{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.445 visninger | Oprettet:

Baby vender sig i søvne - what to do ? {{forumTopicSubject}}

Vores søn på nu lidt over 6 mdr. er begyndt at rulle om på maven i søvne - hvilket resulterer i at han vågner. Dette gentager sig sommetider flere gange om natten, og er selvfølgelig ret hårdt.

Hvad søren kan man stille op ? Han ruller ikke tilbage og ligger sig heller ikke til at sove på maven.

Vi har prøvet at ligge ham mere til den ene eller anden side, putte ham ekstra godt i dynen osv, men hvis han vil rundt, så kommer han rundt.

Er der andre som har kendt til dette 'problem' og evt hvad har I gjort ? Eller stoppede det pludselig bare ?
Synes allermest det er synd for ham, at han skal få afbrudt sin søvn - staklen er jo stadig træt og sover videre når vi vender ham.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Baby vender sig i søvne - what to do ?
  • #3   3. feb 2010 Prøv at "pølse" ham.. Altså rulle ham ind i dynen...

• #6   3. feb 2010 Det er ikke fordi han ikke kan sove bagefter - vi skal bare vende ham og så sovere han videre. Men han vender sig flere gange om på maven om ryggen og kan så ikke komme tilbage af sig selv. Så det er et råd til hvordan man evt. kunne få ham til IKKE at rulle smiley

• #7   3. feb 2010 når de selv vender sig skal man bare lade dem sove det sage lægen på riget til mig.. jeg spurte med min søn da jeg var derinde til tjæk med hems hjerte

• #8   3. feb 2010 Jeg kunne aldrig drømme om bare at lade ham ligge på maven, når han er ked af det. Han sover jo ikke når han vender sig - han vågner netop og er dybt ulykkelig. Så det er en løsning på, at han ikke ruller rundt fra ryg - mave som jeg leder efter smiley

• #9   3. feb 2010 (link fjernet)
    Hvis han kan ligge på siden kunne sådan en her måske bruges? Så må i jo bare skifte side hver dag så han ligger på begge sider

• #10   3. feb 2010 Den er godt nok genial. Men der står til gengæld også, at den kun må benyttes i barnets vågne timer + at den er til spædbørn. Da han holder af at sove på ryggen tror jeg han vil blive tosset, hvis vi putter ham i en sådan. Ellers super godt forslag smiley

• #11   3. feb 2010 okay det er der så forskellige meninger om smiley Vi bruger den om natten (anbafalet af vores kiropraktor) Dog pga skævt baghoved. Men han kan også godt ligge på ryggen i den, stykket mellem de to kiler er forholdsvis bred på vores i hvert fald..

• #12   3. feb 2010 Marianne: Hvor gammel er jeres søn?

• #13   3. feb 2010 vores datter smiley er fra d 23.9.09.. Så ikke 6mdr som jeres søn.. Men du kan da bruge princippet fra denne pude. evt ligge kiler på hvere side af ham så han ikke kan rulle om på maven. så måske forbinde de to kiler med et stykke stof han ligger på så han ikke kan skubbe dem væk når han møfler rundt...

• #15   3. feb 2010 Vores søn på 6 måneder har gjort nøjagtig det samme, han blev også sur og ville ikke sove på maven. Vi gjorde det at vi lagde 2 bamser på hver side, og det var nok til at han ikke kunne vende sig om på maven.

Han er dog blevet rigtig glad for at sove på maven nu. smiley

Kommentér på:
Baby vender sig i søvne - what to do ?

Annonce