1. aug 2008 Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 126 Svar: 482
What to do???? (søvn) {{forumTopicSubject}}
Ida er næsten 10 måneder og efter vi er flyttet i hus, virkede det som om at hun faldt mere til ro og var nemmere at få til at sove....både om dagen og om aftenen, men nu er bøtten vendt.
Om dagen sover hun nogle gange kun en times tid om formiddagen og det samme om eftermiddagen.
Om aftenen er hun blevet helt umulig.
Jeg stoppede med at amme for cirka en måned siden og hun får i stedet en flaske MME, efter sundhedsplejerskens opfordring.
Det gik også fint de første uger, men NU kan vi næsten ikke få hende til at sove.
Hun er træt omkring halv syv-syv, så jeg gør klar til sove-tid, skifter hende, børster tænder, tager nattøj på osv. Flasken bliver lavet og nogle gange sætter jeg mig med hende og andre gange får hun lov at ligge i sengen, mens jeg giver hende flasken. Under flaskespisningen ruller øjnene rundt i hovedet på hende og hun er synligt træt, men lige så snart hun er færdig med flasken, så begynder hun at karte rundt i sengen.
Hvis hun ligger hos mig, bliver hun hys og laver flitsbuen.
Hvis jeg går fra hende, så går hun helt kold og græder hjerteskærende, hvis jeg bliver, så tumler hun bare rundt i sengen.
Et par gange har vi taget hende med ind i stuen igen, men hun er mega-træt.
Igår lagde jeg hende i vores dyner og nussede hende på maven og så faldt hun faktisk i søvn.
Kan simpelthen ikke rigtig finde en fremgangsmåde, som virker for mig, for ved jo godt at det er forkert at tage hende med i stuen igen, men holder heller ikke ud at hører hende græde...og til sidst, gider man jo ikke stå i flere halve timer og kigge på at hun tumler rundt i sengen.
Hvad gør i andre??????
jan 2010
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 203
Her prøver jeg at gøre det samme hver dag, klokken 19 er det stille leg, ikke nogle vilde lege, bare ro på.
klokken 19.20 ca gå vi op og skifter ble og tager nattøj på, trækker gardiner for, sætter sig på vores seng og giver hende flaske.
Nå hun er færdig, bliver hun lagt i sin seng og jeg bliver ind hos hende til hun er falde i søvn, hvis hun prøver at rejse sig ligger jeg hende ben ned, så kan hun ikke, ellers en hånd på hendes mave eller ryg på hun bliver liggende.
Nogle gange gå der 10 min og andre gange en halv time, kommer faktisk meget anden på hvordan dagen har været, skal ikke have sovet efter 17, så skal der tid til at falde i søvn
Hun sover ca. 1 1/2 til formiddag, en time til middag og en 1/2 time eftermiddag.
Sover ca. til 6.45 hver morgen, håber du kan bruge det lidt
jan 2010
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 126 Svar: 482
Hvis hun er forholdsvis rolig, så virker det sommetider også for mig, det med at lægge en hånd på hende, enten på ryggen eller mavsen.
Iben: Jeg vil da ikke sige at du er ond, jeg ville faktisk ønske at jeg kunne gøre noget lignende, men jeg skal nok være mere udholdende.
Suk, synes ikke det er nemt....men måske det bliver anderledes når hun kommer i dagpleje.
apr 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
Nu skal det siges der er forskel på m or og far...
Har farmand prøvet at putte hende og så gå igen..
Det kan være det virker. H
un har fundet ud af at du kommer igen og igen og måske tager hende op! Du er nødt til at lade hende græde, jeg lover dig at det går ud over dig selv til sidst. M
an er nødt til at lave et ritual inden putte tid, kig i en bog sammen i sofaen, måske syng en sang hver aften. Så ligger du hende, kysser godnat og går....
Lad hende græde.. Husk at der er forskel på at være ked af det og hyleri! Hun skal jo ikke være ked af det, men det er nu sjældent de er det.
Børn er ekstrem snu :O)
Min veninde havde det samme problem og takker mange mange gange for at hun lod hende hyle et par aftener og så var det ovre..
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 404
apr 2010
Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 49
Har en på 3 år som stadig ikke vil ligge sig til at sove pga farmand har taget ham op flere gange!!!!!! :O(
Og det er PISSE træls.
Så man må tage kampen op i et par dage el leve med det flere år???
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
og så det oz hendes aldre hun tror lige så snart du går kommer du ikk tilbage..så gå lidt fra og til hende hele tiden ind til hun sover så hun kan se du stadig er der selv om hun ikk kan sig dig
det gør ikk noget hun får lov til a græde lidt ...
godt råd tag hende aldrig op smiler.. du kommer til a ha hende længre og længer taler a erfaring..gjorde det med den stroe nemlig .. med den lille gjorde jeg det omvendt og i dag er der arldrig noget..
men det er skide hårdt mens det står på men bare rolig det går over hvis du holder fast med det kan godt tag et par dage til14.. så held og lykke
aug 2008
aug 2008
aug 2008
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 326 Svar: 3.400
jan 2010
What to do???? (søvn)