{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

 Putte
Putte
Tilmeldt:
20. mar 2009
Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580

Amme eller Erstatning. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er nu kommet hjem med min lille dreng, og mælken er løbet til.
Han har stort set ligget ved mit bryst hele natten og ikke rigtigt sovet i nogen længere perioder. Hvilket jo så vil sige at jeg heller ikke har sovet.
Jeg er blevet i tvivl om jeg har lyst til at fortsætte med anming, da jeg ikke føler at han får det han har brug for og også fordi jeg er meget i tvivl om han virkelig er sulten når han bliver ked af det. Men han ligger og søger med munden.
Når han bliver lagt til, så spiser han også. Det virker bare voldsomt at han vil spise hele tiden.

Hvordan har det været med jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amme eller Erstatning.
  • #1   31. aug 2010 Babyer kommer ud med en "madpakke" så ind til mælken løber til har de ikke brug for andet end den smule råmælk de kan få ud..
    I starten ammer man bare rigtig meget, men det bliver bedre..
    Prøv at pumpe ud og gi på flaske og se om det er fordi der ikke er nok mælk. Eller prøv med lidt erstatning. Hvis han ikke bruger sut kan det jo os godt bare være for trygheden at han ligger og sutter.


  • #2   31. aug 2010 Min datter lå os meget ved brystet indtil hun tog sut 8 uger gammel ..
    Men jeg kæmpede for det, og det fungerede .. og jeg har det rigtig godt med jeg ammede, da jeg følte det var det bedste for mit barn (:


  • #3   31. aug 2010 Det er helt normalt at barnet sutter næsten konstant den første tid, det er sådan der kommer gang i mælkeproduktionen

  • #4   31. aug 2010 Min datter lå også længe ved brystet i starten... men jeg nød at amme så mig genrede det ikke jeg syntes dev var så hyggeligt...
    men det bliver bedre... men mit råd er lad ham ligge det han vil så skal han nok slev trappe ned når han er klar til det.. det er jo også en kæmpe tryghed for ham.


  •  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #5   31. aug 2010 Han har ikke madpakken,da den blev suget ud. Mælken løb til i Fredags, men jeg føler næsten også han har hængt der siden smiley
    Han har ellers taget både sut og bryst med det samme.

    /Dennis


  • #6   31. aug 2010 Jeg ammede i 7mdr og er rigtig glad for det, ja man føler sig som en malkeko i starten, men det gør ikk noget, bare lad ham ligge der så meget han vil smiley for sikke et bånd du bygger med din baby. JEG ELSKER DET OG SKAL BESTEMT AMME DENNE GANG OGSÅ..
    og så kan jeg da lige indskyde at min barn nu er 15mdr og aldrig har været syg. 1 x feber og lidt snot fra vuggeren, men thats it. Jeg tror på at det er fordi han er blevet ammet og det var det bedste for ham smiley


  •  Putte
    Putte Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 109 Svar: 580
    #8   31. aug 2010 Amningen fungere fint, synes bare det er utroligt at han ligger der hele tiden... det er jo stort set 24/7. og når han så falder i søvn, prøver jeg at ligge ham i seng, også vågner han og vil spise igen, er det normalt??? Man kan jo slet ingen ting lave så. kan jo dårligt tage nogen steder hen så..
    Også skider han stort set også hver gang han har spist, er det også normalt??


  • #9   31. aug 2010 nyfødte har jo meget brug for kontakt da de ikke har været vant til andet jo ;o) så jeg tror da lige så meget det er derfor, jeg kan huske den første hele nat vi havde med marcus, den var ganske forfærdelig, jeg kunne ikke forstå han hele tiden ville ligge ved mig, men sådan var det, og det kom han hurtigt over heldigvis.. det med at amme eller ej, det er jo en smagssag og et spørgsmål om hvad man selv mener må være bedst for både mor og barn, nej det er ingen skam at give erstatning, og ingen ser ned på dig af den grund..

    men alle kan amme hvis de virkeligt vil (det tror jeg på) det gælder bare om at være stædig nok ;o)
    og det med at baby ligger ved babsen hele natten skal også nok ret hurtigt gå over...


  • #10   31. aug 2010 og ja det er helt normalt med hyppig afføring ;o)

  • #11   31. aug 2010 efter tre uger gik jeg over til erstatning da hun ikke fik nok...der går jo lige noget tid før mælken køber ordentligt til....havde det sådan da jeg ammet at jeg nogle gange følte det var træls fordi hun ville ligge der hele tiden...prøvede også malke ud men på en dag kunne jeg hvis jeg var heldig få 200 ml ud, så tror da pokker hun ville sutte hele tiden...kan da stadig være lidt misundelig når nogle ammer men kunne jo ikke nytte noget...skal ikke ha det dårligt over at gå over til modermælkserstatning selvom man har det i startet...de skal nok få hvad de skal ha

  • #12   31. aug 2010 Synes du ska ringe til din jordemoder og høre.. eller læge

  • #13   31. aug 2010 Det er sku hårdt arbejde at amme - og især i starten hænger de konstant i patterne og man føler ikke man laver andet end at sidde på sin flade og lægge pat til.. Men der går nogle uger, jo ældre barnet bliver jo mere selvstændig bliver det og vil gerne ligge lidt og kigge rundt for sig selv, men lige nu søger han alt det kontakt han kan få og det gøres jo bedst med en babs i munden.. Men hvis du virkelig vil det så hæng i - det bliver meget bedre.. JEg ammer stadig men kun til natten og natten nu (vikker er 6½ mdr) og jeg elsker det og vil aldrig have undværet det.. Er virkelig glad for at jeg arbejdet for sagen!! smiley

    Afføringen så hyppigt er normalt - når der kommer noget ind skal der også noget ud.. Der gik faktisk lang tid inden viktor kunne spise unden at skulle have en ren ble ind imellem..


Kommentér på:
Amme eller Erstatning.

Annonce