{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

bliver altså lidt skræmt over de der pædagoger nu... {{forumTopicSubject}}

http://www.bt.dk/danmark/personalet-opdagede-ingenting-buster-blev-naesten-kvalt-i-sand

øhm...Jeg ved ikke hvad jeg skal sige, ikke andet end jeg ikke vil vide hvad jeg kunne finde på, at gøre hvis dette skete for min supermand...

Jeg har selv arbejdet i en børnehave og man kan ikke være alle steder på en gang, men man er aldrig alene på en legeplads. Men cirkulerer rundt, så børnene kan se en og man kan se dem... og så små børn at de går i vuggestue, jamen de skal da ikke sidde alt for længe i en sandkasse uden opsyn...

Det skræmmer mig at dette finder sted i dagens dk også det med den dreng der blev bidt..

Ved godt man ikke kan isolere sit barn og sørge for at det aldrig kommer til skade, men for den altså! Jeg stoler sq da på den/de personer som passer mit barn og at de sørger for at intet ondt sker ham...

for dårligt at personalet ikke var der, men det er skræmmende de ikke sørger for at kontakte forældre og 112 når drengen var bevistløs...!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliver altså lidt skræmt over de der pædagoger nu...
  • #1   27. aug 2012 Hold da op! Synes godt nok der dukker nogle uheldige episoder op for tiden :S

    Meget godt for personalet, at Buster klarede den! Han kunne jo let have været død??


  • #2   27. aug 2012 den smukke,
    nu står der intet om alderen på det større barn. Blot at han var ældre. Buster er jo kun lige over et år, så en dreng på 2½ år er større, men stadig et VS-barn.

    Som jeg ser det her er problemet ikke børnenes alder, men pædagogernes inkompetence og total mangel på opsyn!

    Når jeg henter en dreng som sidder i sandkassen er der altid 2-3 pædagoger med. og hvis børnehavebørnene er med i vuggerens sandkasse, har de også deres egne pædagoger med ned, så der er fuldt opsyn. (han går i en integreret).


  • #3   27. aug 2012 Og jeg kan i øvrigt ikke se hvordan det overhovedet kan blive drejet til at handle om DP vs. VS.

    Det kunne da nemt være sket, mens DP-mor f.eks var inde at skifte en ble, og de andre fortsat sad i sandkassen?

    Nej, problemet her er pædagogerne, som i den grad har svigtet Buster og den tillid hans forældre har givet dem!


  • #4   27. aug 2012 Den Smukke,
    min pointe er bare at det her IKKE handler om VS vs. DP men om en håndfuld pægagoger som i den grad har fejlet.

    Du behøver ikke sige "rolig" til mig, jeg blvier bare irriteret over at du skal dreje den derover. Det er IMO lidt respektløst overfor denne familie, som har været tæt på at miste deres lille dreng.


  • #5   27. aug 2012 Næh, men fordi du bruger denne triste historie, til at tage en diskussion op.

    og kendsgerningerne er at der kun er et sæt hænder hos en DP og mange flere i en VS, hvis den absolut skal tages.

    når et barn skal skiftes i VS, er der stadig opsyn på de andre børn.


  • #10   27. aug 2012 Synes godt nok at der er mange uheldige episoder smiley stakkels lille dreng smiley

  • #11   27. aug 2012 Det er simpelthen under alt kritik... Tænk at der ikke engang bliver tilkaldt en ambulance når han havde været bevistløs, det er simpelthen for dårligt..

    Tør slet ikke tænke på hvor rasende jeg var blevet hvis det var en af mine børn det var gået ud over..

    og at der er flere hænder i en vs end i en dp gør da bare hele situationen endnu værre...


  • #12   27. aug 2012 Thomas:

    Syntes fandme jeg er træt af at se pædagoger være så "ligeglade", og tænke over som om "det her er bare et arbejd der skal overstås". At arbejde som pædagog er satme ikke bare et job! Det er noget som er ret seriøst. Både i udviklingen, men også bare sådan noget som det her kan ske. Plus det som man læste om for ikke længe siden med det barn som var blevet bidt 15 gange.
    Hvad laver de pædagoger egentlig?
    Jeg har fornylig selv arbejdet i en VG/BH samt en SFO. Og der var ALTID nogle på legepladsen, ALTID fordelt hvor børnene er. Og der var et ret stort arial de kunne være på.
    Jeg bliver så inderligt sur når jeg læser sådan noget. Og tænker hvordan jeg selv ville regere hvis det var mit barn. Tror slet ikke jeg tør tænke at hvis det skete for mig, tror nok det ville slå fuldstændig klik.
    Og det lyder til at pædagogerne heller ikke har ville fortælle den hele sandhed til moderen, men at hende som fik liv i drengen igen, måtte ringe og fortælle det.
    Og at de slet ikke har ringet til 112 selv, siger bare at de ved de har begået en MEGET stor fejltagelse og er bange for at det går ud over stedet. Og tænkte på dem selv frem for den lille dreng!
    Det siger sig selv at drengen skal på sygehuset ASAP, da det både kunne havde forudsagde hjernerystelse og meget andet, og hvis der så går for lang tid til hjælpen bliver givet, så kan det jo kun blive forværret.
    Hvordan kan pædagoger være så egoistiske, og undlade at ringe 112?
    Og undlade at fortælle som det var, istedet for moderen skulle få det afvide fra en helt anden part?

    Stopper her, syntes sindbelthen det er for dårligt.


  • #14   27. aug 2012 Det slet ikke kaffepausen der er et problem... Det er dårlig kordinerring. Pædagogerne passer næsten sig selv, og bare gå hvor det passer dem.
    Jeg oplevet tit at jeg måtte gå frem og tilbage "til tider" da der ingen var de to steder f.eks...

    De burde egentlig deligere områder istedet for. Så hvis der sker noget, så ved man hvem man skal gå til.
    Mange står indenfor og kikker ud af vinduet, istedet for at være på legepladsen, sidder i en stue med 1 til 2 børn, og så der et område med flere børn som ikke bliver set på imens.


  • #15   27. aug 2012 Problemet er også som jeg har haft skrevet, nogle pædagogere tag sådan et job her kun som et job. Og ikke som noget seriøst.

    Der var en ting som gjorde mig sur som jeg hendvendte mig til lederen omkring, fra mit tidligere SFO praktiksted. Der var et område med nogle træer, hvor de havde fået lov at lave en "hule" udaf. Udaf træ, søm, skruer, med sav og det hele. Men jeg oplevet tit når jeg gik forbi og for at se hvordan det gik til, at jeg var den eneste voksen tilstede. I sådan et sted, skulle der var opsyn hele tiden, da det tit kan gå galt for sig. eller så syntes jeg den voksne skal være den der bruger saven f.eks... Og evt. med et barn som kan hjælpe til for at føle sig en del af det.


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #16   27. aug 2012 Jeg er også forarget over hvordan der er blevet handlet i denne sag, fra personalets side.. MEEEN at skyde skylden på pædagogerne generelt er sku at skyde helt skævt i mine øjne. En normal normering i en BH nu til dags er én pædagog til 20 (!!!!) børn. Ja sådan er virkeligheden faktisk, det er desværre blevet sådan i vores såkaldte velfærdssamfund, at pædagogerne skal kunne være og gøre alting på én gang. Det kan man desværre ikke..

    Jeg er helt enig i at pædagogerne skal være på børnene, men der er en der nævner at det er for dårligt at der kun er en pædagog på stuen... Jeps, sådan er virkeligheden. Det er en følge af nedskæringer, desværre..

    Jeg vil ikke beskytte pædagogerne i de pågældende sager og jeg er også forarget over at de lyver overfor forældrene om hvad der er sket..

    Én anden roser dp, også mener det er ihh og øhh så meget bedre.. Desværre har jeg kun mødt to gode dp, ud af to hele teams.. Heriblandt folk der drak, imens de passede små børn, dp der aldrig legede med børnene o. Lign.. Så det er altså heller ikke lykken!


  • #17   27. aug 2012 Der vil jeg så ikke give dig ret. jeg har været i 3 forskællige i en praktikperiode, hvor der var flere pædagoer til hver stue. Og der var nok pædagoger. Men mange valgte at står ved siden af en anden pædagog og stå og snakke, frem for at være der hvor der ingen voksen var. Og nogle bare stå inde og kikke ud af vinduet, selvom man ikke kan se og høre alt der forgård derfra. Så det giver jeg dig ikke ret i.
    Men det er så det jeg selv har oplevet.


  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #18   27. aug 2012 Ja det kan godt være du ikke vil give mig ret.. Men fakta er stadigvæk at der ifølge normeringen kun skal være én pædagog til 20 børn, herudover er der mehjælpere, men de har intet ansvar...

  • #19   27. aug 2012 nu skal det ikke handle om vg vs. dp.. Min søn er i dp og er det 5. barn, så hun har nok at se til og kan sagtnes forstå, hvis min dp-mor skal skifte ble imens de er ude, men regner så sandelig også med hun ikke tager lang tid om det, så sådanne ting kan ske... For dette kunne nok også være sket i en dp, for ulykker sker..

    Men at der ikke er ringet 112 ryster mig...

    er ikke uddannet pædagog, men da jeg var i børnehaven var jeg med på ude"vagter" og vi cirkulerede rundt for at kunne holde øje med alle, så godt som muligt..en dag faldt en pige ned fra en af mooncars'ene og slog baghovedet i fliserne, lige foran mig og jeg kunne intet gøre for at forhindre det, men tog mig af hende og var så bange for, hvordan synet på mig ville blive..men fik en god snak med moderen da hun hentede og heldigvis kom der kun en ordentlig bule og hun var ok, men tror jeg var mere ked af det end pigen:)

    Og den følelse jeg havde med de børn dengang, håber jeg da ved gud også at pædagoger, som skal have med min søn at gøre, har det på samme måde..

    Men godt at der er fokus på det, for så kan det være at der sker noget drastisk, kan jo ikke være rigtigt at de små poder er i "livsfare" når vi efterlader dem...


  • #20   27. aug 2012 Jeg ved ikke om de er alene når der skal skiftes ble, men kan godt forstå hvis det er nødvendigt, hun kan jo ikke være alle steder på en gang..

    det er vist også en regl i vores kommune (vejle) men der er ikke nok dp pladser i byen og han er pt. det 5. barn hun har, men kun til okt. hvor den største skal i BH.

    Går i mødregruppe med moderen til pigen, som skal i BH til okt. og hun har sørget for at hendes datter starter i okt. for hun skulle først i BH i dec. Men der er åbenbart ikke pladser nok i vores by.

    De har snakket om en VG i nabobyen, men det bliver kun ved snakken, for havde sagt at hvis den åbnede inden Felix skulle starte, så kom han i den, men er rigtig glad for min DPmor:)


  • #21   27. aug 2012 Det at jeg ikke giver dig ret, er der god grund til. Så er jeg "undskyld mit ordforråd", men så er jeg sådan set ligeglad med hvor du har din fakta fra.
    Når jeg selv har stået i en VS og BH samt SFO. Hvor jeg ser det og oplever det med egne øjne, så kan jeg tydeligt se hvad der går galt, og at der tit kan ske mange ting, som ikke bliver set med det samme.
    Det som "Madsens mor til Felix", beskriver, kan man selvfølgelig ikke gøre meget ved, hvis det sker så hurtigt lige foran en, men det som er sket her, samt det andet emne som kom op for nogle dage siden, det kunne godt havde blevet stoppet før. Og mange områder står u-set, da mange pædagoger står i grupper og snakker, selvom der måske er et område el. to de ikke kan se til.
    Jeg har oplevet selv at jeg måtte gå frem og tilbage da nogle områder var uset. Og fik det også sagt. Men sådan noget burde ikke være nødvendigt at sige, slet ikke så mange gange som jeg gjorde, og så som praktikant. Det var ikke noget de kunne lide at få afvide.


  • #23   27. aug 2012 Kan godt være medhjælpere ikke har noget ansvar, men de får da trods alt deres penge for at være der... I mit hoved er der ikke forskel på en pædagog og en medhjælper. De er begge ansat til at tage vare på mit og andres børn..

    Man behøver ikke være uddannet pædagog for at kunne tænke så langt som til at ringe efter en ambulance når sådan noget her sker..

    Klart der sker uheld og børn kan falde ned og slå sig eller andet, men dette burde bare ikke kunne ske. Det er jo længe drengen har været begravet siden han er blevet bevistløs.. Vil da også tro han har prøvet at kæmpe imod så det er jo ikke bare i løbet af 30 sekunder det er sket.

    Selvom man er underbemandet er det bare ikke noget der burde være sket og når man har så små børn omkring sig er det mindste da man kan gøre at holde opsyn med dem ved sandkassen hvor de ofte opholder sig...



  • #24   27. aug 2012 Ja, el. den er ikke længere at bede børn være der hvor man kan holde opsyn med dem. Men der er mange pædagoger som kun tage det som et job, og ikke seriøst.
    Og deligere områder burde gøres efter min mening så sådan noget ikke sker. Og så de ikke bare går og passer sig selv.
    Siger ikke det er sådan alle vegne. Men det efter hvad jeg selv har haft oplevet i hvert fald.


  • #25   27. aug 2012 Altså jeg tænker da bare den lille dreng må have skreget da den store kommer og sætter sig på ham. Og selvom man lige er lidt væk, så burde man da bare kunne høre det...

    I Olivers børnehave er der en del træer i bunden af legepladsen og der er det da tydeligt at høre når et barn er ked af det selvom de leger derinde...


  • #26   27. aug 2012 ja, Camilla..hvad blev der af de hjemmegående husmødre?:)

  • #27   27. aug 2012 Trine, jeg sad faktisk lige i mit stille sind, og tænkte at sådan burde det være, for det er da en rigtig smart løsning for DP'erne.

    Det er en hammerærgerlig situation den her med Buster,men heldigvis ikke noget jeg kan genkende fra min søns vuggestue. Hverken den med mangel på personale, eller med pædagogernes ligegyldighed og forsøg på at dække over egne fejl.

    Små børn kommer jo til skade, som en også beskriver længere oppe - det er helt i orden, det sker. Jeg forventer som forældre, at de voksne ved hvordan det er sket, og det ved de altid når jeg henter Vito. Han har tit nye buler og bump, og er pt indehaver af en flot hudafskrabning i panden. Men han ER en vild dreng, så det er helt naturligt. De er altid meget meget kede af det, når de fortæller at han igen har slået sig, og hvordan det er sket. Og det viser mig, at de drager omsorg for ham, og at det ikke bare er "nåh, nu slog Vito sig igen, og hvad så?".

    Nej, jeg er sikker på at de ansatte i Busters vuggestue ikke repræsenterer flertallet, og jeg håber så sandelig at der bliver slået hårdt ned nu!
    Jeg ville blive meget ked af det, hvis min søn blev udsat for sådan noget. Og hvis man så bagefter forsøgte at lyve for mig, og undlod at reagere korrekt ville jeg blive direkte rasende!


  • #29   27. aug 2012 Det er så forfærdeligt. Tænk at det overhovedet kan ske!?!?!?! Jeg ved virkelig ikk hvordan jeg ville reagere hvis vi kommune for sådan noget, men ikk lige så afdæmpet som hun lyder til at gøre det!

    Hvad fanden sker der i dagens DK? Hvor er vi hende når der ikk engang bliver ringet 112 efter at drengen har været livløs?!


  • #30   27. aug 2012 Ja, enig... Jeg var blevet stjerne tosset hvis det skete for mit barn. Tør slet ikke tænke på hvordan jeg ville regere.

  • #31   27. aug 2012 sys det er skræmmende, og burde ikke kunne ske altså. victors børnehave er lige blevet udvidet fra at gå fra 47 børn til 141. og der er jo så også kommet flere pædagoger, men sys overblikket er forsvundet fra pædagogernes side. her i sommerperioderne er de jo ikke optimal normering grundet ferie osv. i sidste månede da jeg hentede victor, var der 2 pædagoger tilbage og de sad på en bænk foran, dvs intet opsyn inde i børnehaven og ej heller opsyn bagved børnehaven (de har kæmpe areal hele vejen rundt om børnehavebygningen) og jeg kom ind bagfra og der en lille pige stå og græde for vildt, og der står et par børn uden om hende og de siger de ved ikke hva der er galt, da jeg ikke kender pigen tænker jeg jeg lige finder en pædagog så der ikke bare står en fremmede dame og trøster, jeg når lige ind i garderoben da jeg hører hun græder/skriger helt vildt og jeg skynder mig ud og så står de der møgunger bare og kaster grus i hendes øjne smiley de får en røffel af mig og jeg tager pigen med ind for at finde nogen, men der er ikke et øje indenfor andet end et par unger hist og her og kommer så udenfor på den anden side hvor de 2 bare sidder på en bænk og ævler. jeg forklare dem situationen og INGEN af dem gør noget ved det andet end at trøste pigen. de blev bare siddende der på deres flade smiley og i morges da min mand aflevere victor her til morgen møder han en grædende freng der har fået kastet sten i hovedet. der var ikke en pædagog udenfor, ergo ingen øjne eller øre derude. sys bare ikke det er i orden. har simpelthen næsten ikke lyst til at aflevere mine unger der altså smiley

  • #32   27. aug 2012 Jeg havde givet beskeden videre til arbejdstilsynet og så må der være andre man kan henvende sig til også?
    For jer lige det sted du beskriver Carina, lyder også som et sted der nemt kan ske noget også.


  • #33   27. aug 2012 Hold da op Carina!! Jeg ville omgående ringe til kommunen! Og jeg ville godt nok også være ked af at aflevere mit barn sådan et sted!

  • #34   27. aug 2012 Carina jeg er meget enig med de andre smiley

  • #36   27. aug 2012 kommunen er ligeglad tror jeg. den nye børnehave åbnede i november og da vi når slut december finder jeg ud af de har åbnet børnehaven inden de der byggemænd har overgivet den til kommunen, dvs den jo sikkerhedsmæssigt ikke var iorden at have børn i. Men den gamle børnehave skulle omdannes til vuggestue og de manglede pladser, så det blev åbenbart prioriteret at den kunne åbne inden den nye børnehave var færdigbygget smiley vi havde så mulighed for at holde ham hjemme fra slutningen af december til februar hvor den var blevet godkendt af arbejdstilsyn osv. Så tror ikke børnenes ve og vel og frem for alt sikkerhed er særlig højt prioriteret i assens kommune smiley og vi som forældre fik ikke en skid at vide, kun fordi en anden forælder kendte ham der stod for byggeriet privat, fortalte os det :s

  • #37   27. aug 2012 Det bare ringe til Arbejdstilsynet el. tilsvarende. De kommer gerne.

  • #38   27. aug 2012 tror bare ikke det hjælper, de har jo været der nu. jeg går bare slet ikke ind for de kæmpe inst. de er så glade for lige for tiden. ikke bare fordi chancerne for der sker ulykker er størrer så tror jeg mange "svage" bliver tabt i mængden. jeg er jo feks 1 voksen til 3 herhjemme på 125kvm (når min mand ikke er her jo hehe ) men hvis vi nu boede på 300kvm ville det jo være hammer umuligt for mig at holde øje med alle 3 på engang. så selv om de holder sig på normeringerne nytter det ikke arealerne er så store de ikke har noget pverblik over det altså.

  • #39   27. aug 2012 Er lige pludselig meget glad for vores børnehave med 2 stuer, ca 30-35 børn ialt og 8 voksne...

    1. stue med børn fra 2,9-4 år.
    2. stue med børn fra 4-6 år.


  • #40   27. aug 2012 var virkelig virkelig også glad for vores gamle lille børnehave, nu kan man snildt bruge 15min bare på at finde sit barn :s sys pædagogerne havde bedre overskud og overblik over det hele og hverdag var der fotovideo der kørte så man kunne se billeder fra hele dagen, de havde mulighed for at svømme 1 til 2 gange i måneden. selv deres fødselsdage er der blever cuttet i, så istedet for hygge fra 13 til 15 ca. er det ca en halv time om morgnen for dem man deler garderobe med. sys det er synd altså - fuck alt deres sparelort!

  • #42   27. aug 2012 Jeg havde flyttet mit barn derfra med det samme.. Jeg syntes det er vigtigt de er i en institution hvor de er tætte og der er god kontakt til de voksne...

    Når jeg kommer og henter Oliver kl 16 så er der minimum 3 voksne ude på legepladsen mens en går og rytter op inden for..


  • #43   27. aug 2012 der er bare ingen steder at flytte dem hen. den er jo blevet så stor fordi de har lukket børnehaverne i de omkring liggende byer og den anden børnehave har ikke plads til flere børn.

  • #45   27. aug 2012 Syntes simpelthen det er for dårligt..

    Men når de først har besluttet sig for noget er det stort set umulig at gøre noget ved det..

    I den kommune jeg boede i da jeg gik i skole valgte de at nedlægge alle 10. klasser og samle dem et sted... Det var vi meget imod på vores skole og gjorde alt vi kunne for at få dem på andre tanker.. men de var SÅ ligeglade..

    glemmer aldrig de ringede fra avisen de gerne ville lave en artikel hvor de havde en der var for og en der var imod.. Der skulle så være billeder af os og hende der var for ideen lå på en græsplæne med en masse blomster omkring sig og solen der skindene på hende og en veninde.. Jeg var imod og skulle sidde i en sofa indenfor og blev klippet helt til så jeg bare lignede sådan en stiv pind.. Det var SÅ tydelig hvilken side de prøvede at fremhæve...


  • #48   28. aug 2012 ja, meget..

Kommentér på:
bliver altså lidt skræmt over de der pædagoger nu...

Annonce