{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.200 visninger | Oprettet:

Hvad bliver de tykkest af? {{forumTopicSubject}}

Mig og min kæreste diskuterer lidt om hvad det siges at babyer plejer at tage mest på af. Ammemælk eller modermælkserstatning?

Jeg fik jo at vide at grunden til at Papaya tog 800 gram på på 11 dage i starten var fordi jeg ammede hende.

Men min kærestes mor siger at grunden til min kæreste vejede 13 kg da han var 10 mdr var fordi han fik modermælkserstatning.

nogen der vil hjælpe med at opklare?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad bliver de tykkest af?
  • #1   30. maj 2010 Det kommer jo også an på hvor meget de 'spiser' et eller andet sted.

    Men er det ikke noget med, at hvis de skal have modermælks erstatning så skal de have mere, end hvis du ammer.. for det giver ikke det samme ??
    man siger jo det sundest at amme, og at du får sundere børn af det (hentyder til sygdomme osv) og der vil jeg tro det høre ind under hvad de vejer og sådan (:


  • #2   30. maj 2010 Det er også forskelligt hvad der er i brysterne.... Nogle har noget der langt fra mætter deres barn, fordi det er så tyndt og andre igen har nærmest fløde i brysterne...

    Frederic var amme barn, langt fra at være tyk og han har altid været en lang slank dreng.

    Tror også det har meget at gøre med forældres bygning.

    Min svigerinde har 2 børn og de er alle 4 godt i stand og har store fødder. Ham fra jan '08 var flaske barn og bruger nu str 28 i sko, som hun igen overfodred. Hver gang han skreg fik han blot en flaske, var denne tom fik han da bare en ny. Hendes pige fra maj '09 var amme barn og hun har samme str i sko som vores, men hun har altid ligget over i vægt i forhold til frederic. Hun er 77 cm og vejer 10,6 kg. Frederic er 87 cm og vejer på gode uger 10,3 og dårlige uger 9,5 kg.

    Min anden svigerinde har også en dreng fra nov '08 og han er 2 mdr yngre end frederic. Hun er 165 og vejer 93 kg - deres dreng er 79 cm og vejer 13 kg. Han var flaskebarn...


  • #3   30. maj 2010 Vores søn tog også vildt meget på, og han fik modermælkserstatning..
    Han vejede 3500g da han blev født, og vejede 9,5 da han var 4 måneder, han var den eneste i vores mødregruppe der fik mme, og han var den yngeste men bestemt den største...


  • #4   30. maj 2010 tror ikke man kan dele det op sådant... det er rent genetisk..

  • #5   30. maj 2010 Tror ikke man kan dele det sådan op
    men jeh ved at man med overvægtige børn får at vide at man skal skære ned eller droppe mme helt hvis de får det når de bliver større
    modermælk er jo i langt højere grad tilpasset barnet

    mine er kun blevet ammet og jeg har haft to lange tynde børn og en lille prop, han blev dog også slank da han først begyndte at kravle smiley


  • #6   30. maj 2010 tror bestemt ikke man kan sige det ene "feder" mere end det andet....det kommer helt an på det enkelte barns optagelse af maden..... og som nogen skriver, er alt brystmælk ikke lige "fed" og nogen børn tager ikke rigtig på af MME og får derfor i en tidlig alder grød.... så tror bestemt ikke man kan sige det ene frem for det andet....

  • #8   30. maj 2010 Louise...
    Her blev han ikke vejet da vi skulle hjem, men ved fødsel var han 3200 og 14 dage efter sagde den 3250 g.


  • #9   30. maj 2010 jeg fik af vide på neo at nyfødte tager mest på af modermælk, og når de er lidt ældre, så tager de mest på af mme

  • #10   30. maj 2010 har engange hørt:

    de første 4 mdr feder ammemælk mest

    efter 4 mdr feder mme mest

    det var noget med at blandingen i mme jo er den samme, mens modermælk ændrer sig løbende og bliver tyndere..

    så altså kan man sige ammer man de første 4 mdr og derefter går på mme må barnet jo så få den fedeste kost ;o)

    men hæng mig ikke op på det, jeg ammede 6 mdr og har en søn der lå over gennemsnit til start, kom ned på gennemsnittet for nu at ligge lige under ;o) så altså en sund og rask dreng ;o) vi har så aldrig givet mere end 2-3 flasker om dagen da han startede på mos og grød tidligt og derfor ikke havde brug for mere da jeg ikke ammede mere..


  • #11   30. maj 2010 min søn tog meget på i starten, han blev kun ammet..
    der var tit, hvor han have taget 500-600 g på på 1 til 3 uger. der var en gang hvor han have taget 700 g på på under en uge..

    ved ikke lige hvad der feder mest, men har læst i et blad en gang, at mange børn der er fået mme blir overvægtinge i skolealdren....


  • #12   30. maj 2010 det vil sige at man ikke kan dele det op? så grunden til han vejede 13 kg da han var 10 mdr (hvilket jeg jo synes er helt vildt) bare var fordi det bare var meningen at han skulle være stor?

    så han var blevet godt og vel lige så stor uanset om han blev ammet eller fik flaske?


  • #13   30. maj 2010 Min ældste søn var alm.størrelse ved fødsel og efter amning i de første par måneder, men så fik han kolik og da vi i starten troede hans konstante gråd skyldes sult startede vi med mme og det gjorde altså at han blev en ordentlig basse:) Ved ikke om der virkelig er nogen sammenhæng, men han er nu 10 år og stadig lidt af en basse - og da han var lille sagde sundhedsplejersken at hans vægtforøgelse skyldes mme - men han ville tabe det igen når han blev større - er så ikke lige sket:) Hans lillebror er til sammenligning en lille tynd splejs:) og lillesøster er også helt alm af bygning.
    Så jeg tror faktisk der er et sammenhæng mellem mme og vægt.....


  • #15   31. maj 2010 Det kommer helt an på hvordan modersmælken er..

    Katja tog da jeg ammede på i ryk, mens hun tog jævnt på da jeg gik over til flasken


  • #16   31. maj 2010 Anna har kun fået MME, og er slet ikke overvægtig, hun vokser meget for tiden, men også i højde.... så tror ik man kan sige de blir tyggest af MME.... og tror heller ik man kan sige modermælk er fedest i starten for det er jo netop fordi der er mange helt småbørn der ike får næring nok af modermælk at de begynder på MME.... såtror det er hip som hap...

  • #17   31. maj 2010 ok så at han fik modermælkserstatning lige fra han blev født er ikke grunden til at han har vejet 13 kg da han var sølle 10 mdr?

    jeg synes bare det lyder helt vildt, men hans mor siger at han blev så fed fordi han fik modermælkserstatning.

    Synes bare det lyder underligt for synes nu ikke der er forskel på børn om de bliver ammet eller mme. Synes det er så forskelligt og ved ikke om det bare ER fordi børnene skulle have vejet noget forskelligt uanset hvad de så fik.
    Så ved ikke om det bare var fordi han var en kraftig basse uanset hvad han så havde fået.


  • #18   2. jun 2010 Jeannie h: måske kan det være fordi han har fået for meget.... hvis man "fodrer" sit barn med MME kan man udvide deres mave og derfor skal de hele tiden have mere for at blive mætte.... Min SP er i hvert fald meget striks med vi ikke må give Anna mere end beregnet i hendes alder.....

  • #19   2. jun 2010 ok tænkte også på om han kunne have fået for meget, for synes 13 kg for en på 10 mdr er voldsomt. Eller er det bare mig?

    Men hun vil nok sige at han bare fik når han var sulten. Så ved ikke


  • #20   2. jun 2010 Min svigerinde kender et par der fik barn i marts 2010 og han vejer allerede 9 kg.... Han bliver kun ammet.

  • #21   2. jun 2010 Katja er 12 måneder og vejer 11 kg, og hun er ret normal vægtig, men det kommer jo også meget an på barnet smiley Katja er 75 cm

Kommentér på:
Hvad bliver de tykkest af?

Annonce