Projekt opgave - unge mødre - HJÆLP! {{forumTopicSubject}}
Hej mødre (;
Vi er 3 piger på 14-15 år som er igang med en projekt opgave i skolen der handler om unge mødre, (15-20 år ca).
Vi har brug for lidt hjælp med at svare på nogle spørgsmål. Vi havde fået kontakt til en ung mor, men hun har desværre ikke svaret.
Vi håber derfor meget at bare én ung mor vil hjælpe os med at svare på disse spørgsmål, det ville være til stor hjælp. (jo flere jo bedre)
spørgsmål :
hvordan støttede dine forældre dig?
* hvordan støttede dine veninder dig? har du mistet nogle?
* hvordan hjælper de dig nu?
* hvilke problemer havde du under graviditeten?
* har du nogle problemer nu?
* hvad er det sværeste ved at være ung mor?
* har du oplevet nogle fordomme? har folk sagt noget eller gjort noget? - hvad?
* overvejede du abort? -hvorfor/hvorfor ikke?
* hvordan er din tilværelse blevet ændret? er den "normal" nu?
* ville du gå igennem det hele en gang til?
* hvad med uddannelse? hvordan klarede du det?
* hvad med faderen? hvad gjorde han da du fortalte det? skred han? ser han stadig din søn?
* er der andet som vi skulle vide?
Knus fra Simone, Louise & Elisabeth!
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
* hvordan støttede dine veninder dig? har du mistet nogle? ja , dem der blev var der for mig
* hvordan hjælper de dig nu? , hvis man har brug for hjælp træder de til.
* hvilke problemer havde du under graviditeten? , bækkenløsning,
* har du nogle problemer nu? ja , men lægerne ved ikke hvad det er , men smerterne stammer fra graviditeten.
* hvad er det sværeste ved at være ung mor? -- ?? der er vel ikke noget ? alle bekymringerne om barnets fremtid dem har en gammel mor vel også-
* har du oplevet nogle fordomme? har folk sagt noget eller gjort noget? - hvad? nej , kun lavet lidt store øjne *Gg*
* overvejede du abort? -hvorfor/hvorfor ikke? Nej , graviditeten var planlagt
* hvordan er din tilværelse blevet ændret? er den "normal" nu? den har da ændret sig til det bedre , familieliv osv.
* ville du gå igennem det hele en gang til? JA!
* hvad med uddannelse? hvordan klarede du det? jeg skal lige finde ud af hvilken en jeg vil igang med.
* hvad med faderen? hvad gjorde han da du fortalte det? skred han? ser han stadig din søn? vi bor stadig sammen, er stadig forlovet - barnet var planlagt, så han blev glad.
* er der andet som vi skulle vide? tja , jeg var 18 da jeg blev gravid og 19 da jeg fødte. nu er jeg 20 og min søn fylder et år imorgen.
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 22 Svar: 185
Nu ved jeg ikke hvor stort et projekt I laver.. Men Måske det ville være smart at i tilføjede et spørgsmål der hed noget lignende det her:
*Hvor gammel var du da du fødte?
Mere så kan I holde lidt statistik over alderen på mødrene. Det giver et ekstra perspektiv i jeres rapport.. :o) Måske I finder at der er en bestemt alder de unge mødre får børn?
Og så må i hellere spørge om faderen ser jeres søn/datter ;o) Bare en lille detalje..
Håber I får lavet et godt projekt..
I vil jo nok ikke have svar fra mig.. jeg fik min søn da jeg var 22 år..
Men der findes mange mødre/gravid fora, så det er bare at søge og smide jeres spørgsmål op forskellige steder, så skal I nok få samlet lidt svar ind..
prøv evt. min-mave, babybusiness eller måske andre har et forslag?? :o)
mar 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
det var til stor hjælp for os. vi ved godt der var nogle fejl hist og her, men vi regnede med i forstod hvad vi mente (:
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
hvordan støttede dine forældre dig?
Mine forældre støttede mig rigtig meget og hjalp med at købe ting til den lille.
* hvordan støttede dine veninder dig? har du mistet nogle?
Mistede næsten alle mine veninder, men nu hvor de selv er begyndt at tænke på at starte en familie er der nogen af dem jeg snakker med igen.
* hvordan hjælper de dig nu?
Mine forældre er rigtig søde til at ta' vores søn en weekend engang imellem så vi kan komme ud og hygge lidt.
* hvilke problemer havde du under graviditeten?
Havde halsbrand og kastede op under hele min gravidlitet.
* har du nogle problemer nu?
Har ingen problemer nu.
* hvad er det sværeste ved at være ung mor?
Syntes ikke der er noget der har været svært.
* har du oplevet nogle fordomme? har folk sagt noget eller gjort noget? - hvad?
Der har da været nogen der er kommet med bemærkninger omkring hvordan man kunne finde på at få et barn, når man ikke engang kunne tage vare på sig selv.
* overvejede du abort? -hvorfor/hvorfor ikke?
Nej, det gjore jeg ikke. Har altid gerne ville være ung mor.
* hvordan er din tilværelse blevet ændret? er den "normal" nu?
Syntes ikke rigtig der er noget der har ændret sig. Har aldrig været en der gik i byen hver weekend.
* ville du gå igennem det hele en gang til?
Ja, det ville jeg da helt sikkert.
* hvad med uddannelse? hvordan klarede du det?
Både mig og manden starter på uddannelse til august og støtter hinanden.
* hvad med faderen? hvad gjorde han da du fortalte det? skred han? ser han stadig din søn?
Han blev rigtig glad. Og vi er stadig sammen.
* er der andet som vi skulle vide?
Var 18 da jeg blev gravid/fødte.Min Mand var 16 da han blev far. Vores søn bliver 2år her D 17.
Projekt opgave - unge mødre - HJÆLP!