777 visninger
|
Oprettet:

22. apr 2008 Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
opstart i dagpleje {{forumTopicSubject}}
ja, så er det i morgen min lille prinsesse starter i dagpleje og fuck hvor jeg det svart med det. frygter det virkelig. ved godt hun skal starte stille og roligt op, men hvad skal jeg dog lave uden min lille skat.
hvordan har/havde i andre det da det var jeres små guldklumper som skulle starte?
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 732
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 144 Svar: 1.405
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
dec 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 732
apr 2008
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
MEN jeg har ikke tiden til han skal køres stille ind, for vi "kom" til at bestille en rejse og kommer hjem fredag hvor han skal begynde mandag... men vi har fået af vide vores dp er super sød og dygtig, (vi har ikke mødt hende endnu, det skal vi fredag) og jeg ville ikke starte ham op for at skulle holde 14 dages ferie...
mar 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 43 Svar: 1.355
mar 2008
vi har det lidt sådan at vi mener ikke det gavner den bette at mor og far er der sammen med ham, vi var hos dagplejen 1 gang sammen hvor vi lige så det hele, og så startede han, den første dag afleverede jeg ham kl 10 tog ret hurtigt afsted igen for så at komme tilbage kl 13 hvor vi så skulle have et møde med en pædagog deroppe, og så kom han ellers kl 6.30 og blev de første dage hentet ca 13.30 og så blev det lidt senere, jeg synes det har været en rar måde at gøre det på, og det har så også spillet ind at både han og vi havde tillid til hende med det samme, der har intet været overhovedet.... desuden var marcus vant til at blive passet indimellem, hvilket jeg også tror har været en fordel så han ved, det er okay at mor ikke er der..
apr 2008
men jeg tror at jeg kommer til at være der hos hende resten af ugen så hun stille og roligt vender sig til det, og lære ´hendes dagplejemor og hendes mand at kende, manden er også dagplejer. så de er to om 8 børn. men har 4 hver. og så 1 gæste-barn hver når der er behov for det.
men håber da det går godt og at hun overrasker sin mor positivt.
apr 2008
det kunne jeg aldrig drømme om at gøre med amalie, er amalie er en meget forsigtig pige. især efter alt det hun har været igennem stoler hun ikke på fremmede, bare fremmede kommer ind i rummet kan hun stikke i et hul og blive helt panisk.
så er helt sikker på at det kun kan gavne hende at hun får en blød opstart hvilket dagplejemoren selv forslog. fordi hun er meget forsigtig og usikker på fremmede mennesker.
hun er skam også blevet passet nogle timer en gang i mellem. men hvis hun ikke stoler på dem så skriger hun og går næsten i panik og så kan de intet stille op...
mar 2008
vi snakkede en del med dagplejen inden, og blev enige med hende om at vi skulle prøve og gik det dårligt den første dag, var jeg ikke længere væk end jeg hurtigt kunne være der, og så kunne vi tage det mere roligt derudover, men som dagplejen sagde, "når forældrene ikke er der, så er det tit at børnene bliver lidt modigere, og lærer hinanden bedre at kende+at dagen kan gå præcis som hun normalt ville gøre, og det kan give en ro for barnet også" men som sagt har vi også en søn som ikke har noget problem med at vi går, så længe han er tryg hvor han er ;o) og det kan der være stor forskel på.
apr 2008
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
mar 2008
det gjore vi jo også, vi var og besøge hende 1 gang i 3 timer sammen, før han startede..
jeg ville heller aldrig bare komme og aflevere ham til en vildt fremmed, vinke og gå, kunne jeg aldrig finde på ;o)
men vi tog bare ikke flere dage om at han skulle være der i længere tid alene.
1 møde: ca 3 timer sammen med mor og far
dp start: 3 timer hvor mor var der den første halve time
2 dag: var der fra morgen til først på eftermiddagen, mor var der den første halve time.
herefter fra morgen til eftermiddag ;o)
så jeg mener ikke det har været helt urimeligt.
Mille:
jeg synes det er fint når hun har oplevet en masse knap så sjove ting allerede, at tage det roligt så det bliver en god oplevelse ;o) så i jeres tilfælde er det da helt sikkert bedst at tage den tid det nu engang tager før hun og du er helt sikre på at det nok skal blive godt ;o) held og lykke med det.
mar 2008
når jeg lige læser det kan jeg godt se jeg lyder sgu lidt kold i mit første indlæg he he, var nu ikke meningen ;o)
det synes jeg ikke jeg var, men med ham var der bare ikke grund til mere "opstart" da det bare gik over alt forventning.
mar 2008
der er ingen facit list for dagpleje start, så man gør selvfølgeligt det der føles rigtigt ;o)
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Nu når jeg kommer kan jeg næsten ikke få tøjet af hende før hun er på vej ind i legerummet til de andre børn
apr 2008
opstart i dagpleje