{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Dagpleje? {{forumTopicSubject}}

Ja, nu ligger landet sådan at jeg har barsel indtil d. 23 december. Og jeg havde skrevet Mikkel op til dagpleje til d 1 novémber. Men jeg blev ringet op for en måned siden at de havde en plads allerede fra d 1 september. Men jeg vil egentlig ikke have ham afsted allerede, indtil jeg fik af vide at det er hos den mest eftertragtet dagplejemor her i omegnen. ¨

Vi skal til møde der oppe i morgen, men men men, jeg synes overhovedet ikke at Mikkel er klar til at komme ud endnu, og jeg er heller ikke klar til at sende ham afsted. Han er 7 måneder, men bliver 8 måneder d 5 september.

Jeg er helt grædefærdig over at skal have sendt ham afsted allerede, jeg synes det er for tidlig. Og jeg skal alligevel først starte i januar måned 2011.

Hvornår blev jeres sendt afsted?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagpleje?
  • #2   24. aug 2010 Hvornår ved man at de er klar? Hvor mange timer sendte i dem afsted i starten?

  • #3   24. aug 2010 Vores datter var 8 mdr og jeg syntes da også det var svært i starten ..

    Men så hurtigt som hun faldte til og så hurtigt jeg kunne se at hun virkelig nød at være der , så var jeg ikke i tvivl om at det var rigtige ... smiley

    Jeg nød og at have lidt tid for mig selv alene derhjemme smiley


  • #5   24. aug 2010 du kan jo bare tage pladsen og batale fra 1 september, men sige han ikke kommer før d 1 november. Det er da helt op til dig selv... Og så kan du jo evt sende ham afsted en gang om ugen eller lidt i ny og næ..

  • #6   24. aug 2010 Kian var næsten et år da han begyndte, og det var et rent helvede at få kørt ham ind, for han var jo bevidst om hvad der forgik.

  • #8   24. aug 2010 Altså min mor er selv dagplejer, og siger faktisk at det er nemmere jo yngere de er når de begynder.

  • #10   24. aug 2010 Min datter var kun lige over 5 mdr. og dte gik super fint, de kan ikke finde ud af at man forlader dem så de bliver ikek kede som større børn gør, og de få et godt og tæt forhold til dagplejen

  • #11   24. aug 2010 en veninde jeg har... har en søn der starede som 6 måneder.....

  • #13   24. aug 2010 Du kunne vende det om til lidt positivt og gøre intro perioden ekstra lang for din lille purk... Hvis dagplejemoderen er så god, ville jeg da helt sikkert benytte mig af det...

    Mine unger kom afsted da de var 10 mdr, men den første mdr var som sådan bare én lang intro, da jeg gik derhjemme stadigvæk. De var den første uge kun dernede i to-tre timer og kom så hjem og sov til middag. Ugen efter hentede jeg dem så snart de vågnede... og sådan kørte de i en mdr, hvor de langsomt vænnede sig til at være der. Både vi, pigerne og dp var rigtig glade for dette forløb.


  • #17   24. aug 2010 Jeg håber at finde ud af noget sammen med Dagplejemoren og hende fra kommunen som står for det der møde noget smiley

    Jeg tænker, at hvis jeg bruger lang tid til at køre ham ind i DP, så kan vi tage det stille og rolig, og se hvad han siger til det. Jeg har søgt nogle jobs, bla. som dagplejemor, men de mangler desværre ikke nogen lige nu, det er det jeg brænder for at blive. Men jeg skal ind og snakke med en uddannelses vejleder, og jeg tror at hvis Mikkel synes om at være i dagplejen, kan jeg jo også lige så godt komme afsted smiley


  • #21   24. aug 2010 Man har jo lov til at betale for pladsen men vente med at sende ham afsted :o) hvis i virkelig gerne vil have hende som dagplejer :o)
    Jeg startede selv med at arbejde da min søn var 6 måneder men da jeg startede som dagplejer og passede ham selv var det jo ikke så voldsomt for hverken ham eller jeg :o)

    Jeg syntes det er fint at have god tid til at køre dem ind i dagplejen.. jeg har startet med børn på flere forskellige måder, både dem der er startet fra 7 til 16.30 fra den første dag og dem der er startet 2 måneder før deres mor skulle starte på arbejde så de havde en dejlig langsom opstart :o)

    Det er jo helt op til en selv at vurdere hvornår man vil sende sine børn afsted :o)


Kommentér på:
Dagpleje?

Annonce