{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får jeg dem bløde??
  • Mille
    Mille Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 44
    #1   6. aug 2010 Dem jeg har i hvide vasker jeg på 90 grader og derefter en tur i tørretumbleren. Jo mere de bliver brugt og vasket jo blødere bliver de.

• #2   6. aug 2010 Har du vasket dem ? Dem jeg købte var nemlig også stive, men så vaskede jeg dem, som man skal og så blev de alle strøget, de blev bare så bløde..

• #3   6. aug 2010 siger det samme som Mille

• #4   6. aug 2010 Oki, de her er fra småfolk og har farve, så tror ikk de tåler så høje grader. smiley

• #8   6. aug 2010 Jeg vasker dem lige smiley Har hørt noget om man evt kan lægge dem i blød i eddike først? ved ikke om det hjælper.. Men tak for hjælpen piger smiley

• #9   6. aug 2010 Personligt ville jeg ikk købe stofbleer der ikk kan vaskes ved over 60 grader.. Og brugte heller ikk skyllemiddel, for de tørrer ikk særlig gødt når man bruger det.. Men tørretumbleren kan anbefales.. Og jo flere gange de kommer i, jo blødere blir de.. smiley

• #10   6. aug 2010 Jeg smider dem i tørretumbleren hvergang de er belvet vasket , så bliver de bløde, i forhold til når de bliver tørret udenfor

• #11   6. aug 2010 Ville heller ikke vaske stofbleer under 60 grader da der både kommer lort, gylp og alt muligt på så bakterierne skal slås ihjel. Har ikke lyst til at tørre mit barn om munden men en stofble der stadig er fyldt med colibakterier fra numsen.

ville også vælge eddike i stedet da skyllemiddel ofte er tilsat parfume eller alt muligt andet skidt.

men ellers har jeg egentlig ikke selv brugt noget. Jeg har bare vasket dem. Da jeg købte dem føltes de som hør-stof men nu er de blevet bløde. Bare prøv at vask dem nogle gange, det plejer de at blive bløde af. Vaskede bare mine med neutral vaskepulver

• #12   6. aug 2010 Jeannie - Hvad bruger du stofbleerne til? Vi bruger dem kun til munden, og så sover hun med en om natten.

Vi vasker dem altid ved 60 grader, både dem med og uden farve.

• #15   6. aug 2010 Ja måske bliver de rene nok ved 40 grader. Men feks. svampesporer (trøske) forsvinder ikke ved vask ved 40 grader.
    Der skal de koges før det dræbes.
    Man kan jo ikke se bakterierne..... så de kan jo sagtens gemme sig selvom bleerne er rene at se på..

De hvide får her 90 grader og de blå og røde 60 grader.

• #16   6. aug 2010 De her kan også vasket på 60 grader, og det er de ved og blive, og så kommer de i tørretumbleren bagefter, så ser vi om de er blevet bløde, ellers må de få nogen gange mere.. smiley Og har også altid brugt neutralt til alt tøj herhjemme.. smiley

• #17   6. aug 2010 Nu har jeg ikke selv nogle stofbleer at vaske, eftersom jeg ingen børn har smiley
    Men vores håndklæder var meget stive i en periode, jeg skiftede vaskepulver og begyndte at tørre dem i tørretrumbleren, det hjalp. Nu har vi så ikke nogen længere smiley så de er lidt stive i det. Så tørretrumbleren hjælper.
    Jeg har altså altid fået afvide at der ingen forskel er på at vaske 40 og 60 grader. Bakterier dør ikke ved 60, man skal op og vaske min. 90 grader.
    Så hvis de bliver brugt til nummergøjen ville jeg klart vaske 90 grader, ligesom jeg gør med undertøj og håndklæder.

• #18   6. aug 2010 Enig med Mette A.
    Nu er det blevet så populært med vaskepulver til kold vask og til 40 grader. Men min mand som er elektriker og kommer ud og reparerer folks vaskemaskiner siger at mange lugter SÅ SURE fordi de aldrig får høj nok temperatur gennem systemet.

Nå men det var jo egenlig ikke det emnet handlede om.
    Har også hørt eddike har samme effekt som skyllemiddel så det skulle blive blødt, selvom man ikke putter det i tørretumbler.

• #19   10. aug 2010 Mia F:

Ja jeg bruger stofbleerne som underlag på puslebordet når hun bliver skiftet ligesom de gør på sygehuset og når jeg har gået i mødregruppe inde på mødrehjælpen og så så jeg at alle de andre jeg kender med børn også gør det så det har jeg selv haft gjort. Brugte skifteunderlag fra Libero men det var dyrt så jeg ligger en stofble ud på puslepuden når hun skal skiftes, så der vil selvfølgelig komme bakterier fra nummeren på.
    Og så hvis hun har dårlig mave eller bleen er fyldt godt op, så kommer der også mølse på stofbleen smiley

så derfor vasker jeg dem ved 60 grader eller over så bakterierne ikke ligger i stofbleen.
    Og hvis jeg er ude folder jeg den også en enkelt gang fra modsatte hjørne til modsatte hjørne så den bliver en trekant og bruger den som hagesmæk og tørrer hende om munden bagefter med den, så det vil ikke være så hyggeligt hvis den ikke er helt ren for numsebakterier

• #20   10. aug 2010 i den vuggestue jeg var gjorde vi lige som jannie .. lige en stofble når der var bummelum ..

• #21   10. aug 2010 Jeannie - Okay, har jeg bare aldrig hørt om. Jeg har købt små håndklæder til at ligge på puslehynden.

• #22   10. aug 2010 Jeannie : Du er da bare nødt til at vaske ved 90-95 grader for at der ikke skal være nogle bakterier i dem efter vask. Der er ikke den store forskel på 40 og 60 grader hvis man skal kigge bakterie mæssigt. smiley

• #23   10. aug 2010 her vaskes stofbleer os på 90-95 grader og i tørren .. og som mange skriver så bruger vi dem også til alt fra nummeren til at putte med i sengen ..

Kommentér på:
Hvordan får jeg dem bløde??

Annonce