{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

HJÆLP.... vil ikke sove {{forumTopicSubject}}

Jeg har en datter på 7 mdr..! Og hun VIL IKKE sove i sin seng om aftenen,. ! Der er ikke noget i løbet af dagen når hun ligger i sin barnevognen. Det er kun når hun skal sove nat.. ! JEg gør det at hun får sin natflaske, hun falder næsten i søvn når hun spiser den så hun er TRÆT men ligeså snart jeg ligger hende i sin segn begynder hun bare og skrige og det er virkelig så mann tror jeg både slår og sparker hende,.:! ( GØR JEG IKK ) Men hun græder virlelig som om hun har ondt.! Når jeg tager hende op falder hun til ro . Når hun er faldet i søvn lægger jeg hende igen og så starter hun bare forfra..! Jeg begynder at lægge huénde i seng meller 22-22:30 og hun sover først rigtig mellem 00-01:00 ca.. !
Det er virkelig hårdt da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre.. !

HÅBER MEGET AT DER ER NOGLE DER KAN HJÆLPE... !!!!?????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP.... vil ikke sove
  • #1   21. jul 2008 Stavefejl er fordi mann er så træt..! =)

  • #2   21. jul 2008 nu har jeg jo ingen børn selv endnu, så jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig. men jeg kan ihvertfald fortælle dig at jeg forstår din frustration, hvis det trøster lidt?

    er det sådan at hun måske kan sove om natten i barnevognskassen? jeg ved ikke om det er et forsøg værd, men måske hun har det bedre i den, end i sengen?

    alternativt ville jeg prøve at massere hendes fødder, da der sidder mange forløsnings punkter på fusserne (jeg kender en del til zoneterapi) og se om det måske kan lindre på noget som gør ondt på det bette pus? eller give en velværds følelse at slumre ind på? (husk altid masser af creme så dine fingre glider let på fussen)

    ved ikke om du kan bruge det til noget, men det var lige hvad der faldt mig ind af forslag......

    de bedste håb for en god nats søvn smiley


  • #3   21. jul 2008
    Det måske fordi hun bliver overtræt , det var da i hvert fald sent for sådan en lille str.
    Har du evt prøvet at lade hende få flasken i sengen og så prøvet at trøste hende istedet for at tag hende op ?
    det gjorde jeg meget med ham jeg passede før når han ikke ville sove i sengen ..


  • #4   22. jul 2008 Vi havde samme problem med Jeppe, og det forgik også om natten, han SKULLE falde i søvn i vores arme og maks to timer efter han var puttet så vågnede han igen og vi strtede forfra. Her hjalp det at læse bog "Godnat og sov godt" den kan virke hård men den virker. efter en uge så faldt han selv i søvn og sov hele natten. Og der var han altså 9 mdr da vi fik stoppet denne uvane : )

  • #5   22. jul 2008 jeg vil så på ingen måde anbefale godnat og sov godt, synes det er så synd for barnet.
    det man lærer barnet er jo faktisk at man ikke har tænkt sig at hjælpe det når det græder, og at græde er jo barnets eneste måde at fortælle at der er noget galt.
    jeg har selv ladet mien børn falde i søvn i mine arme eller min seng og det har fungeret fint.

    ellers ved jeg at der er mange der er glade for bogen "sov igennem uden gråd"


  • #6   22. jul 2008 Ditte H, der tager du lidt fejl for netop går men ind til barnet tiden bliver stille og roligt udviddet. Og her har det absolut ikke været synd for andre metoder her ikke virket. Og jeg synes abosolut ikke om at skulle op, op til 7 gange om natten og hver gang sidde med ham min. 20 min, og stadig skulle være frisk til at være mor for begge mine børn samt passe min skole.
    Og ved at mange andre har haft gode erfariger med bogen. Og Jeppe ved godt at vi kommer når han græder men han har lært at han får ikke bare lov til at faldei søvn i vores arme. Desuden var det ikke kul i hans seng det var et problem men også i hans barnevogn. Og at de ikke sover meget i løbet af en dag er altså heller ikke godt.


  • #7   22. jul 2008 jeg vil også sige at 22- 22.30 er sent at komme i seng. victor kommer i seng mellem 19 og 20. han er 14 mdr nu og han har sovet i egen seng de sidste 2 mdr - dejligt, for havde samme tur. men der er ikke andet og gøre end at lade hende græde selvom det er hårdt. han får flasken i sengen og så læser jeg historie og synger en sang, så siger jeg godnat og mysser og så går jeg. så ligger han lidt og så falder han i søvn.

    det tog ca en uge. men det er hårdt i starten, det tog 4 timer første aften og han hylet helt vildt og det samme gjorde jeg. tilsidst kom han i vores seng igen. dagen efter forfra og stille og roligt kommer det.

    det er hårdt og man føler sig som den ondeste mor i hele verden, men det går over og de lære at acceptere at når der bliver sagt godnat så skal man sove smiley

    men altså jeg lod ham ikke hyle i flere timer eller noget, men gik bare ind når jeg ikke ku bære det mere, lagde ham igen og sagde godnat og gik.

    fandt nemlig ud af at det bliver værre hvis man går ind og trøster.

    håber du forstod og sorry det blev langt, men er svært at forklare.


  • #8   22. jul 2008 Det kan godt være at det er sent men JEG KAN IKKE FÅ HENDE TIL AT SOVE UANSET hva tid jeg lægger hende..! Jeg har jo prøvet ALT.. ! Hun stopper med at græde hvis jeg tager hende op.. eller går op og holder min hånd på hendes mave eller kind.. Men ligeså snart hun opdager jeg går går hun helt kold..! Hun begyndte at kravle for ca 2 uger siden.. Hun har fået 2 tænder for ca 1 mdr siden..!

  • #9   23. jul 2008 Anne J
    godnat og sov godt bygger jo på at forlænge intervallerne mellem at man går ind til barnet og lige gyldig hvad at man ikke tager barnet op og trøster det, der står jo faktisk at barnet er udspekuleret og et lille barn tænker altså ikke på den måde.
    der står oven i købet i GOSG at hvis naboerne kommentere gråden skal man bare sige at barnet har mellemørebetændelse og at man har tænkt sig at kontakte lægen i morgen (eller noget i den stil) alene det at forfatterne ikke selv mener at man kan sige sandheden, siger da alt om at det ikke er OK

    jeg ville ALDRIG lade mit barn græde, så vil jeg hellere sidde og holde i hånd hele natten også selv om jeg har 3 børn og også selv om jeg også skal op og passe min skole. det er en begrænset periode, især når barnet ved at det trygt kan falde til ro fordi mor og/eller far nok skal være der med det samme hvis det bliver ked af det.

    og jo jeg har også haft småtsovende børn og børn der har hadet barnevognen, men så har de bare sovet i slynge i stedet for barnevogn, ville da heller ikke lade dem græde i barnevognen.

    kan desuden anbefale bogen "fantastiske forældre" der fortæller lidt om hvad der sker i børns hjerne når man lader dem græde


  • #10   23. jul 2008 og så kan samsovning da anbefales, så behøver man jo ikke stå op om natten når/hvis barnet bliver ked

  • #11   23. jul 2008 Jeg vil give Ditte H ret jeg kunne aldrig finde på at lade hende gærde .. Og Ditte H .. i går var det så slemt at hun fik love til at sove i min seng og der var ikke noget resten af natten.. ! Skal jeg tage hende over i min seng når jeg bare ikke kan få hende til at sove ., ??

  • #13   23. jul 2008 Jeg vil aldrig lade hende skrige.. Der er jo en grund til hun er ked.. Jeg vil bare gerne finde den grund.. ! Jeg vil ikke have at hun tror at jeg ikke kommer når hun "kalder på mig" .... Hun skal ikke føgle sig svigtede...

  • #14   23. jul 2008 Havde samme problem med lille Lærke, så begyndte jeg at give hende zoneterapi under fødderne hver aften hjulpet på vej at stille musik og det hjalp på hende. Jeg købte bogen som hedder zoneterapi til børn og den er mega god syntes jeg. Jeg troede ellers ikke rigtig på den før men besluttede mig at prøve ( alt for at få de små til at sove ) , idag bruger jeg kun zoneterapien når hun er umulig og ikke viæ sove, 5 min med trykken under fødderne og hun er helt slap og klar til putkassen.

  • #15   24. jul 2008 steffie
    ja jeg ville bare lade hende sove i sengen, det gør arthur og vi har ALDRIG sove problemer og sådan har det også været med de store.

    til jer der siger at man ikke skal gå ind til dem og ikke tage dem op.
    har I slet ikke tænkt på at jeres lille barn græder fordi det er ulykkeligt og evt. bange fordi de er blevet forladt. de stopper jo ikke med at græde i løbet af nogle dage fordi de har lært at det er superrart at ligge sig til at sove her alene i min seng, men fordi de har lært at mor/far er ligeglade med at jeg græder.

    små børn græder af én grund, det er fordi de er kede af det, det er ikke fordi de vil manipulere med deres forældre, så udspekulerede er de slet ikke.
    det kan godt være at det bare er fordi de vil tages op, men det er faktisk også et reelt behov når man er et lille barn, det kan også være fordi de vil vide de ikke er alene i verden, det er et indbygget overlevelses instinkt hos et lille barn da de ikke kan klare sig alene. man lærer dem altså at man ikke vil hjælpe dem og at de ikke skal lytte til deres egne behov/følelser/instinkter.

    for at tage sådan et helt ekstremt eksempel så se på rumænske børnehjemsbørn, de græder aldrig og det er fordi der aldrig er nogen der tager sig af at de græder så lærer de at der ikke er nogen grund til at græde


  • #16   25. jul 2008 Maja K
    hun ved mor kommer fordi hun kan stole på at mor er der for hende når hun er ked af det og har brug for mor, det er ikke fordi hun vil kontrollere sin mor, så udviklet er et lille barns hjerne slet ikke, og hvis det var hvorfor skulle det så overhovedet ønske at mor/far skal rende frem og tilbage, det barnet ønsker er at være sammen med sine forældre, og sådan rent biologisk er det jo dybt unaturligt at ligge et barn alene i et rum og forlade det. se på dyr langt de fleste pattedyr opholder sig nærmest konstant sammen med deres unger og i alle andre end den vestlige kultur, er det det mest naturlige at samsove

    det er svigt at forlade sit lille grædende barn. tænk hvis din mand/kæreste bare vendte ryggen til og gik når du var ked af det og havde brug for ham.

    og hvorfor må børn ikke have en vilje? lyst og vilje og glæde er da noget af det dyrebareste et lille barn har.


  • #17   27. jul 2008 Ditte H. ! Jeg er meget inpuneret over at du bliver ved mad at holde fast i din menning når alle andre går i mod dig.. ! Hatten af for det..! Jeg har ikke været på nogle dage men viile bare lige fortælle hvordan det er gået..! Camille har det bedst når hun kan se høre eller dufte mig..! Jeg har fundet ud af at når jeg lægger hende i segn ( Før vi " Voksne " går i seng lægger jeg mit hovedpudebetræk i hendes seng og så kan hun falde i søvn..! Men når jeg så skal op i seng vågner hun . ! Og så kommer hun over ved siden af mig og sove,:! Jeg har det godt med det at vide at hun er så tryk ved mig..,! Så det er sådan vi har fundet ud af det..! Mange tak for hjælpen.. =)

  • #18   27. jul 2008 sexymama,
    ja der vi jo så forskellige for jeg synes det er dig der er helt væk, ville aldrig byde mine børn at ligge og græde
    næ jeg gør skam ikke mig selv en bjørnetjeneste, jeg har tre børn der sover fint og som ikke en eneste gang har grædt sig selv i søvn.

    og så tror jeg slet ikke at du læser hvad jeg skriver, jeg skriver jo nemlig at jeg godt ved at barnet før eller siden stopper og at det lærer at man ikke dukker op igen, det er jo det jeg skriver at jeg synes er dybt forkert.

    og nej et lille barn kan slet ikke tænke så klart, det kræver at det stof i dets pandelapper der hedder glutamat er velfungerende og det er det ikke så tidligt.
    igen vil jeg gerne anbefale bogen "fantastiske forældre"

    og Steffie, det er sødt af dig men der er ikke noget at tage hatten af for, jeg, jeg gør bare hvad der falder mig naturligt og min mening står uanset argumenter (hvad jeg ikke synes det har været nogen gode af i denne diskussion) ikke til at ændre.
    jeg VED at jeg gør det bedste for mine børn og vores familie. og det er ikke kun baseret på mine følelser og "mor-instinkter" men også at jeg har sat mig meget ind i emnet. og så synes jeg forøvrigt at det lyder som om I har fundet en løsning der passer rigtig godt til jer


Kommentér på:
HJÆLP.... vil ikke sove

Annonce