{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

opstart i dagpleje {{forumTopicSubject}}

ja, så er det i morgen min lille prinsesse starter i dagpleje og fuck hvor jeg det svart med det. frygter det virkelig. ved godt hun skal starte stille og roligt op, men hvad skal jeg dog lave uden min lille skat.

hvordan har/havde i andre det da det var jeres små guldklumper som skulle starte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opstart i dagpleje
  • #1   5. apr 2010 jeg havde det meget svært men vi fik også en rigtig Lorte dagpleje som den første havde det så skidt hvergang han skulle afsted men han fik en ny dagplejer hvor han bare havde det så godt bagefter men tror altid det er svært at skulle aflever sin øjested til en fremmed men det skal nok gå godt spicelt hvis du føler du har en god kemi med hende smiley

• #2   5. apr 2010 har kun mødt hende en gang så ved det ikke rigtig men hun virkede da ok... men ja jeg har godt nok svært ved at skulle lade andre passe hende især fordi hun er meget mor-syg, har mælke-allergi og er født med læbe/gane spalte... det måske mig der er for overbeskyttende men har det rigtig rigtig svært ved at lade andre tage ansvaret for hende smiley

• #4   5. apr 2010 jamen det var svært at aflevere ham, men allerede da jeg hentede ham og kunne mærke på ham at han virkeligt havde hygget sig, så var jeg helt rolig, han er bare super glad for hende og det er vi heldigvis også, tror ikke vi kunne have fået en bedre dagpleje.

• #6   5. apr 2010 ja du skal være der sammen med hende og efter der skal hun evt være der en time eller 2 alene så stille og rolig opstart

• #7   5. apr 2010 bare rolig slipper hende ikke før jeg er sikker på hun er klar. har 6 uger til at kører hende ind før jeg selv skal starte på arbejde, kunne aldrig drømme om at smide hende ud i det uden nogle former for opstart.

• #8   5. apr 2010 Jeg har det med lidt blandede følelser, jeg glæder mig vildt til at starte på arbejde igen og ikke have en dreng der hele tiden skal hænge i mit bukseben (for det gør han:-) jeg tror osse han trænger til der skal ske noget nyt...
    MEN jeg har ikke tiden til han skal køres stille ind, for vi "kom" til at bestille en rejse og kommer hjem fredag hvor han skal begynde mandag... men vi har fået af vide vores dp er super sød og dygtig, (vi har ikke mødt hende endnu, det skal vi fredag) og jeg ville ikke starte ham op for at skulle holde 14 dages ferie...

• #9   5. apr 2010 uhhhh frygter meget den dag, men blir rigtig godt til ham at møde nogle andre børn og udvikle sig der.. men blir hårdt ved moren hehe jeg kommer til at tude og det er hundred procent...

• #10   5. apr 2010 vi gjore godt nok slet ikke så meget ud af opstarten ;o)

vi har det lidt sådan at vi mener ikke det gavner den bette at mor og far er der sammen med ham, vi var hos dagplejen 1 gang sammen hvor vi lige så det hele, og så startede han, den første dag afleverede jeg ham kl 10 tog ret hurtigt afsted igen for så at komme tilbage kl 13 hvor vi så skulle have et møde med en pædagog deroppe, og så kom han ellers kl 6.30 og blev de første dage hentet ca 13.30 og så blev det lidt senere, jeg synes det har været en rar måde at gøre det på, og det har så også spillet ind at både han og vi havde tillid til hende med det samme, der har intet været overhovedet.... desuden var marcus vant til at blive passet indimellem, hvilket jeg også tror har været en fordel så han ved, det er okay at mor ikke er der..

• #11   5. apr 2010 ja kan kun sige til jer der stadig har dem hjemme NYD DET! jeg frygter det virkelig, men vi også ved at købe hus så kan jeg bruge tiden i det nye hus med at male osv. mens hun er i dagpleje men suk det bliver ikke sjovt når hun skal være der alene der kommer jeg nok også til at tude især fordi jeg slet slet ikke kan ha at hun græder og hun har svært ved at lade mig gå hvis hun ikke er 200 % tryg ved den hun er hos... men jeg må bare se tiden and de næste par dage og se hvordan hun reagere på

men jeg tror at jeg kommer til at være der hos hende resten af ugen så hun stille og roligt vender sig til det, og lære ´hendes dagplejemor og hendes mand at kende, manden er også dagplejer. så de er to om 8 børn. men har 4 hver. og så 1 gæste-barn hver når der er behov for det.

men håber da det går godt og at hun overrasker sin mor positivt.

• #12   5. apr 2010 Ditte mor til marcus.

det kunne jeg aldrig drømme om at gøre med amalie, er amalie er en meget forsigtig pige. især efter alt det hun har været igennem stoler hun ikke på fremmede, bare fremmede kommer ind i rummet kan hun stikke i et hul og blive helt panisk.

så er helt sikker på at det kun kan gavne hende at hun får en blød opstart hvilket dagplejemoren selv forslog. fordi hun er meget forsigtig og usikker på fremmede mennesker.

hun er skam også blevet passet nogle timer en gang i mellem. men hvis hun ikke stoler på dem så skriger hun og går næsten i panik og så kan de intet stille op...

• #13   5. apr 2010 nej nej, det er jo også forskelligt hvordan man vil gøre det, og hvordan børnene tager det, for os fungerede det rigtigt godt, og vi var glade for det, men dermed ikke sagt det er "måden" at gøre det på ;o)

vi snakkede en del med dagplejen inden, og blev enige med hende om at vi skulle prøve og gik det dårligt den første dag, var jeg ikke længere væk end jeg hurtigt kunne være der, og så kunne vi tage det mere roligt derudover, men som dagplejen sagde, "når forældrene ikke er der, så er det tit at børnene bliver lidt modigere, og lærer hinanden bedre at kende+at dagen kan gå præcis som hun normalt ville gøre, og det kan give en ro for barnet også" men som sagt har vi også en søn som ikke har noget problem med at vi går, så længe han er tryg hvor han er ;o) og det kan der være stor forskel på.

• #14   5. apr 2010 ditte: syntes absolut det er flot at i kan det må jeg sige. men efter operation og alle de sygehus besøg er hun bare ikke særlig tryg ved fremmede mennesker og især ikke hvis de har briller på... hvorfor må du altså ikke spørge mig om for bruger selv briller og mig vil hun helst ikke slippe frivilligt smiley

• #16   5. apr 2010 det var med blandede føleser - jeg glædede mig til at starte igen og komme igang med min udd. og victor trængte virkelig også til at blive stimuleret noget mere. men han havde også stille og rolig opstart jeg havde en månede og kører ham ind på. denne gang har jeg også sat en månede af til opstart, det har jeg også gjort denne gang, men nu skal hun også starte op samme månede som victor skal starte børnehave smiley

• #17   5. apr 2010 tania:
    det gjore vi jo også, vi var og besøge hende 1 gang i 3 timer sammen, før han startede..

jeg ville heller aldrig bare komme og aflevere ham til en vildt fremmed, vinke og gå, kunne jeg aldrig finde på ;o)

men vi tog bare ikke flere dage om at han skulle være der i længere tid alene.

1 møde: ca 3 timer sammen med mor og far

dp start: 3 timer hvor mor var der den første halve time

2 dag: var der fra morgen til først på eftermiddagen, mor var der den første halve time.

herefter fra morgen til eftermiddag ;o)
    så jeg mener ikke det har været helt urimeligt.

Mille:
    jeg synes det er fint når hun har oplevet en masse knap så sjove ting allerede, at tage det roligt så det bliver en god oplevelse ;o) så i jeres tilfælde er det da helt sikkert bedst at tage den tid det nu engang tager før hun og du er helt sikre på at det nok skal blive godt ;o) held og lykke med det.

• #19   5. apr 2010 ja okay kan jeg godt se ;o) hurtigt afsted mente jeg bare at jeg ikke var der super lang tid som en halv time jo ikke er ;o) men kan godt se jeg fik skrevet det som om jeg nærmest bare kastede ham ind af døren he he, sådan var det dog ikke..

når jeg lige læser det kan jeg godt se jeg lyder sgu lidt kold i mit første indlæg he he, var nu ikke meningen ;o)

det synes jeg ikke jeg var, men med ham var der bare ikke grund til mere "opstart" da det bare gik over alt forventning.

• #21   5. apr 2010 ups som man dog kan komme galt afsted når man ikke lige læser det man selv har skrevet he he..

der er ingen facit list for dagpleje start, så man gør selvfølgeligt det der føles rigtigt ;o)

• #23   5. apr 2010 Katja startede kort før hun blev 6 måneder og der har ingen problemer været.. Dagplejen siger også det skyldes hun startede allerede der, når de starter som 8 måneders er de ofte alt for knyttede til forældrene og er derfor sværer at indkører smiley

Nu når jeg kommer kan jeg næsten ikke få tøjet af hende før hun er på vej ind i legerummet til de andre børn smiley

• #24   5. apr 2010 Tanja ok. ja amalie bliver så 1 år om en måned, da hun var 6 mdr. blev hun opereret. så er kun glad for hun først skal starte nu. men ja hun er meget knyttet til mig det kan jeg ikke benægte smiley

Kommentér på:
opstart i dagpleje

Annonce