt som jeg gør, så lå vi der alle 4 smiley sys det er dejligt når vi allesammen ligger og putter og selvom han er kommet på eget værelse så sover han stadig hos os nogle gange smiley

  • #6   13. dec 2009 Ja, jeg er så en af dem der bare ikk kunne ha sit barn i soveværelset.. Men der er mange ting der spiller ind der.. (Har ikk lige lyst til at uddybe det her hvor alle kan se det..) Så han kom på eget værelse da han var ca 1 måned gammel.. Det har bare fungeret fint.. Men nu når jeg har lyst til at ha ham liggende hos mig, så vil han bare ikk.. Han vil kun når han er syg.. smiley Jeg er da glad nok for at han kan sove selv, for så kan vi oss ha voksen tid i soveværelset, men er da ked af han ikk vil sove hos mig engang imellem..

  • #7   13. dec 2009 Åh hvor er jeg glad for at hører at der findes flere at "min slags" som bare syntes det er pisse hyggelig med ungerne i sengen.
    Jeg ved da godt de síger man skal passe på man ikke ligger sin ovenpå dem eller de bliver kvalt i dynen.. Selvfølgelig skal man passe på.
    Vi går heller ikke i seng kl 7 selv men så ligger ´jeg og ammer david og er der til han sover.. Så sætter jeg vores baby overvågning på og kan så se ham oven på. Plus vi har lavet en plade så han ikke kan ryge ud i min side af sengen.


  • #8   13. dec 2009 Jeg har det samme svar som "Malene Aka *miniovnen*"

  • #9   13. dec 2009 "voksenaktiviteter" kan foregå ret mane andre steder og tider end i soveværelset - hvor der er lyst og vilje er der en vej.

    og voksentid i form af fred og ro i sofaen til tv , eksistere alligevel ikke i vores hus med 2-3 teenager -så jer der har voksentid - NYD DEt smiley


  • #12   13. dec 2009 Synes samsovning er fedt det har bare aldrig fungeret for os og derfor sover Sigrid i tremmesengen 50 cm fra mig smiley

  • #13   14. dec 2009 Tiffanie har sovet i sing egen vugge fra vi kome fra sygehuset,, da hun var 3 mdr og måtte sove igennem uden mad kom hun i sin tremmeseng på eget værelse.
    Det er først da hun blev ca1½ år hun begyndte at sove hos mig.
    og gør stadig,, men ligeså meget i sin egen seng, hun bestemmer selv hvor hun vil sove og det fungere fint for os=)


  • #14   14. dec 2009 jeg kan ikke have mit barn i soveværelset, og kan slet ikke se hvordan jeg skulle kunne have "hygge" med kæresten når jeg har et barn i min seng..
    Og jeg er ikke en af dem der gider gøre det alle mulige andre steder konstant...

    Min datter sov i vores seng den første måned, så kom hun over i liften som stod i vuggen lige ved siden af mig, og kom over til mig hvis hun ikke kunne falde til ro.
    Da hun var 4 måneder kom hun på eget værelse, og nu har jeg et barn der sover endnu bedre end tidligere...

    I dag er hun 2 år, og har sovet 1 gang ved mig siden hun kom på eget værelse, fordi hun ikke kunne falde til ro, og jeg ikk orkede kampen...
    Og vi sov begge godt den nat, men aftenen efter gik hun selv på hendes værelse og sagde nat nat..
    ergo vil hun ikke sove ved mig, udover i sådan et tilfælde, og det passer mig fint..

    Der er kun 2 personer der sover i min seng til hverdag, og det er kæresten og jeg.
    Et kommende barn kommer til at gå igennem den samme rutine, for det passer på vores liv...


Kommentér på:
sove i vores seng

Annonce