bliver altså lidt skræmt over de der pædagoger nu... {{forumTopicSubject}}
http://www.bt.dk/danmark/personalet-opdagede-ingenting-buster-blev-naesten-kvalt-i-sand
øhm...Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, ikke andet end jeg ikke vil vide hvad jeg kunne finde på, at gøre hvis dette skete for min supermand...
Jeg har selv arbejdet i en børnehave og man kan ikke være alle steder på en gang, men man er aldrig alene på en legeplads. Men cirkulerer rundt, så børnene kan se en og man kan se dem... og så små børn at de går i vuggestue, jamen de skal da ikke sidde alt for længe i en sandkasse uden opsyn...
Det skræmmer mig at dette finder sted i dagens dk også det med den dreng der blev bidt..
Ved godt man ikke kan isolere sit barn og sørge for at det aldrig kommer til skade, men for den altså! Jeg stoler sq da på den/de personer som passer mit barn og at de sørger for at intet ondt sker ham...
for dårligt at personalet ikke var der, men det er skræmmende de ikke sørger for at kontakte forældre og 112 når drengen var bevistløs...!
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Meget godt for personalet, at Buster klarede den! Han kunne jo let have været død??
nov 2010
nu står der intet om alderen på det større barn. Blot at han var ældre. Buster er jo kun lige over et år, så en dreng på 2½ år er større, men stadig et VS-barn.
Som jeg ser det her er problemet ikke børnenes alder, men pædagogernes inkompetence og total mangel på opsyn!
Når jeg henter en dreng som sidder i sandkassen er der altid 2-3 pædagoger med. og hvis børnehavebørnene er med i vuggerens sandkasse, har de også deres egne pædagoger med ned, så der er fuldt opsyn. (han går i en integreret).
nov 2010
Det kunne da nemt være sket, mens DP-mor f.eks var inde at skifte en ble, og de andre fortsat sad i sandkassen?
Nej, problemet her er pædagogerne, som i den grad har svigtet Buster og den tillid hans forældre har givet dem!
nov 2010
min pointe er bare at det her IKKE handler om VS vs. DP men om en håndfuld pægagoger som i den grad har fejlet.
Du behøver ikke sige "rolig" til mig, jeg blvier bare irriteret over at du skal dreje den derover. Det er IMO lidt respektløst overfor denne familie, som har været tæt på at miste deres lille dreng.
nov 2010
og kendsgerningerne er at der kun er et sæt hænder hos en DP og mange flere i en VS, hvis den absolut skal tages.
når et barn skal skiftes i VS, er der stadig opsyn på de andre børn.
jan 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 48 Svar: 486
dec 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 176 Svar: 3.150
Tør slet ikke tænke på hvor rasende jeg var blevet hvis det var en af mine børn det var gået ud over..
og at der er flere hænder i en vs end i en dp gør da bare hele situationen endnu værre...
feb 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 52 Svar: 541
Syntes fandme jeg er træt af at se pædagoger være så "ligeglade", og tænke over som om "det her er bare et arbejd der skal overstås". At arbejde som pædagog er satme ikke bare et job! Det er noget som er ret seriøst. Både i udviklingen, men også bare sådan noget som det her kan ske. Plus det som man læste om for ikke længe siden med det barn som var blevet bidt 15 gange.
Hvad laver de pædagoger egentlig?
Jeg har fornylig selv arbejdet i en VG/BH samt en SFO. Og der var ALTID nogle på legepladsen, ALTID fordelt hvor børnene er. Og der var et ret stort arial de kunne være på.
Jeg bliver så inderligt sur når jeg læser sådan noget. Og tænker hvordan jeg selv ville regere hvis det var mit barn. Tror slet ikke jeg tør tænke at hvis det skete for mig, tror nok det ville slå fuldstændig klik.
Og det lyder til at pædagogerne heller ikke har ville fortælle den hele sandhed til moderen, men at hende som fik liv i drengen igen, måtte ringe og fortælle det.
Og at de slet ikke har ringet til 112 selv, siger bare at de ved de har begået en MEGET stor fejltagelse og er bange for at det går ud over stedet. Og tænkte på dem selv frem for den lille dreng!
Det siger sig selv at drengen skal på sygehuset ASAP, da det både kunne havde forudsagde hjernerystelse og meget andet, og hvis der så går for lang tid til hjælpen bliver givet, så kan det jo kun blive forværret.
Hvordan kan pædagoger være så egoistiske, og undlade at ringe 112?
Og undlade at fortælle som det var, istedet for moderen skulle få det afvide fra en helt anden part?
Stopper her, syntes sindbelthen det er for dårligt.
feb 2012
Jeg oplevet tit at jeg måtte gå frem og tilbage "til tider" da der ingen var de to steder f.eks...
De burde egentlig deligere områder istedet for. Så hvis der sker noget, så ved man hvem man skal gå til.
Mange står indenfor og kikker ud af vinduet, istedet for at være på legepladsen, sidder i en stue med 1 til 2 børn, og så der et område med flere børn som ikke bliver set på imens.
feb 2012
Der var en ting som gjorde mig sur som jeg hendvendte mig til lederen omkring, fra mit tidligere SFO praktiksted. Der var et område med nogle træer, hvor de havde fået lov at lave en "hule" udaf. Udaf træ, søm, skruer, med sav og det hele. Men jeg oplevet tit når jeg gik forbi og for at se hvordan det gik til, at jeg var den eneste voksen tilstede. I sådan et sted, skulle der var opsyn hele tiden, da det tit kan gå galt for sig. eller så syntes jeg den voksne skal være den der bruger saven f.eks... Og evt. med et barn som kan hjælpe til for at føle sig en del af det.
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Jeg er helt enig i at pædagogerne skal være på børnene, men der er en der nævner at det er for dårligt at der kun er en pædagog på stuen... Jeps, sådan er virkeligheden. Det er en følge af nedskæringer, desværre..
Jeg vil ikke beskytte pædagogerne i de pågældende sager og jeg er også forarget over at de lyver overfor forældrene om hvad der er sket..
Én anden roser dp, også mener det er ihh og øhh så meget bedre.. Desværre har jeg kun mødt to gode dp, ud af to hele teams.. Heriblandt folk der drak, imens de passede små børn, dp der aldrig legede med børnene o. Lign.. Så det er altså heller ikke lykken!
feb 2012
Men det er så det jeg selv har oplevet.
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
Men at der ikke er ringet 112 ryster mig...
er ikke uddannet pædagog, men da jeg var i børnehaven var jeg med på ude"vagter" og vi cirkulerede rundt for at kunne holde øje med alle, så godt som muligt..en dag faldt en pige ned fra en af mooncars'ene og slog baghovedet i fliserne, lige foran mig og jeg kunne intet gøre for at forhindre det, men tog mig af hende og var så bange for, hvordan synet på mig ville blive..men fik en god snak med moderen da hun hentede og heldigvis kom der kun en ordentlig bule og hun var ok, men tror jeg var mere ked af det end pigen:)
Og den følelse jeg havde med de børn dengang, håber jeg da ved gud også at pædagoger, som skal have med min søn at gøre, har det på samme måde..
Men godt at der er fokus på det, for så kan det være at der sker noget drastisk, kan jo ikke være rigtigt at de små poder er i "livsfare" når vi efterlader dem...
feb 2011
det er vist også en regl i vores kommune (vejle) men der er ikke nok dp pladser i byen og han er pt. det 5. barn hun har, men kun til okt. hvor den største skal i BH.
Går i mødregruppe med moderen til pigen, som skal i BH til okt. og hun har sørget for at hendes datter starter i okt. for hun skulle først i BH i dec. Men der er åbenbart ikke pladser nok i vores by.
De har snakket om en VG i nabobyen, men det bliver kun ved snakken, for havde sagt at hvis den åbnede inden Felix skulle starte, så kom han i den, men er rigtig glad for min DPmor:)
feb 2012
Når jeg selv har stået i en VS og BH samt SFO. Hvor jeg ser det og oplever det med egne øjne, så kan jeg tydeligt se hvad der går galt, og at der tit kan ske mange ting, som ikke bliver set med det samme.
Det som "Madsens mor til Felix", beskriver, kan man selvfølgelig ikke gøre meget ved, hvis det sker så hurtigt lige foran en, men det som er sket her, samt det andet emne som kom op for nogle dage siden, det kunne godt havde blevet stoppet før. Og mange områder står u-set, da mange pædagoger står i grupper og snakker, selvom der måske er et område el. to de ikke kan se til.
Jeg har oplevet selv at jeg måtte gå frem og tilbage da nogle områder var uset. Og fik det også sagt. Men sådan noget burde ikke være nødvendigt at sige, slet ikke så mange gange som jeg gjorde, og så som praktikant. Det var ikke noget de kunne lide at få afvide.
dec 2008
Man behøver ikke være uddannet pædagog for at kunne tænke så langt som til at ringe efter en ambulance når sådan noget her sker..
Klart der sker uheld og børn kan falde ned og slå sig eller andet, men dette burde bare ikke kunne ske. Det er jo længe drengen har været begravet siden han er blevet bevistløs.. Vil da også tro han har prøvet at kæmpe imod så det er jo ikke bare i løbet af 30 sekunder det er sket.
Selvom man er underbemandet er det bare ikke noget der burde være sket og når man har så små børn omkring sig er det mindste da man kan gøre at holde opsyn med dem ved sandkassen hvor de ofte opholder sig...
feb 2012
Og deligere områder burde gøres efter min mening så sådan noget ikke sker. Og så de ikke bare går og passer sig selv.
Siger ikke det er sådan alle vegne. Men det efter hvad jeg selv har haft oplevet i hvert fald.
dec 2008
I Olivers børnehave er der en del træer i bunden af legepladsen og der er det da tydeligt at høre når et barn er ked af det selvom de leger derinde...
feb 2011
nov 2010
Det er en hammerærgerlig situation den her med Buster,men heldigvis ikke noget jeg kan genkende fra min søns vuggestue. Hverken den med mangel på personale, eller med pædagogernes ligegyldighed og forsøg på at dække over egne fejl.
Små børn kommer jo til skade, som en også beskriver længere oppe - det er helt i orden, det sker. Jeg forventer som forældre, at de voksne ved hvordan det er sket, og det ved de altid når jeg henter Vito. Han har tit nye buler og bump, og er pt indehaver af en flot hudafskrabning i panden. Men han ER en vild dreng, så det er helt naturligt. De er altid meget meget kede af det, når de fortæller at han igen har slået sig, og hvordan det er sket. Og det viser mig, at de drager omsorg for ham, og at det ikke bare er "nåh, nu slog Vito sig igen, og hvad så?".
Nej, jeg er sikker på at de ansatte i Busters vuggestue ikke repræsenterer flertallet, og jeg håber så sandelig at der bliver slået hårdt ned nu!
Jeg ville blive meget ked af det, hvis min søn blev udsat for sådan noget. Og hvis man så bagefter forsøgte at lyve for mig, og undlod at reagere korrekt ville jeg blive direkte rasende!
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
Hvad fanden sker der i dagens DK? Hvor er vi hende når der ikk engang bliver ringet 112 efter at drengen har været livløs?!
feb 2012
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
feb 2012
For jer lige det sted du beskriver Carina, lyder også som et sted der nemt kan ske noget også.
nov 2010
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
jul 2008
feb 2012
jul 2008
dec 2008
1. stue med børn fra 2,9-4 år.
2. stue med børn fra 4-6 år.
jul 2008
dec 2008
Når jeg kommer og henter Oliver kl 16 så er der minimum 3 voksne ude på legepladsen mens en går og rytter op inden for..
jul 2008
dec 2008
Men når de først har besluttet sig for noget er det stort set umulig at gøre noget ved det..
I den kommune jeg boede i da jeg gik i skole valgte de at nedlægge alle 10. klasser og samle dem et sted... Det var vi meget imod på vores skole og gjorde alt vi kunne for at få dem på andre tanker.. men de var SÅ ligeglade..
glemmer aldrig de ringede fra avisen de gerne ville lave en artikel hvor de havde en der var for og en der var imod.. Der skulle så være billeder af os og hende der var for ideen lå på en græsplæne med en masse blomster omkring sig og solen der skindene på hende og en veninde.. Jeg var imod og skulle sidde i en sofa indenfor og blev klippet helt til så jeg bare lignede sådan en stiv pind.. Det var SÅ tydelig hvilken side de prøvede at fremhæve...
dec 2008
faldt lige over denne artikel..
dec 2008
bliver altså lidt skræmt over de der pædagoger nu...