{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
927 visninger | Oprettet:

mad til baby {{forumTopicSubject}}

Vi startede grød da Heidi var 4 mdr. hun er nu 6, og får grød to gange om dagen. Jeg har prøver kartoffelmos (aften) i 3 uger nu. Det er IKKE et hit. Heller ikke mosede gulerødder.
Til nød spiser hun hvis jeg moser en lille kartoffel, med en ½ dl mælk, så det bliver vandet, putter lidt pulver grød oven i, (pære banan), så det får fast konsisrtens. men hun er stadig ikke vild med det. Hvad andet kan man give dem.
Det er jo unægtelig lidt nemmere at hun kan spise noget af vores end det dyre pulver grød.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mad til baby
  • #1   30. aug 2010 Da kian var i den alder moste jeg kødboller i hans katoffelmos, så vil han hellere have det smiley

  • #2   30. aug 2010 je mostede grøntsager og kød i og kartoflerned blev most sammen med lidt smør og modermælkserstatning

  • #3   30. aug 2010 det er helt normat de ku spise et par skeer i starten ind til de vender sig til a smag og konsistent og til a tygge .. bare blive ved med a tilbyde det og så la hende spis et par skeer og gi mme elle amme eller hva du gør det er helt fint..og hold dig til det samme slag grødd og mos hve dag ind til hun har vænnet sig til det så kan du gi lidt andet..

  • #4   30. aug 2010 Problemet er ikke at hun ikke vil spise. Hun spiser fint en potion grød. Hun nægter nægter stort set at spise kartofler, lige meget om det er blandet op med grød, gulerødder, kylling, æblemos eller bare "rå" ect ect.
    Hun får en ske og nægter at spise mere. Giver man hende en ske grød, ("tvinger" den ind, spiser hun en hel skål, så det er ikke fordi hun ikke er sulten.
    Men som sagt har nu prøvet med kartoffelmos i 3 uger, og hun spiser stadig kun en ske og nægter herefter. Vender hoved væk, græder hvis jeg får lokken en ske mere i hende.
    Er der virkelig ikke andre ting end kartoffelmos man kan give...??
    Det er sq da også synd hvis hun vitterlig ikke bryder sig om smagen.


  • #5   30. aug 2010 Det er fint nok hvad jeres børn spiser, men ikke for at være "ond", så hjælper det ikke mig at jeres børn spiser alt.
    Så kommentare om alt det jeres børn spiser vil jeg gerne frabede mig.


  • #6   30. aug 2010 nu hun er 6 mdr kan du evt give rugbrød til middag, det er et hit her. hun vil heller ik spise kartoffel og hun er 9 mdr og det er uanset hva konsistens det er, hun ørler det bare op hvis man endelig får noget i hende. nu får hun ris istedet for kartoffel, det vil hun gerne spise smiley men ja det er skide træls når de ik gider spise noget af det man servere for dem :s min den første var alt ædende og nu har jeg bare fået sådan en kræsenpind :s det er ikke nemt smiley

  • #7   30. aug 2010 Mor til en sveske: jeg havde samme problem med min søn, han ville på intet tidspunkt have kartofler, indtil jeg fik det råd at komme marmelade i, det søder en del, og her virkede det, og jeg kan varmt anbefale det : )

  • #8   30. aug 2010 anne - tog det så ik lang tid og vænne ham fra den søde smag igen eller???

  • #9   31. aug 2010 Jeg har hørt man IKKE må give rugbrød til babyer på 6 mdr... ??

    Når æblemos i kartoflerne ikke virker, så tror jeg heller ikke mamelade virker. Desuden er jeg af den holdning at man ikke skal vænne babyer til så meget sukker allerede.

    Det kan de bare ikke passe at man ikke kan give andet end kartofler...??

    Carina: hvordan får du most risene..??


  • #10   31. aug 2010 når de er 6 måneder må man hvis barnet er klar begynde at give dem små bider bondebrød til frokost

  • #11   31. aug 2010 Nå hun kun har fået 4 mdr vandet grød, og lige begyndt på 6 mdt lidt fstere grød, så nej, hun er IKKE klar til rugbrød.

  • #12   31. aug 2010 Frokosten er jeg ligeglad med, det er aftenmaden jeg ville give hende noget med moget mere "mad" i. Jeg syntes ikke det er sjovt at skulle op og amme hver 3 time, fordi hun er hammer sulten. Når hun får grød til aften, sover hun fra 21 til 05, kun en enkelt gang vågen.

    Hvordan får i most kødet, jeg ejer IKKE en blender, så har ærligtalt svært ved at mose frikedeller eller kylling.


  • #13   31. aug 2010 VAR NU MERE FORDI DU SKREV AT DU HAVDE HØRT MAN IKKE MÅ GIVE DEM RUGBRØD

  • #14   31. aug 2010 nej det er rigtig hvis hun lige er begyndt på grød ville jeg personligt oz vente lidt men det er ikk noget der sker noget ved.. men prøv a holde en pause en md tid og prøv igen ikk alle børn er helt klar endun som 6 md min sp sagde det med månderne er kun en retnings linje nogen er hurtige lige som mine og andre er først klar efter.. det vigtigeste er de trives men det er dit barn men jeg ville la hende spise som hun gør nu et stykke tid endnu og prøve igen det ska nok komme smiley

Kommentér på:
mad til baby

Annonce