{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

forældremyndighed/samvær!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har søgt den fulde forældremyndighed da min søns far ikke kan tage ansvaret for ham, så jeg ville høre om der var nogen sam havde været igennem det samme??

Samtidig har jeg bedt dem om at fast sætte samværet mellem dem, da han har set ham hos mig men brudt flere af vores aftaler herhjemme og hos lægen.. Da han lige pludselig har fundet noget mere intr, som han heller ville..
Når han så har været kommet har han begyndt diskutioner med mig, så Nick bliver helt ulykkelig og er det resten af dagen..

Jeg ringede og snakkede med amtet og de råede mig til at stoppe samværet til vi kom derind og det har jeg så gjord.. men nu vil han have at samværet skal være hos hans forældre, for så kan han bare tage derud og se ham..
Kan det virkelig være rigtigt at han skal derud?? Han har en datter på 4 år som indtil nu har været derude hver anden weekend.. Men er nu hos hendes far, når han ellers magter hende..

Jeg snakker sjældent med ham, men når han så skriver svare jeg.. Problemet er bare han kun skriver for at genere mig og aldrig for at høre om Nick har det godt eller om Nick i det hele taget..

Håber at høre fra nogen!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forældremyndighed/samvær!!
  • #1   19. dec 2009 Jeg lytter lige med..

    Da jeg kontaktet statsamtet fik jeg den besked at så længe han ikke drikker, er voldig eller tager stoffer kan jeg ikke få den fulde forældre myndighed.. trods han smed mig ud da jeg blev gravid og har stort set ikke har set david..


  • #2   19. dec 2009 Han har så haft et stort narko misbrug og stoppede da vi mødte hinanden.. Og sidst jeg så ham gik han og smådrak.. Men ikke noget vildt, forstå mig ret.
    Har du så selv været i amtet?? Og hvor gammel er din søn??


  • #3   19. dec 2009 Jeg har ikke været i møde kun været inde og snakket med dem. Og han er et år nu. Og han har set ham sidst da han var 6 måneder fordi han blev inviteret.. ellers kun set ham hvis vi har mødt hinanden når vi feks er ude at handle.

    Men husk at skriv alt op med de aftaler han ikke overholder


  • #4   19. dec 2009 jamen det har jeg osse gjord og har osse sendt en udtagelse fra Nicks sundhedsplejske med papirne..

  • #5   19. dec 2009 Jeg regner også med at søge på et tidspunkt.. men jo længere tid der går hvor han ikke ser ham jo bedre står jeg stillet

  • #6   19. dec 2009 Jamen jeg ville godt vide lidt om hvordan det forgår og hvad man skal forvente.. For ved kun det man kan læse sig til og vil godt være lidt forberedt, hvis du for står hvad jeg mener..


  • #7   19. dec 2009 Og den ene eller den anden vej?? Hvad mener du med det??

  • #8   19. dec 2009 Okay.. Men nu har han jo ikke set Nick i 1 mdr tid og ved ikke hvor længe der kommer til at gå.. Skal lige siges at Nick kun er 4 mdr.
    Nick far får pt psykose medicin og anti deprisiv medicin, så han sover det meste af dagen og kan ikke vøgne medmindre han vågner af sig selv.. Plus han er ADHD..
    Så han bliver hurtig higsig og har han os gjord på Nick, fordi han tissede på ham..


  • #9   19. dec 2009 Da jeg var gravid f.eks drak hans sig rimelig fuld og smadderet vores for rude på bilen mens vi kørte, det ente med hans far måtte få ham anhold, fordi han var bange for ham..

  • #10   19. dec 2009 Nej det vil han nemlig ikk, derfor jeg har skrevet til amtet.. Men vi skal til et møde først.. ved du hvad der kommer til at ske til det møde??

  • #11   20. dec 2009 Okay.. Også bliver vi sendt videre til retten derfra?? Og skal samværet os besluttes i retten??

  • #12   20. dec 2009 okay.. hvordan kan det være hun mistede den hvis jeg må spørge??

  • #13   20. dec 2009 Nicks far er erklaret uejnet til at arb, begrund af hans medicin.. så han er blevet førtidspensionist..

  • #14   20. dec 2009 Nu ved jeg godt det ikke er det samme.

    Men kæresten har to små børn på 2 og 3 år, hans eks altså moren prøve i maj måned at tage sit eget liv, vi havde heldigvis ungerne på weekend. vi nægtet at aflevere dem igen før vi havde været i statsamtet. Og de skulle til et møde da vi havde søgt om at ungerne skulle bo hos os men stadig delt forældre myndigheden. Og på mødet snakker de frem og tilbage og amtet er ikke i tvivl om hvor de unger skal bo. Så der blev ingen besøg men afgørelse med det samme


  • #15   20. dec 2009 Okay.. Så det er altså ikke altid man ender i retten.. Troede bare at han skulle i retten lige meget hvad..
    Det var ikke moren der gik med til det i amtet??


  • #16   20. dec 2009 gud hvor forfærdeligt.. Nick har så boet hos mig siden han blev født, gik fra min eks da jeg var 5 måneder henne.. Begrund af blandt andet hans temperament.. Håber virkelig din søster får hendes søn tilbage.. men forstår ikke hvis drenges adresse stod hos hende, hvorfor de så ikke kunne gøre noget..

  • #17   20. dec 2009 ved du hvor hurtigt man bliver indkaldt til møde i amtet??

  • #18   20. dec 2009 Jeg forstår slet ikke sådan noget, hvis han vil leve sådan et liv skal han jo ikke have et barn.. Hvorfor vil han godt den søn, når han ikke vil de 2 andre?? det syntes jeg lyder mærkeligt.. Jeg har virkelig ondt af din søster.. Kan slet ikke forstå hvorfor retten har lavet sådan en beslutning..

  • #19   20. dec 2009 fordi jeg læst 2 forskellige ting.. At man skulle blive indkaldt inde for 4 uger og at der var 2-3 mdr ventetid..

  • #20   20. dec 2009 hvor længe varede dine søstres sager i retten??

  • #21   20. dec 2009 ingen af dine søstre er blevet ening med deres ekser vel?

  • #22   20. dec 2009 okay.. er godt nok nervøs over alt det her, især efter at have hørt dine søstres historier

  • #23   20. dec 2009 jo men os fordi jeg kender ham og han vil bare sidde og lyve og nægte alt.. har jo ikke beviser for alt..

  • #24   20. dec 2009 er samværet stadig stoppede, mens sagen køre?? og ved du hvor meget han kan forlange når han er så lille??

  • #25   20. dec 2009 Okay.. Men det er jo nogen oplysninger de skal hente fra hans egen lægen.. Dem kan jeg ikke få udleveret jo..
    Skal lige siges at det er deres familie læge, ven af familien..


  • #26   20. dec 2009 skal jeg enlig allerede have en advokat med når jeg skal til møde i amtet eller først når vi skal i retten..

  • #27   20. dec 2009 troede bare der var nogen bestemte regler for børn der var så små, om at de ikke skulle overnatte hos den anden forældre før de blev ældre..

  • #28   20. dec 2009 ja okay.. kontakter lige en advokat på mandag og forhører mig ad..

  • #29   20. dec 2009 ja det gør jeg os.. men tusind tak for din hjælp.. og vil da gerne høre om din søster får sin søn tilbage.. når den nye afgørelse kommer

  • #30   20. dec 2009 takker..

  • #31   20. dec 2009 det er da en træls ting at skal til og igennem amtet har selv været det.. men tror i den her tid tager sager lang tid for der er vente tid..

    der bliver nok lavet en forældre evaluerings undersøgelse på jer begge 2 skal du regne med.. det er et møde med nogle psykologer hos jer og så med dem på kommunen nok også... det tager lang tid hvis i skal det..

    men det er ekstremt svært at få fuld forældre myndighed...

    en ting kan jeg bare ikke lide ved det her baby galleri man får kun den ene side af historien din side altså man får aldrig fyrens side... kan jo godt være du taler sandt men syntes bare ikke det kan være rigtigt der er så mange fyre der bliver hængt ud her inde at det altid er dem som er idioter...

    og amtet er ligeglad med om man gemmer sms det kan de ikke bruge til noget fik jeg af vide...


  • #32   20. dec 2009 Jeg syntes da bestent ikke det er det samme.. og hvis nu moren dør så er der større chance for barnet kan komme andre steder hen end til sin biologiske far hvis der er lavet børne testamente og man har den fulde forælre myndighed

  • #33   20. dec 2009 Ja det er jeg helt enig med dig i..

    Men jeg syntes det er fint at faren har fået så meget indflydelse men så skal de fanme også være der 100 procent ! ikke noget med at gå ind og ud og skuffe...


  • #34   20. dec 2009 først vil jeg sige det ikke sikkert det ender i retten det kommer an på om han vil afgive den i statsforvaltningen men en advokate er en god ide..

    men må sige bliver sgu harm over man vil bruge en sygdom som ADHD for det er sgu ikke ens egen skyld og trods man har den sygdom kan man altså godt tage vare på et barn selvfølgelig hvis man har andre ting der spiller ind men synes sgu ikke man kan bruge det som et kort mod en person det er fandemde lavt i mine øjne..


  • #35   20. dec 2009 Linda det tror jeg bestem du har ret i... Og det er rigtig synd fordi det går ud over ungerne og det er jo bestemt ikke meningen.

    men jeg ved bare i mit tilfælde har jeg da ikke travlt med at skubbe den biologiske far i nogen som helst retning.
    Fordi david er så heldig at han har en far som har været med siden jeg var høj gravid og david kalder ham far da han jo kun ser ham i sin hverdag og har to større søskende som selvfølgelig også siger far til deres far..


  • #36   22. dec 2009 i har helt klart ret til jeres meninger, men det er ikke jer der står i mine sko..
    det skal lige siges at det her er ikke noget at gøre med at jeg ikke kan se forbi mine egne behov og ikke vil dele ham..


  • #37   22. dec 2009 ja, men jeg kan jo ikke skrive hans.. det kan jeg jo ikke gøre noget ved..

  • #38   22. dec 2009 uanset hvad står jeg ikke i dine sko nej men dengang jeg gik fra min store datters far var bestemt ingen dans på rosen men aldrig i mit liv vil jeg bruge en sygdom mod en da jeg selv har det samt min datter og det piner mig hvis nogen kunne finde på at bruge det mod hende det skan jeg slet ikke ha uanset hvor ond en person er synes jeg det er lavt tænk hvis det var en selv det blev brug imod..

Kommentér på:
forældremyndighed/samvær!!

Annonce