{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.023 visninger | Oprettet:

Sulten baby! Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej piger!
Har brug for hurtig hjælp!
Har givet MME på fuldtid siden søndag, og hun har spist ca. 110-115 ml pr måltid.
Men sp var her igår og sagde at hun har ondt i maven fordi hun spiser for meget.
Så har siden igår kl 10 suppleret med vand og kamille the.
Sp sagde også at hun MAX må få 100ml pr måltid da hun sidst hun blev vejet (d. 20. jan) vejede 3600g.

Men hun bliver bare IKKE mæt!
Jeg supplere med vand mellem HVERT måltid! Hendes mave er godt nok blevet en smule bedre, men hun er bare så sulten? smiley

Min sp har først tlf tid mellem 12.30 og 13.30 og jeg sidder her med en sulten pige på armen..

Hvad skal jeg gøre?
Hun er 11 dage idag. Ved ikk hva hun vejer men nok omkring 3700g.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sulten baby! Hjælp!
  • #1   26. jan 2010 Åhr det ikke sjovt... Men tror jeg ville følge de råd du har fået indtil du får snakket med SP igen...

Har hun hård mave eller hvordan?

For det kan jo os være derfor hun græder og ikke pga sult. Har du prøvet at give hende en sut? De kan godt give den samme tryghed som flasken kan, hvis det er det hun mangler...

• #2   26. jan 2010 hej Issa
    ammer du hende slet ikke, for kunne være du kunne suplere med at amme lidt, men det er jo ikke sikkert at hun græder fordi hun er sulten, måske er der en bøvs der klemmer eller hun bare er utilpas. eller så prøv at give hende lidt at spise og se om det er fordi hun er sulten. også skid på hvad SP siger, det er trodsalt din pige

• #3   26. jan 2010 Line H - Nej den er ikke hård. Den er fast i det men det er ikke små knolde der kommer ud. Og hun virker ik som om hun var svært ved at komme af med det. Men hun er meget urolig og brokker sig - og det er dét SP mener er maveonde - og hun har garanteret ret.
    Hun bruger sin sut, men når hun er rigtig sulten spytter hun den bare ud og søger helt vildt og sutter på hænderne, og mine skuldre og alt andet hun kan komme i nærheden af. Så giver jeg hende vand eller kamille the og så falder hun (som regel) til ro. Men det er bare træls at give hende 100ml MME, og så hun slapper af en time (max), for at stå op igen og drikke vand eller kamille the.

Michelle V - Jeg har ik mere mælk så ammer ikke nej smiley Og det ønsker jeg heller ikke.
    Jeg prøver at berolige hende på alle mulige måder før jeg tilbyder hende vand/kamille the men hun ER sulten., Hun søger og søger og savler og er helt vild for at få noget at drikke/spise. Og hun tager ik imod sutten (som hun ellers bruger når hun er urolig). Vil gerne lytte til hende hun ved vel hva hun snakker om, men vil bare ik ha et sultent barn,. Gad godt vide hvad andre babyer på hendes str spiser.

• #4   26. jan 2010 åh stakkels pige da, men håber SP kommer med et svar du kan bruge til noget, når du ringer til dem. god bedring med hende

• #5   26. jan 2010 Giver du ikke lige en up-date på hvad SP siger?

• #6   26. jan 2010 Linda - pga hendes vejrtrækning og måde hun søger på/sutter på alt og afviser suttewn efter hun har suttet kragtigt på den..

Stine P - ok ved ik om det er anderledes når man går fra bryst til mme..

• #7   26. jan 2010 Prøv og lave cykel øvelser med hendes ben, hvis det er luft der presser på, burde det gi en ordentlig prut, ved og gøre sådan.

• #9   26. jan 2010 linda - hun hyggesutter ik når hun kan græde og søger utrøstligt i en halv time .. er sikker på hvis hun fik 110ml istedet for 100ml så ville hun ik vågne og ha brug for vand .. Min sp sir desuden at det SKAL gå 3 timer mellem måltiderne mens der står alle steder at spædbørn spiser hyppigt og uregelmæssigt. Det hænger ik rigtig sammen ..

Skal nok opdatere ..

• #11   26. jan 2010 Maria - Been there done that.. Det hjælper på maven men ik sulten smiley

Frk - Det gør jeg også men hun sutter SÅ kraftigt på den i et par minutter, spytter den ud og sutter på hænder og alt andet - når hun er sulten altså. Når hun "bare" er urolig bruger hun sutten fint..

• #13   26. jan 2010 Linda - Hmmm .. når hun ligger og søger efter mit bryst er hun vel sulten? og når intet andet hjælper.. Ka jo ik blive ved med at supplere med vand ..

Frk - Mange tak .. Har lige prøvet men hun tog den ik.

• #14   26. jan 2010 Frk - Hun har kun fået MME i 3 dage så nej .. Kan ikke lide allomin ..

• #15   26. jan 2010 Tillykke med prinsessen .. smiley

Jeg havde det samme problem med Thilde da jeg ikke havde mere mælk og var gået over til MME .. smiley
    Men jeg oplevede præcis det samme som du beskriver, og jeg ringede til sp, og hun sagde at det ikke kunne passe, men jeg stod ved det. Hun besluttede sig så for at komme ud og kigge .. Og ganske rigtigt .. Pige barnet var sulten ..
    Det viste sig så at det var holdte ved et par dage hvor hun spiste så meget, og så kom det helt af sig selv med at hun ikke spiste så tit mere ..
    Min sp sagde at der er nogle børn som har sværre ved at vænne sig til MME end andre .. (Man kan ikke sige det samme om alle børn .. smiley )
    Og nu er hun godt nok lidt over 2 måneder, men nu spiser hun ca. 120 ml hver 4 time .. smiley Og sover næsten hele natten igennem .. smiley

Men kom med en update når du har snakket med sp .. smiley
    Og skriv til mig hvis du har nogle spørgsmål .. (Thilde har været flaskebarn siden hun var 6 døgn ..)

• #17   26. jan 2010 nu har jeg ikke læst det hele, men hvad med at give mad lidt oftere og så 100 ml af gangen? altså at hun får mad hver 2 ½ time ca?

• #18   26. jan 2010 Jeanette Have C - Okay det lyder jo meget som det samme. Ka du huske hvor meget og hvor ofte hun spiste da du gik over til MME? smiley
    Tusind tak for svar.

Linda - Jo jeg har ammet indtil i lørdags/søndags smiley

Frk - Det er mig der har rigtig dårlig erfaring med Allomin smiley
    Men nu har hun kun fået MME i 3 dage så vil altså lige give det noget mere tid før jeg skifter. Kan godt være hendes mave bare skal vænne sig til det.

Katja - Giver hende når hun er sulten og der går 3-4 timer imellem.
    MEN når hun har spist sine 100ml går er hun sulten igen INDEN hun falder i søvn. Hun tømmer flasken og er mere sulten, men jeg prøver at trøste hende på andre måder inden jeg gir hende vand.

• #20   26. jan 2010 Frk- hun har 2 børn, og så vidt jeg husker fik Emily vist osse flaske på et tidspunkt.

• #22   26. jan 2010 Frk - Nej, har ik dårlig erfaring fra denne gang, men fra sidste gang. Ved godt ingen børn er ens, og jeg skifter også til noget andet hvis der ikke bliver nogen bedring her. Men jeg vil helst undgå at skifte til noget som helst hvis det er muligt.
    Det er jo helt naturligt at maven skal vænne sig til at få noget andet, og det bliver også gradvist bedre.
    Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke må lave 120ml i en flaske og give hende, for hun spiste jo nogengange kun 90 ml og andre gange 120ml så hun har jo stadig fået 600ml i døgnet som hun skal have, bare fordelt på forskellige str. måltider.

• #23   26. jan 2010 Nej, men derfor gør man sig jo stadig erfaringer omkring produkter, og er der noget man ikke bryder sig om, så bruger man det jo helst ikke igen, før alle andre alternativer er afprøvet.

• #24   26. jan 2010 Jamen Thilde spiste ca. 90 ml hver gang .. Og nogle gange skulle vi være heldige hvis der gik 1½ time imellem .. Og det stod på i ca. 3 - 4 dage og så stoppede det igen ..
    Jeg fik at vide af min sp at hendes mave skulle vænne sig til det ..
    Derefter spiste hun med ca 3-4 timer imellem .. Men vi supplerede stadig med kamiliete .. Putter du sukker i teen til hende ?

• #27   26. jan 2010 hvad så med at give hende lidt mme inden du falder i søvn så hun bliver ordenlig mæt? man kan jo også få de der mycolin dråber eller noget i den retning til når de har en lidt træls mave?

• #28   26. jan 2010 går det du føler for. giv hende 120ml hvis hun har brug for det?..

magnus var en uge første gang jeg supplerede med flaske, han drak ja 90-120ml efter en halv times amning. min sp sagde altid at jeg skulle give ham når han var sulten, nogen gange var der kun 1 time iimellem.

• #30   26. jan 2010 Jeanette Have C - Ok smiley Må give det lidt tid så.. Havde hun ondt i maven i 3-4 dage også?
    Min sp siger jo at jeg kun må give mme hver 3. time og derudover give vand/te .. Ja jeg har lavet 90ml med en tsk sukker og delt det i 3 .. Så hun får ca. 30ml ad gangen og med vand drikker hun ca 50ml..

• #31   26. jan 2010 susanne S - Har jeg også tænkt mig næste gang hun skal spise.. Er bare bekymret for hendes lille mave ..

• #32   26. jan 2010 katja - går i seng når hun spiser sin aftenflaske smiley hun sover fint i løbet af dagen og om natten.. hun er bare urolig pga mavsen.-.

• #33   26. jan 2010 gir de andre ret, du kender dit barn bedst, så gør hvad du føler for og hvis hun er sulten en time efter så giv hende noget igen. sp har altså ikke altid ret, og vores sp havde næsten kostet vores søn, hvis jeg havde gjort som hun sagde.

• #34   26. jan 2010 katja - det er jeg ked af at høre .. ringer til sp om en halv time og spørger hvor stor forskel 20ml kan gøre. For hun var jo tilfreds indtil igår.. Og før igår fik hun jo 120ml pr flaske

• #35   26. jan 2010 Og for det andet ved hverken jeg eller SP hvad hun vejer.. Den 20. jan vejede hun jo 3600g .. Hvis hun vejer 3800g nu, skal hun jo også have 105,5ml og det får hun ik.. Måske er det derfor hun er sulten. I dont know

• #37   26. jan 2010 Ja hun havde lidt ondt i maven, men hun fik de der dråber man kan købe og lidt kamillete med sukker .. (sukker beroliger dem)

• #38   26. jan 2010 jeg ville prøve at give hende lidt mere og hvis hun var tilfreds indtil igår, så ville jeg slet ikke være i tvivl om at jeg ville give hende mere.

• #39   26. jan 2010 Jeanette Have C - Okay.. Det må jeg prøve de der dråber. Hun har ikke problemer med at komme af med det, men hun har alligevel ondt. Håber det blir bedre. smiley Tak for dine svar.

Tak for alle svar! Skriver lige når jeg har snakket med SP

• #41   26. jan 2010 Frk - Okay.. Har laxoberal herhjemme. Ka bare ik huske om det må bruges på spædbørn smiley

• #45   26. jan 2010 så meget spiste min datter osse da hun kun var de der 14 dage ca...

jeg synes du skal give hende mad til hun er mæt.... det er da synd at hun skal ligge og være sulten....

jeg var indlagt med min datter på et tidspunkt og der regner de ud hvor meget de måtte få og spise og der mente de ikk at min datter kunne spise så meget som hun gjorde.. men de blev klogere... for alle børn er jo ikk ens og nogle børn spiser mere and andre og så er det bare....

jeg ville aldrig lade mit barn sulte, bare fordi sp siger at hun ikk må spise så meget.. men når pigebarnet er sulten, skal hun da spise til hun er mæt...

• #46   26. jan 2010 Update fra SP smiley

Hun siger jeg skal lave 120ml til hende, og så skrive ned hvor meget hun spiser pr måltid smiley Bare i et døgn så jeg kan se hvor meget hun egentlig spiser. Hun ville så ringe imorgen og høre hvordan det er gået, og hvis sit. stadig er den samme, må vi snakke om nogle andre alternativer. Men hun sagde at den afføring hun så igår, er helt normalt. Og de mave"smerter" hun har er så lidt at det ikke skal bekymre mig. Så nu krydser jeg fingre for en gladere pige smiley

• #48   26. jan 2010 Hun spiser ca. 600ml ligemeget hvor hvordan hendes måltider er smiley

• #50   27. jan 2010 Ved godt det med 1/6 af vægten smiley Hun vejer 3700g og skal derfor ha 616,6ml pr døgn. Og på det sidste døgn har hun spist 625ml smiley Så det er jo helt fint.. Satte flasken op til 120ml pr gang, og hun tømmer den ca. hver 2. gang. Og de andre gange spiser hun 80-100ml så det er helt fint.

• #52   27. jan 2010 Tania - Kun lige 10ml men det er vel "ligegyldigt" .. Det med 1/6 - er jo kun en tommefingerregel smiley

• #54   27. jan 2010 Tania - Nej det er åbenbart forskelligt smiley Hihi

• #55   27. jan 2010 susanne S - Jeps ! smiley Det har været en skøn nat/dag smiley

Kommentér på:
Sulten baby! Hjælp!

Annonce